Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Anke

Hoi,
Wat goed dat Harry en Chinta elkaar wel zien zitten!!
Hopelijk wordt het een echt koppeltje!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

carco

Ik heb er een beetje gemengde gevoelens over  :-\
Overdag kan ik nl. wel janken: is het echt niet leuk! Ik had gehoopt na gisterenavond dat het tussen Harry en Beau beter zou gaan. In eerste instantie vloog hij dan ook achter Chinta aan totdat hij Beau in het vizier kreeg. Het lijkt wel een duiveltje dan. Toen ik Beau van de dvd-speler haalde viel Harry mij dus aan en bleef me aanvallen  :'( Ik zit helemaal onder de pikken in mijn hand. Zo is het niet echt leuk om ze los te laten vliegen. En ik weet dus ook niet of dit dominantie is als Harry mij aanvalt als ik Beau vast heb.

Vanavond in de kooi wilde hij wel weer kroelen met Chinta, wat zij dus niet wilt. Maar ze hebben het wel weer gedaan, terwijl Harry dus niet het blok ingaat  ::)

Derrick en Damali denken geloof ik dat ze kleintjes krijgen door steeds het blok in en uit te gaan en verder niets te doen. Die slapen alleen maar  :-\

En in de volière wordt niet naar het blok omgekeken. Hedwig gaat er netjes naast zitten broeden geloof ik.
Spongebob zit nog steeds kippetje voor Noo-Noo en toen Beau er aan kwam kreeg hij een knauw  :-\

Al met las zit ik even in een dip en wordt door Harry mijn plezier op het moment verknald  >:(

Groetjes: Caroline.

Klik op het plaatje voor onze site!




Dierenfreackske

Hoi ...ze hebben precies nog geen zin om te gaan broeden daar of het blok te verkennen ! Hihihi...misschien komt dat binnenkort wel he ! Grtjs Ann



carco

Derrick en Damali treden dus wel degelijk samen!
Simone sliep vannacht met een stel vriendinnen in de woonkamer en ze hoorden ze gisterenavond laat en vannacht ook. Geen wonder dat ze overdag heel de dag pitten  ;D

Harry heeft het blok ontdekt en probeert Chinta er in te lokken. Deze zat echt heel de dag te gillen voor het gat en lijkt er niet in te durven  ::) Vanavond dus een paar knijpers tussen het deksel van het blok gezet en ja hoor, toen ging ze er al snel in èn samen met Harry. Dus ik denk/hoop dat dat wel goed gaat komen.
Ach en Harry wilt zo graag gekroeld worden door haar, maar ze wilt het nog steeds niet en het is juist zelf zo'n heerlijk kroelkippie.

In de volière heb ik het blok er weer uitgehaald: ik kon het niet aanzien dat Hedwig zo door het lint ging en heel de dag kippetje zat.

Zit ik nog wel met het probleem Harry en Beau hoe ik dat op moet/kan lossen  :-\

Ze konden er niet uit vandaag door Simone's ''party'' en waren ws.  ook door hun herrie vreselijk druk  >:(

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Kirsten

Hoi hoi,

verdorrie, waarom wordt hij nu zo boos,.
Ik zie je morgen!, even gezellig babbelen en een cursus voor Harry verzinnen ;)

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Sanna

Hoi Caroline,

Ik zie dat jij inderdaad ook wat dominantieproblemen hebt... ;D. Alleen bij jou is Beau het slachtoffer in plaats van de dader. Kun je niet voorlopig gewoon Harry en Beau niet tegelijkertijd eruit laten anders? Misschien heeft Beau wel stiekum een oogje laten vallen op Chinta en heeft Harry dat door ;). Als Beau niet los is als Harry en Chinta rondvliegen heeft hij ook weinig reden om hem aan te vallen.

Jij ook succes met je pitbull hè? ;) ;D

Groetjes, Sanna

carco

Ik heb ze vanmiddag zo'n anderhalf uur los gelaten en na advies van Kirsten , Yvon en Irene maar oogkleppen opgezet om te kijken wat er zou gebeuren.
Nou ja Harry volgde Beau dus nog overal, maar hij leek minder agressief moet ik zeggen. Mischien heeft hij toch door dat Chinta van hem is of zo?
Ze zaten in ieder geval vandaag allemaal gezamenlijk op de volière.
Het vreemde vind ik wel dat Spongebob Beau overal blijft volgen. Want hij ging de volière in met Harry (natuurlijk) achter hem aan en zij moest en zou daar ook bij zijn.
Maar vandaag zat ze minstens 3 keer kippetje voor Noo-Noo en toen werd Beau eens wakker. Alleen hij mocht niet  ??? Eigenlijk kan ik dat dus niet zo goed rijmen met elkaar.

Terug in de kooi gingen Harry en Chinta weer samen het blok in.



Waarom die 2 het nu altijd op de grond doen is mij een raadsel  ::)



Het blok een stukje open en Chinta toch wel erg nieuwsgierig :D


Het kersverse koppel  ;)


Half kroelend.

Misschien ga ik volgende week even met Hedwig een hormoonprik laten halen: het is op het moment wel heel erg met haar gesteld  :-\

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon

Hoi hoi

tja,zo heeft iedreen zijn favo plekje om iets tedoen. ;D ;D

Yessss,over een poosje bij jou weer donsjes kijken !!  ;D
Hebben H&C niet voor niets boven gestaan.  :D

Geef Hedwig toch een lekkere vent.  ;) :P

Groetjes Yvon



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Kirsten

Citaat van: *Yvon op 29 februari 2008, 23:02:03
Hoi hoi

tja,zo heeft iedreen zijn favo plekje om iets tedoen. ;D ;D

Yessss,over een poosje bij jou weer donsjes kijken !!  ;D
Hebben H&C niet voor niets boven gestaan.  :D

Geef Hedwig toch een lekkere vent.  ;) :P

Groetjes Yvon



;D  ::)

was weer gezellig vanmorgen!
Klinkt toch goed hoe het vanmiddag ging, hou moed, de aanhouder wint!

en jeh donsjes kijken,. kunnen we gewoon alles aflopen straks,. bij jou, yvon, irene en dan bij mij,. leuk!
Soort van volieretocht ipv een kroegentocht,. de drank regelen we zelf wel  ;)

Groetjes
Kirsten




Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

imv


Caroline

Citaat van: Kirsten op  1 maart 2008, 00:23:48

en jeh donsjes kijken,. kunnen we gewoon alles aflopen straks,. bij jou, yvon, irene en dan bij mij,. leuk!
Soort van volieretocht ipv een kroegentocht,. de drank regelen we zelf wel  ;)

Groetjes
Kirsten




Het wordt dan weer tijd voor mij weer eens richting Zuid-Holland te kachelen.  ;) ;D

Gezellie!!!!  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon


Ik heb zo het idee dat er een update aankomt.  ;D

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Oké voordat ik iets ga doen dan eerst maar een update  :P  ;D

Het is hier momenteel een gekkenhuis en gisteren had ik het weer even gehad  :-\

Gaat Noo-Noo ineens kippetje zitten voor Harry en wilt die   :censuur zo opstappen  >:( Ja dus echie niet hè!

Alemaal dus op tijd de kooi weer in en hopen dat Harry voor Chinta kiest. Nu ging die mafkees steeds kippetje zitten en leek het erop dat Harry niet mocht , en zij het dus ook al met zichzelf ging doen  :-\
Steeds op de klep van het blok en op de rand die schuin afloopt omdat het blok half open staat door de knijpers. Harry werd helemaal wild. Totdat ik erachter kwam dat zij dat helemaal niet in de gaten had en ik de knijpers weghaalde van het blok  :P
Toen ging het dus wel  ;D Boven op het blok. En.. Chinta gaat nu dus ook het dichte blok in. Het wordt druk bezocht en het lijkt er toch echt van te komen  :D

Ik heb het hele weekend zitten peinzen over het probleem Beau en dacht ik kan ze er wel apart uit halen, maar dit is alleen mogelijk als Harry en Chinta weer naar boven gaan.
Dus bedacht ik me gisterenavond ineens : ik zet Beau boven als er gevlogen wordt en kijk dan wel wat Harry met Noo-Noo doet en of er hard gegild wordt naar elkaar.
Nou wat denk je? Dus helemaal geen gegil en niets, het was gewoon gezellig in huis zoals het hoort te zijn. Harry kwam bij mij zitten als vanouds en volgde Chinta dus op de voet  ;D
Noo-Noo volgde hem ook wel, maar gelukkig niets aan de hand.

Nu had ik dus een advertentie zien staan hier op het forum van iemand die een tamme man zoekt en die heb ik gemaild. En eigenlijk ging het sneller dan verwacht. Diegene heeft 2 lutino poppen zitten en zoekt een man. Als de man opstapt is het hem voldoende. En aangezien ik al zolang aan het tobben ben met Beau en hem en Harry ook na de broedtijd niet met elkaar in de volière zie zitten heb ik de knoop doorgehakt. Beau gaat verhuizen woensdag! Het kost me wel veel moeite hoor en ik twijfel nog steeds een beetje , maar ik denk dat hij daar beter op zijn plaats is en ik naar mijn verstand moet luisteren.

Nu Hedwig! Die heeft vandaag dus weer een ei uitgepoept  ::) En zit weer heerlijk kippetje heel de dag nog steeds. Morgen ga ik dr. Bastiaanse bellen of het kwaad kan dat ze nu de hormoonprik krijgt nu ze aan het leggen is of dat ik beter kan wachten totdat ze is uitgebroed.

Spongebob dan als laatste gaat helemaal uit haar dak voor Noo-Noo  :-\  8)
Heerlijk joh! ik dacht vanmiddag even rustig te zitten, hoor ik uit 3 kooien kippen komen  >:( Jeetje het is nog nooit zo erg geweest hier.

Ik denk dat het ook niet lang meer duurt voordat het eerste ei bij Damali er is trouwens.En dan maar weer duimen draaien of alles goed gaat.

Bij mijn moeder leken de eerste eitjes van Punkie en Pollie onbevrucht. Het derde ei kon ik nog niet zien omdat ik er zaterdag geweest was en het pas een vrijdag gelegd was.

En Plukkie het konijn gaat ook maar weer gezellig meedoen geloof ik  :'(  ;D

Groetjes: Caroline.

Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon


Pffffff,wat een drama-story.  :-\
Ik had nu toch wel wat leukers verwacht.
Maar wss is het verhuizen van Beau idd toch wel het beste.
Hopelijk gaat het daarna allemaal eens een lekkere goede ritme krijgen.
Heel veel succes en sterkte een woensdag !!
Ondanks dat je problems met Beau had,zal het je toch niet in de koude kleren gaan zitten.

En de eitjes bij je moeder ?
Die leken.... maar zijn toch bevrucht?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Dierenfreackske

Hoi ...ik denk ook dat het misschien beter is voor Beau dat ze
ergens anders zit dan kan Harrie naar Chinta gaan zonder dat Beau voor zijn voeten loopt , hihi ! Ja ...het is natuurlijk niet
plezant voor je zo he ! Ik hoop dat je toch een goede oplossing vind voor het probleem daar ! Grtjs aNN