Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Caroline

Gelukkig een goeie uitslag, fijn.

Hopelijk vrijdag nog een goeie uitslag.

En Dettol,  :P ja das niet echt parfum hè, Hedwig??
  ::) Maar och meis, als het helpt.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Ach arme Hedwig: ik vind haar wel erg zielig hoor. Ik weet niet of ze me aan het eind van de week nog wel zo lief vind :-\
Ik moet haar inspuiten waarna ze dus niet meer kan vliegen, stinkt en tot overmaat van ramp nog stikt van de kou  :'( :'(

Ik neem haar dan lekker bij me op de schouder en ga dan verder met mijn bezigheden en op zich zit ze wel lekker, maar ze ziet er niet uit :-\
Ik heb haar dus maar even ingewikkeld en zo meegesjouwd door het huis :-*
Het is net een ziek vogeltje als je haar zit zitten.

En of het helpt? Geen idee: gisteren nog niet in ieder geval want 'savonds zat ze weer te  plukken.




In de doek :-*




Beetje poetsen: je kan wel zien dat ze er niet op haar best uitziet zo.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




imv

Hoi hoi,
Is ze op de vleugel zo kaal joh?
Dat inwikkelen.. hihi.. dat deed ik ook nog al eens..
En Teddy zat in mijn BH  :-[  Maar dat lijkt me niet lekker met zo'n natte vogel.. whahahahaaaaaaaaa

groetjes,
Irene

carco

14 november 2007, 20:13:14 #3288 Last Edit: 14 november 2007, 20:23:00 by carco
Nee dat lijkt me zeker niet lekker, en daarbij pikt ze dan ook nogal eens, want ze moet met haar snavel iets vasthebben. Auwie.

En ja daar is ze oa kaal, maar dan heb je het onder haar vleugels nog niet gezien, dat laat ik je vrijdag wel even bekijken :-\

Tot nu toe lijkt het niet echt te helpen in ieder geval.
Ik ben benieuwd als er niets uit de kweek komt wat we dan moeten gaan doen.

Zomaar een paar foto's:


Dè box: ''hun'' plekkie.


Wat ben je aan het doen?


De tv is voor allemaal een geliefde plek, vast omdat het lekker warm is aan de pootjes.

Boven begint Harry behoorlijk broeds te worden en regelmatig wordt mijn oor dus gepiercd  :-X
Maar het lijkt me wel een goed teken dat hij het is ivm Chinta :)
Ook mag ik hem zelfs kroelen als hij op mijn schouder zit(mits Chinta erbij zit) en dat is wel een groot voorrecht.
Vandaag zag ik Chinta haar koppie buigen voor Harry, waar hij helaas niet op in ging.
Wel allemaal positief boven dus.



Groetjes: Caroline.

P.S.
Volgende week ben ik er vast niet zo veel, want het weekend komt de nieuwe HP uit en die ga ik wel ''even'' lezen natuurlijk ;D
Klik op het plaatje voor onze site!




Anja

Hoi Carco,

Wat een mooie en lieve foto's. De 2de foto...........super hoor.

Ga je HP zaterdagnacht al halen?

Groetjes Anja

imv

Waarom plaagt Yvon jou ??? ::)

Dierenfreackske

Mooie lieve foto's hoor !Grtjs Ann



*Yvon

Hoi hoi

Wat een leuke foto's.  ;D
Enne ik jou plagen ??
Wanneer dan?
Mag ik ook nog een vrijdag naar Hedwig meekijken ?  :-[

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hey Caroline,

Jammer dat ik vandaag niet kan komen, maar voel me echt niet superfit...gelukkig hebben we voor volgende week al een afspraak staan!

Ik moest net echt lachen om die grappige foto van Damali! Want dat snaveltje lijkt precies op het snaveltje van Shai: vrij breed en dat ziet er zooooooooooooo lief uit.  :-* :-* :-*
Liron is meer het evenbeeld van Derrick, grappig is dat he.

Ik vind je foto's echt geweldig om te zien!
En die arme Hedwig, wat zielig voor haar! Spuit je haar nog steeds in met de verdunde Dettol?
Ik ben ook benieuwd of er nog wat uit de kweek komt. Bij Calimero ben ik daar ook zeer benieuwd naar.
Misschien dat ze eens kunnen testen om welke schimmel het specifiek gaat? Als het tenminste om een schimmel gaat?

Een goed teken idd dat Harry broeds begint te worden!
Zou hij het op Chinta voorzien hebben? :D :D :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Gisteren met dr.Feld gebeld en alle valkjes zijn weer schoon :D
Ook Hedwig moet geen last meer hebben van haar schimmelinfectie en toch plukt ze nog ::)
Ik moet haar nu iedere dag vernevelen ivm de droge lucht die er nu hangt en 2 weken osteovit door het water. Tenminste voor Hedwig een dubbele dosis. En omdat zij bij de andere valkjes zit moet ik het haar rechtstreeks in d'r bekje druppelen :-\
Dit mag dus niet langer dan 2 weken om haar goed door de rui te helpen.
Wordt het plukken tè erg zou ze een kapje moeten, ws. is het een gewoonte geworden van haar :'(
Het mag met dettol, maar hoeft niet. Ik denk dat ik het nu maar 1 of 2 keer in de week met dettol doe en dan alleen haar en de rest van de week gewoon allemaal in de kooi.

Gisterenavond was Beau zichzelf weer op Damali aan het verlekkeren >:( : viespeuk. Arme Spongebob die reageerde gelijk op zijn gefluit.
Ik ben ook bang dat als Harry en Chinta beneden komen in februari/maart hij dan gelijk achter haar aangaat. Nou ja eigenlijk ben ik er haast van overtuigd dat hij dit doet.
En dan weet ik het niet meer, of eigenlijk juist wel :-\
Maar goed zover is het nog niet gelukkig.

Straks ga ik op het winkelcentrum naar Sinterklaas, maar eerst even een stukje lezen.
Ik heb Harry Potter pas vanmorgen gehaald hoor, want ik ken mezelf dan was ik vast niet naar bed gegaan vannacht :-[

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Anke

Hoi hoi,
Fijn dat de poepjes nu schoon zijn :)
Arme Hedwig... elke neer natgespoten worden...
Hee jij hebt dezelfde kamervoliere als ik :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

♥Debby♥

Hallo Carco.. wat fijn dat de uitslagen allemaal goed waren!! ik hoop dat hedwig snel stopt met plukken..

groetjes Debby


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

ManjaV

Hoi Caroline,

Wat fijn dat de uitslagen allemaal goed waren! Doe je Hedwig een kraagje om denk je? Ik hoop dat ze van het plukken af komt.
Het is zeker een droge lucht he, ik heb hier gemerkt dat vernevelen goed helpt om de droogte tegen te gaan.
Waarom denk je dat Beau achter Chinta aan zou gaan?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Wat een fijn nieuws!!  :D

En misschien stopt Hedwig met plukken bij zichzelf als ze een ventje heeft .... broertje Pablo plukt ook allen zijn wijffie.  ::) :P Flauw!!  ;)

Het is niet fijn!! Ik baal ook hier van mijn  2 kaalgeplukte en je bent machteloos, niks helpt.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Citaat van: Caroline op 19 november 2007, 23:13:11
Wat een fijn nieuws!!  :D

En misschien stopt Hedwig met plukken bij zichzelf als ze een ventje heeft .... broertje Pablo plukt ook allen zijn wijffie.  ::) :P Flauw!!  ;)

Het is niet fijn!! Ik baal ook hier van mijn  2 kaalgeplukte en je bent machteloos, niks helpt.


Ik heb toevallig vandaag gelezen dat vogels zich uit frustratie kunnen gaan plukken als ze broeds zijn en geen sexuele partner hebben.Kan ze het bij haar mannetje gaan doen :-X :-[

Ik durf eigenlijk niet zo goed. Voorlopig zeker niet nu die 2 nog boven zitten.
Ik denk dat ik eerst eens kijk wat er met Beau allemaal gebeurt en als Harry en Chinta weer in de groep zijn hoe het dan gaat.
Mocht Beau toch weg gaan dan ben ik er wel voor mezelf uit dat er een mannetje voor Hedwig bijkomt. Alleen wordt ze dan al 4 en is ze dan nog wel te koppelen? En een beetje egoïstisch misschien van mij, maar nu is ze erg tam naar mij toe en laat zich lekker kroelen. Heeft ze straks een ventje wat dan? Derrick heeft mij ook niet meer nodig, die heeft Damali :'(
Nee hoor die zijn heel gelukkig samen, maar kroelen met mij wilt hij (bijna ) niet meer.
Dus ik denk dat ik toch maar oversla (net als jouw dagboek om niet in verleiding te komen :P )

Ik heb vandaag een flesje aloë vera gekocht , na een tip van Yvon.
Dit is overal goed voor lijkt het en moet ook tegen plukken helpen.
Ik heb haar vandaag gesprayed ermee (verdund) en de kale plekken onverdund er mee ingesmeerd. Het werkt verzachtend en tegen de jeuk. Had ik ook gelezen vandaag dat al is de schimmel weg ze toch nog last van jeuk kunnen hebben door de veertjes die weer doorkomen.
Ook heb ik het door het voer gedaan wat weer goed zou zijn voor de rui.
Ben benieuwd: ik moet 3 weken sproeien iedere dag en dan 2 weken rust en dan weer 3 weken sproeien.
Het voelt in ieder geval lekker op je handen aan die ik er ook mee heb ingesmeerd: niet vet of plakkerig of zo. Dus beter als die dettol of imaverol in ieder geval :-\ Van die dettol had ik helemaal het idee dat ik haar aan het vergiftigen was met een één of ander chemisch goedje :-\

Momenteel zitten de valken in de fase van ik wil de kooi niet meer in ::) En vooral Hedwig. Maar daar weet ik wel wat op. Ik geef gewoon op mijn gemak aan de rest die wel in de kooi zitten hun zonnepitten alvast en dan wilt ze wel hoor, want die wilt ze niet missen ;D

Ik geef de extra vitaminedruppels trouwens niet meer aan haar, want ik krijg het niet zo naar binnen. Tenminste dat spul is echt vies en als ik het via het pipetje geef wat van glas is dan ben ik als de dood dat ze dat doorbijt. En als ik het op een stukje kaas of een zonnepit geef eet ze die gewoon niet op. En ik heb geen zin om steeds stress bij dat beestje te veroorzaken dus dan maar niet.

Gisteren ben ik met Maurice naar de Ahoy geweest, naar het feest van Sinterklaas. Eigenlijk onverwachts omdat het me toch wel leuk leek om een keer mee te maken.
Ik heb donderdag de kaarten gehaald en ik had een heleboel geluk want we zaten op de 3e rij vooraan vlakbij het podium: Maurice vond het geweldig!!

Maar ik ga nu nog een stuje lezen in Harry Potter, want ik ben al een eind maar hij is nog lang niet uit :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!