Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Peggy

Zo Caroline,  ben hier ook weer een beetje bijgelezen  ;) liron en shai worden erg mooi hoor..hopelijk zijn ze beide gauw zelfstandig zodat ze kunnen verhuizen naar Manja. Manja,  je krijgt er echt wel hele mooie valkjes bij.
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

carco

Vanavond Liron en Shai gewogen en ik dacht het al.
Liron eet dus wel zelf, maar Shai heeft daar nog helemaal geen zin in. Zat regelmatig achter Liron aan om hem eten uit de mond te trekken.
Vanavond was hij zo aan het gillen ( en Derrick reageerde gelijk daarop door te gaan eten) dat ik in eerste instantie alleen Derrick terug zette. Ik dacht even voor een uurtje en dan terug. Maar ja Damali zat nog in de volière dus hoe Shai ook smeekte hij kreeg dus gewoon niets :-\
Dus Damali ook maar weer uit de volière gehaald en toen was het goed en ging Derrick Shai maar even volproppen.
Ze zijn natuurlijk ook nog maar net 6 weken en tamelijk jong:morgen maar weer eens kijken hoe het gaat, want dat Shai kan eten weet ik, maar het is natuurlijk wel erg gemakkelijk als je er niets voor hoeft te doen :P
In de volière ging het trouwens heel erg goed: er hing een grote rust  ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




imv

Hoi  :D

Super, hoor!
Shai zal vast snel zelf eten.

groetjes,
Irene

*Yvon

Hoi hoi

Wat fijn dat het goed gaat met z'n 6en in de voliere. :D
Shai is dus een beetje lui ?
Dat kan ook best wel ineens over zijn vandeweek.
Als die eenmaal doorheeft dat hij niet elke X meer krijgt..... :)

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Dierenfreackske

Het gaat wel goed daar met je valkjes he !!!
En ook in de voilere he  !! Hoe is het intussen met Shai ?
En met Lyron ?  Grtjs  Ann



ManjaV

Hey Caroline,

Ach...die Shai...nou, zes weken is natuurlijk ook nog wel jong. Ik geloof dat Perly toen wel zelfstandig at maar ook nog steeds voer van Dreamy kreeg. :D
Zo lief dat Shai ook bij Liron zit te bedelen. :D :D  :-* :-*
Zitten ze nu nog met z'n viertjes bijelkaar?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Vannacht om een uur of 2 was er ontzettende paniek boven bij Harry en Chinta.Voornamelijk bij de laatste: ik kreeg haar niet rustig en heb ze uit de kooi gehaald en zo een tijdje bij me genomen.
Wat er is gebeurd weet ik niet, of dat ik een rare beweging gemaakt heb of dat ze zelf uit haar werk gevallen is of zo? Want toen we naar bed gingen hing Chinta aan de tralies te slapen, dus eigenlijk denk ik zelf dat ze uit haar werk gevallen is.  Maar goed ze bloedde behoorlijk  :-\ Tussen haar neusdopjes, aan de schouders/vleugels zat bloed en voor op haar borstje was het kapot. Ik heb haar dus even schoongemaakt vannacht maar kon van haar vleugels niet ontdekken of het nu van haar neus kwam of dat deze ook zijn beschadigd: het zit aan beide kanten op dezelfde plek, dus ergens lijkt het me niet van haar neus te komen. Straks nog eens even goed met daglicht bekijken.

Liron en Shai heb ik gisteren niet apart gezet omdat  de dinsdag voor mij altijd een hectische dag is en ik ook met de avond moet sporten. Dan ben ik pas tegen tienen terug en om dan de kleintjes nog eens te gaan wegen vind ik toch wel erg laat worden, vandaag wel weer proberen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




imv

Hoi,
Jeetje  :o Is dat even schrikken..
Heb je de schade al opgenomen (bij daglicht)?
Was Harry wel meteen rustig toen Chinta eruit was?
En hoe zijn ze nu? Aangeslagen? Of is de rust echt weer terug?

groetjes,
Irene

*Yvon

Hoi hoi

Zooo,wat zullen jullie geschrokken zijn.  :-\
Hoe en wat zijn nou de verwondingen,valt  het een beetje mee ??

En is Shai al gestopt met bedelen ?

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hey Caroline,

Wat erg is dat he, die nachtelijke paniek. Zeker ook nog als ze er verwondingen bij oplopen.  :-\ Die arme Chinta zeg! Hoe is het nu met haar? Denk je dat haar wondjes snel zullen herstellen? En Harry had niets?

Wat bedoel je trouwens met dat Chinta uit 'haar werk' is gevallen?  ::) Ik ken de uitdrukking niet, maar ik denk dat je bedoelt dat ze van haar stokje is gevallen?

Ik ben benieuwd hoe het gaat, Liron en Shai apart. Zal best goed gaan. En zo niet, dan is de oplossing vlak voorhanden. :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mara

Hoi Carco

Nachtelijke paniek is altijd vervelend. Echt waar. En je schrikt er altijd zo van!

Hoe is het vandaag? Heb je nog wat kunnen zien?

mara

imv

Citaat van: ManjaV op  3 oktober 2007, 15:11:12
Wat bedoel je trouwens met dat Chinta uit 'haar werk' is gevallen?  ::) Ik ken de uitdrukking niet, maar ik denk dat je bedoelt dat ze van haar stokje is gevallen?


Dit is een typische Carcoline-uitdrukking.
'Uit je werk vallen'... 'iemand kan de wip krijgen'... 'hij beet in mijn jatten' ... haha hihi haha..

Lees de rest van het verhaal en je komt er meestal wel achter. Heb jij geen woordenboek bij Caroline haar vriendschap gehad?  8)

Hihihiiiiiiiii........ ik lig in een deuk!

groetjes,
Irene

ManjaV

;D ;D Nee, dat woordenboek is nog niet ter sprake gekomen  ??? ;D  :P Kortom, zelfverzonnen uitdrukkingen?
Ach ja, in de context van het verhaal is het natuurlijk wél duidelijk :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anke

Hoi Caroline,
Wat naar zo'n nachtelijke paniek!
Ik hoop dat de schade verder meevalt.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

imv

Citaat van: ManjaV op  3 oktober 2007, 19:40:15
Kortom, zelfverzonnen uitdrukkingen?

Dat weet ik niet.. mijn schoonmoeder heeft ook van die uitdrukkingen waar ik nog nóóit van heb gehoord... misschien is het iets Dordts?  ;) ;D