Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Anke

Hoi Caroline,
Wat vervelend al die zieke diertjes :(
Ik denk dat het konijn je niet zo leuk meer vind omdat je komt dwangvoederen...
Arm klein hamstertje... heeft het beestje geen pijn?
Als hij geen pijn heeft en nog lekker rondscharrelt zou ik hem lekker laten gaan.
Als het beestje lijdt is het natuurlijk wat anders....
Sterkte met de beestjes en met het besluit dat je moet nemen!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Ik zie je online.  :P
Komt er nu ook een update hier?
Ben wel benieuwd hoe het nu met de zieke beestjes gaat.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Ja, ja dat wil ik al een paar dagen doen, maar de site is zóóó vreselijk sloom dat ik alleen mijn titel steeds veranderd heb ::)

Eerst de valken dan maar.

Derrick heeft vandaag als een idioot een paar rondje door de kamer gevlogen om vervolgens de volière in te gaan en daar niet meer uit te zijn gekomen :-\ Toen het kooitijd was heb ik hem daar dus weer uit moeten vissen.

In tussentijd heeft Harry als een stalker om Damali rondgeparadeerd: het voordeel is dat ik hem zo de kooi in heb omdat hij zo op haar gefocust is, wat dus typisch niet de bedoeling is :-\
Jammer genoeg moet Chinta en hij dus wel naar boven als Beau en Spongebob weer naar beneden komen in augustus.
Die 2 boven komen bijna de kooi niet uit en zitten heel de dag stijf naast elkaar ontiegelijk in de rui te zijn.

Chinta is nog steeds een hele lieve kroelkip en bij Hedwig begint het weer te komen, maar helaas zit ze ook weer vedacht vaak in ''haar'' hoekje in de volière.
Noo-Noo stapt nu echt niet meer op en gaat zodra Hedwig in de kooi is haar gewoon achterna. Dit gaat nu wel, maar ik ben bang dat als er weer meerder in de volière zitten toch niet gaat lukken zonder dat de anderen er weer uit komen :-\

Vandaag de ab binnen gekregen voor Derrick en Damali. Baytril 2,5 % een kuur van 12 dagen door het water heen. Het probleem is dat ze het nu al erg lekker vinden, maar niet heus. Ik heb al een paar keer gezien dat ze naar de waterbak gingen en weer terug en geen slok namen. Nou ja ze zullen toch wel eens dorst krijgen denk ik ???

Nu Plukkie:
Ik ben dus gisteren weer teruggeweest naar de da.
Er zijn geen foto's gemaakt omdat ze eigenlijk verwachten dat ze er niet veel op kunnen zien. De buik zat nog steeds vol en ze had hoge koorts :-\
Ze heeft nu dus een koortsverlagende prik gehad en ab die dus heel snel zou moeten aanslaan.
Zo niet moest ik woensdag of donderdag weer bellen.
Nou ze eet dus nog steeds niet en ik ben haar nog steeds aan het dwangvoeren.
ik denk dat ze in dit geval haar gewicht mee heeft want in het weekend was ze al weer 80 gram afgevallen.
Ze sluiten baarmoederkanker nog steeds niet uit en de volgende stap zou zijn om haar te opereren zodat ze in ieder geval kunnen zien wat er zit. Is het een tumor kunnen ze het gelijk weghalen en anders haar casteren. Maar dit hangt er ook van af of ze niet te erg verzwakt is.
Ik heb haar wel aan stro zien knabbelen vandaag en wat zien drinken, dus wie weet.
Ze vindt me alleen steeds minder lief: ze bijt als een gek: ik trek nu handschoenen aan om haar uit de kooi te halen . Als ik haar eenmaal heb doet ze gelukkig niets meer. En als ik bij de kooi kom begint ze al te piepen :-\

De hamster laten we voor wat hij is: mocht hij echt gaan krabben aan de tumor of hij gaat open dan is het afgelopen, maar zoals nu kan hij er nog mee leven.

Dat was weer een heel verhaal geloof ik :-X
Genoeg Yvon?  :P

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Hey Caroline,

Kan je de AB niet met een spuitje ingeven?
En als je het in het water doet, kan je het natuurlijk aanzoeten met veel druivensuiker! Maar misschien doe je dit al. Bij mij hadden ze nooit echt een probleem met het drinken van dat soort water.

Wat betreft Noo-Noo en haar niet kunnen pakken: ik krijg Dreamy tegenwoordig ook niet meer te pakken.  ::) Daar moet ik heel veel geluk mee hebben. Mikki kan ik nog lokken met een stukje koek, maar Dreamy is een heel ander verhaal!

Waarom moeten Harry en Chinta eigenlijk naar boven in augustus?
Kan je ze niet gewoon laten staan, dat heb je toch ook gedaan bij hun eerste broedronde, en ging toch ook gewoon goed...
Timmy zat ook achter Dreamy aan, maar ik kan niet zeggen dat ze daardoor slechter ging broeden. ;D (Overigens heeft hij het nog steeds op haar gemunt, maar ook op Daisy).
Maar ja, je moet het uiteraard zelf weten. ;)

Ik hoop dat het met Plukkie weer helemaal goed komt. Vervelend dat ze nog steeds niet pcies weten hoe of wat.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

imv

Wat een gedoe allemaal, zeg!
O, ja.. da's waar, ik moest Eddie ook Baytril geven en dat deed ik in een spuitje pap. Maar ja  ::)  :-\  Eddie was enorme fan van pap.. en D en D  ??? ::)
Ik zou denk ik gewoon het water laten staan tot ze gaan drinken. Ze zullen wel moeten. Anders moet je ze weer vangen, dwingen met een spuitje.. dat geeft zoveel stress, niet alleen bij de vogels, maar ook bij jou..

Tante Irene komt snel een keertje kijken, hoor! En je weet het, als ik eens kan helpen, dan bel je me maar.

groetjes,
Irene

Caroline

Ik heb hier ook voor noodgevallen Baytrill staan, zelfs 10 %, en kreeg wel als advies mee bij Feld om er druivesuiker doorheen te doen, het zou namelijk ontzettend bitter te zijn en dus inderdaad erg smerig, ik maakte een liter klaar en deed daardoor heen 2 eetlepels druivensuiker oplossen, het kon namelijk niet zoet genoeg gemaakt worden, zo vertelde de assistente me.

Hier werkt dat goed, ook Unique & Fleur heb ik enkele weken geleden preventief een kuurtje gegeven.

Misschien heb je iets aan deze tip.  ;)

Succes!!  :D

------
Heel veel sterkte met PLukkie, dat klinkt allemaal nog niet zo goed.  :-\

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Esther*

Klopt!!!
Veeeeeeel druivensuiker er door.
Ik heb het gebruikt tegen papegaaienziekte (weet je dus ookgelijk dat ze dat niet kunnen hebben) ook 10%.
Ik gebruik het nu alleen nog als ik niuwe valkjes krijg wat ik niet vertrouw, bv van een beurs of zo.


Ach die plukkie, ik vind het toch knap van je dat je zo volhoudt! Er zijn genoeg mensen die dat niet kunnen of willen. :-\
Misschien vindt Plukkie het ook niet lekker smaken??

gr Esther

carco

De druivesuiker zat er al door hoor ;) Staat zelfs op het flesje: aanzoeten met druivesuiker of roosvicee.
En..ze hebben al gedronken ook gelukkig, dus vanaf nu 12 dagen kuren.
Zou het verstandig zijn om dan alsnog een mestonderzoek te laten doen daarna?

Af en toe lijkt het of ik Plukkie zie knabbelen, maar waarop weet ikdus niet :-\ Op stro? In ieder geval niet op het eten. Af en toe ververs ik het, maar niks hoor: ik zag weer 1 poepje vandaag en 2 plasjes.
Maandag had ik wel zoiets hoor toen ze me zo beet, je bekijkt het maar. Maar ja ik kan zo'n beestje toch ook niet zo maar dood laten gaan :-\
Morgen maar weer bellen dus. Ik snap er alleen helemaal niets van dat ze zó levendig blijft: volgens mij heeft ze stiekem ergens een voorraadje van het één en ander verstopt ::)

Amor is zó lief :-* Die zit met de avond geregeld op de bank loopt wat op de leuning en kruipt dan mijn nek in. Volgens Hans hebben we nog nooit zo'n lief beestje gehad.

En o ja Manja: jij hebt vast mijn dagboekje niet goed gelezen als je dacht dat het tijdens het broeden goed ging met Harry beneden. Ben je even vergeten dat hij mij en de rest aan bleef vallen?
En zolang hij Damali kan zien is er weinig kans dat hij naar Chinta omkijkt hoor. Dus helaas is het niet anders en heb ik weinig keus wil ik uit hun 2 een koppeltje krijgen.
Het gaat er dus niet om dat ik bang ben dat D en D niet goed broeden, want dat weet ik wel dat ze dit wèl doen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon

Hoi hoi

Je kan ook zien of ze eet als je wat afgetelde voer/korrels in haar bakje doet.
Dan weet je het zeker of ze wel wat naar binnen heeft.
Dat je een keuteltje vindt en wat plasjes is iig geen slecht teken.
Wat leuk dat Amor zo'n lief nijntje is.  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Is wel een idee, maar ik heb op het moment nieuw voer erbij  en dat zijn zulke kleinde korreltjes die zijn niet te tellen haast :-\
Ik weeg haar ook maar gewoon dan kan ik het gewicht ook goed in de gaten houden. En ze krijgt natuurlijk van mij wel iets binnen.

Oh ja Esther de ab krijgt ze rechtstreeks in de bek dus dat gaat erg gemakkelijk.
Ze heeft nu geen koorts meer, want ik moet haar ook iedere dag tempen.

En nu ga ik echt slapen :P

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

♪ Marlies

Hoi Caroline, ;D

Wat een toestand. :-\

Misschien kun je bij je valkjes een aantal uren per dag het drinken weg halen. Als ze het dan weer krijgen, drinken ze vaak wat meer achter elkaar omdat ze dorst hebben.
Doen wij hier ook, als ze een of ander kuurtje moeten.

Succes.
Groetjes Marlies ;)

ManjaV

Hoi Caroline,

Ik heb je dagboekje wel goed gelezen.  ::) En ik had niet de indruk dat hij je continue aanviel. Zoals ik al zei moet je het zelf weten en was het maar een tip.

Oh ja: ik zou het ook niet opgeven hoor wat Plukkie betreft, je kan zo een beestje niet zomaar laten gaan en wie weet komt het toch allemaal goed. ;)

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Gisteren voor de verandering de da weer gebeld voor Plukkie en we gaan maandag terug. Ze kijken dan nog even en ws. wordt ze dan geopereerd.
Maar nu vanaf gisterenmiddag eet ze ineens weer groenvoer :D
Ze heeft andijvie op en ik had ze in de ren gezet en daar zat ze gras te eten.
Vandaag weer andijvie en paksoy. Ze heeft ook weer wat gedronken en ik lijk wat meer poepjes te gaan zien. Dus wie weet is het maandag niet eens nodig. Aleen ze eet nog steeds geen droogvoer. Ik zag haar vandaag wel met haar kop in de etensbak, maar of er iets uit is ???

Alle valken zijn erg rustig vandaag (behalve Harry dan ::) ) Tenminste als hij los is wel want dan kan hij naast Damali kruipen , maar zodra hij in de kooi zit houdt hij zijn kwekkie geen seconde dicht ::)

De poepjes van Derrick en Damali zien er goed uit met gewoon wit erin dus ik neem aan dat ze het water gewoon drinken. Derrick heb ik het weer zien doen.
Iets anders krijgen ze niet aangeboden dus ze hebben weinig keus.
Als ze los vliegen haal ik ook de waterbak uit de volière voor het geval ze daar in gaan en ze daar uit drinken.
Ook krijgen ze tijdelijk geen groenvoer aangeboden.
Jeroen opperder al om sambal door het eten te doen zodat ze flink dorst krijgen :P

Misschien hebben we wèèr een ziek dier erbij ::)
Tenmiste ziek..We zagen al een tijdje dat de chin van Jeroen zo dun werd(het mannetje) maar het vrouwtje is vrij dik dus eigenlijk niet zo op gelet verder omdat hij gewoon levendig is.
Nu zagen we gisteren dat hij toch wel erg mager is :-\
In maart hebben we hem voor het laatst gewogen toen was hij 478 gram en nu nog maar 414 :o
Goed in de gaten houden dus. Ik kon ook niet naar zijn tandjes kijken het beestje is een beetje hyperactief af en toe. Wegen gaat ook al moeilijk, want dan springt hij steeds van de weegschaal af je nek in ;D :P

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Anke

Hoi Caroline,
Fijn dat het iets beter lijkt te gaan met je zieke langoor :)
Ook je valkjes lijken dus te reageren op de medicatie, dus dat is ook goed nieuws :)
Wat vervelend dat nu de chinchilla niet gezond lijkt te zijn.
Ik wens je veel succes met zorgen voor al je diertjes!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes