Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

*Esther*

Ach wat zielig. :'(

Kom op joh, je hebt alles gedaan wat binnen je mogelijk heden lag.

groetjes Esther

carco

De geschiedenis herhaalt zich dus weer eens hier :'(
Ik weet het niet hoor: ik dacht vanmiddag ik gooi de broedkooi en alles de container in, maar Hans zei (terecht) daar krijg je spijt van.
Nu denk je dat het goed gaat: een ander koppel: eitjes heel keurig op tijd uit, kleintjes worden gevoerd en toch weer...
Ik snap er echt totaal niets van.
Ik heb het gele donsje naar dr.Feld gestuurd vanmiddag al voordat het witje ook dood was.
Die denkt toch weer aan een infectie. Alleen zó vreemd: Damali heeft eigenlijk nooit beneden bij de rest gezeten op een paar jweken na. Waar komt het dan vandaan ? Bij Derrick die ook al een half jaar boven zat gescheiden van de rest??
Heel vreemd toen Irene weg was(over het gele donsje heeft ze alles al verteld , nogmaals bedankt :-* )
ging Derrick zich als een idioot vol zitten te vreten om het daarna ook direct weer uit zijn snavel te laten komen :'( Overal lagen zaadjes met slijm  ??? Ik heb het hem ook maar eenmalig zien doen, maar toen ik dit doorgaf bij Feld dacht ze inderdaad direct aan een infectie.

In eerste instantie gingen Derrick en Damli niet meer terug het blok in en heb ik de warmtelamp boven op het blok geplaatst. Ik vond het ook zo wat om gelijk de kleine weg te halen.Gelukkig nadat ik terug kwam van Maurice naar een feestje brengen zaten ze weer samen in het blok en heb ik de lamp uitgezet.
Ik heb witje niet meer horen voeren na kwart voor 2
Toen ik terug kwam had ik inmiddels al contact gehad met Kirsten die aanraadde om in ieder geval yakult te geven, en ook druivesuiker door het eivoer van D en D te geven.
Omdat ik ze nog even niet wilde storen heb ik tot half 5 gewacht met kijken. Toen leefde het ukkie nog en heb ik hem wat pap met druivesuiker en yakult gegeven. En het vreemde is dat dit eigenlijk best gemakkelijk ging. Hij was zelfs wat aan het piepen daarna en deed mooi zijn koppie rechtop.
Om 5 uur moest ik Maurice weer halen en toen ik terug kwam was het dus al dood :'( :'( Zó snel is het gegaan dus. En ik had juist zoiets van als D en D het nu steeds goed warm houden en het voeren gaat zo goed,dan kunnen we een eind komen. Nou niet dus :-\

Ik haal morgen het blok weg, laat ze nog wel even apart in de broedkooi zitten en wacht dan de uitslag af waar ik zaterdag voor kan bellen.
Daarna kijk ik wel verder of ze nog een keer kunnen of dat ik ze de volière weer in doe. Hangt van de uitslag af dus.
Ze zijn op het moment wel erg zielig: zoeken af en toe wat in het blok, zijn aan het roepen en lijken er niets van te snappen :-\

Oh ja, nogal luguber toen ik het witje eruit haalde leek hij gebloed te hebben. Het leek er ook op dat hij een teentje mistte en 2 nageltjes ??? Ik weet zeker dat dit nog niet was toen ik de pap gaf. Of ze dit nu gedaan hebben om aan te sporen tot voeren of het pure stress is geweest: ik heb geen idee. Ik zag alleen nergens bloed liggen, dus misschien is het zelfs wel gebeurd toen het al dood was ???

Nu dus het andere verhaal over mijn konijn.
Het hoort hier eigenlijk niet, maar mag hoop ik vast wel voor een keer.
Maandag begon Plukkie dus met stro te lopen in haar bek, en ik merkte dus dat ze niet zo veel meer at.
's Avonds zag ik op de grond bij de kooi allemaal spetters roestbruine plas (?) liggen.
Toen ben ik gaan speuren op internet, want mijn eerste gedachte ging uit naar een nestje maken..Maar omdat Amor nog niet vruchtbaar zou moeten zijn en hij zeker nog geen maand hier in huis is ( zolang duurt een zwangerschap) kon dat dus niet.
Hetgene wat ik wel kon vinden is dat ze een nestje wilt maken en die roodbluine plas kon van de wortel komen die ik had gegeven.
Verder toont ze ook absoluut niet ziek, alleen eet ze niet echt veel.
Ze had gisterenavond wel een boel gedronken.
Vanmiddag zag ik dus duidelijk bloed liggen in de kooi op het groenvoer en het hooi. Ook in haar nek zat bloed.
Ik heb haar dus gepakt en kon niets ontdekken. Wel merkte ik dat je niet bij haar koppie mocht komen. Ik heb haar tanden bekeken ( had ik maandag ook al gedaan) en het leek of er iets roods zat rechts naast de tandjes. Nu weet ik niet of ze zo hard kunnen bijten op het sto dat het gaat bloeden??
Ik had me dus eigenlijk voorgenomen om de dierenarts morgen te bellen.
Ze is in 2 weken tijd zo'n 300 gram afgevallen, nu is dat de bedoeling wel, maar ik weet niet of dat een beetje te veel is van het goede.
Maar ik dacht ik zet ze eerst buiten in de ren: kijken wat ze doen.
Nou, uh volgens mij was Plukkie Amor een beetje erg aan het uitdagen : ik heb ze nog nooit zo zien rennen ::)
En maar jagen achter Amor en dan plat op de grond gaan liggen, totdat Jeroen riep dat hij er boven op zat :-X
Tot 2 keer toe, ik heb ze maar snel terug in de kooi gezet daarna.
Dus ja of ze nu echt iets mankeert ::) Ik geloof het toch niet zo . Maar ik ga morgen toch maar even bellen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Anke

Tjonge jij hebt echt geen mazzel met je beestjes....
Misschien heeft het konijn zijn bekje bezeerd met het stro.
Stro kan best scherp zijn soms en misschien is er een strootje te hard tegen het tandvlees aangekomen?
Als je het gedrag zo beschrijft lijkt ze niet echt ziek idd.
Is ze echt bezig een nest te maken (plukt ze ook haar?) het zou kunnen zijn dat ze schijnzwanger is dan.]
Succes met je konijn, ik  hoop dat het allemaal meevalt!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

margreet

hallo Caroline,

Wat triest voor je en je valkjes, hopelijk vinden ze wat de oorzaak is. Echt niet leuk meer.

groetjes Margreet

*Yvon

Hoi hoi

Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen.  :-[
Wel weet ik dat ik dit alles echt heel erg kl*te voor je vind.  :-\
Ik zit hier een beetje blij te wezen,omdat er 2 naar buiten zijn gegaan en jij zit met verdriet.  :-\
Hopelijk komt er iets uit de uitslag van je dode donsje.
Dan weet je iig waar het aan heeft gelegen.
Anders blijft het alleen maar giswerk.

En je konijn,hopelijk is ze gewoon schijnzwanger en heeft ze alleen maar haar bekje ergens aan bezeerd.
Ander szou ik het ook echt niet weten wat het zou kunnen zijn. ???

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

imv

Hoi hoi,
Het witje miste inderdaad geen teentje/nageltje toen we het vanmiddag na de dood van de gele wat gepapt en gewogen hebben. Het viel me op dat ze allebei van die opgerolde pootjes hadden, dus ik had er speciaal eigenlijk naar gekeken.

En ja.. als Timmy van 4 maanden een ei kan bevruchten.. dan kan Amor misschien ook wel..eh..  ::)
Voor een klein vroedstertje heb ik hier al een vrijwilligster  ;D

groetjes,
Irene

carco

Citaat van: til op 20 juni 2007, 23:05:09

Is ze echt bezig een nest te maken (plukt ze ook haar?) het zou kunnen zijn dat ze schijnzwanger is dan.]


Ze loopt alleen heel de dag met stro, maakt geen nestje. Maar dit is blijkbaar voor een mannetje ook een teken dat ze iets wilt. En ik heb haar nog geen haren zien plukken, maar net lag de ren er wel vol mee en ze waren zeker van haar, want er zat bruin in.

Citaat van: imv op 20 juni 2007, 23:17:45
Hoi hoi,
Het witje miste inderdaad geen teentje/nageltje toen we het vanmiddag na de dood van de gele wat gepapt en gewogen hebben. Het viel me op dat ze allebei van die opgerolde pootjes hadden, dus ik had er speciaal eigenlijk naar gekeken.

Gelukkig dat ik het niet over het hoofd gezien heb: kon het me ook niet indenken

En ja.. als Timmy van 4 maanden een ei kan bevruchten.. dan kan Amor misschien ook wel..eh..  ::)
Voor een klein vroedstertje heb ik hier al een vrijwilligster  ;D

Uh ja wie weet ;D Het lijkt me op zich wel leuk hoor, maar dan heb ik toch juw kooi nodig straks om het mannetje apart te zetten.

groetjes,
Irene


Groetjes: CAroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Karin

Wat jammer van je donsjes Caroline  :'( Ik hoop dat ze er achter komen hoe het nou komt. Sterkte !
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen .....

Vind het echt zwaar  :censuur voor je, een geef je daarom maar een knuffel op afstand.  :-*

Heel veel sterkte!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mandy

Neeee!!!! :o :( :'( :censuur
Niet te geloven zeg, "heleboel vloekwoorden", ik snap er helemaal niks van. Wat is dat nou toch? ::)
Ik vind het echt ontzettend rot voor je! :(
Ik wou dat ik iets voor je kon doen, dat ik je helpen kon maar ik zou het ook niet weten. En Irene en Kirsten hebben je al goed geholpen. En jij hebt zelf ook super je best gedaan, meer kan je echt niet doen. Je tranen zullen al wel flink gerold hebben, gil je frustraties er uit, gun het de tijd om het achter je te laten en kijk weer vooruit en naar het moois wat je om je heen hebt. Sterkte met deze zoveelste tegenslag. Ik hoop enorm dat het een volgende keer 's goed mag gaan. :-*

En sterkte met je nijn.
Die roestbruine urine herken ik ook wel maar bloed hoort natuurlijk niet. Hopelijk valt het mee.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Marianne

Hoi Caroline,

Heel veel sterkte en hopelijk kom je er snel achter wat de oorzaak ervan is.

Liefs Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

ManjaV

Hey Caroline,

Nogmaals sterkte gewenst ook via je dagboekje. Ik vind het heel erg jammer.  :'(
Gelukkig is het met Timmy en Kinky wel allemaal goed gegaan, dus het kan wel.
Sterkte.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mara

HoI Carco

Wat zwaar  :censuur. Echt heel erg. Ik hoop dat er wel een conclusie komt wat het geweest zou kunnen zijn. En heel veel sterkte met je nijntje.

Mara

carco

Ik heb vandaag het blok er uit gehaald. Heel de dag ben ik alert op voedergeluiden die er niet zijn en komen: stom hè?
Arme Derrick zat zich vanavond weer vol te proppen en gaf weer voer terug :-\
Het donsje is bij dr.Feld in ieder geval. Was zo raar gegaan gisteren op het postkantoor. Ze zeiden dat het doosje eigenlijk te klein was zodat het makkelijk kwijt kon raken en zij hadden niets. Was alleen een afleverpunt of zo?Er werd aangeraden om het dan aangetekend te verzenden. Dit was maar €0,25 duurder en dat heb ik toen natuurlijk ook gedaan. Alleen toen ik vandaag een aantal keren de barcode checkte was deze onbekend ??? Vandaar dat ik eind van de middag maar naar Amersfoort gebeld heb: en gelukkig was het wèl aangekomen.
Vandaag was het wel gezellig dat alle vogels er beneden met zijn allen uitkonden.
Harry vind niet alleen Damali leuk, maar ook Derrick moest er aan geloven.Andersom vonden ze het minder geloof ik :P

Nu over Plukkie.
Ik had vanmorgen contact gehad met de da en die vond het beter dat ik langskwam met haar. Ik heb gelijk Amor meegenomen om te kijken of zijn balletjes al ingedaald zijn.
Dit was dus het geval en ik kan er dus ook vanuit gaan dat hij al geslachtsrijp is en Plukkie dus ws. zwanger :-[
Esther!!!! :o :-X
Nu over Plukkie zelf: de da heeft aan haar buik gevoeld en behalve vet voelde hij ook harde bobbels. Dit kan 2 dingen betekenen: of ze heeft last van obstipatie of ze heeft baarmoederkanker :-\
Hij heeft nog haar baas gemasserd totdat er urine uitkwam en gelijk nagekekeken op blaasontsteking. Dit heeft ze in ieder geval niet.
De tanden waren ook goed en van het bloed kon haast niet van het stro zijn. Zag hij ineens ook bloed bij haar :o
Niet lachen, maar haar nagel was dus kapot en die heeft hij er gelijk afgetrokken :-[ Ja daar had ik niet naar gekeken: sta ik daar bij stil, het is ook zo'n wildebras.

Ik heb nu laxeermiddel meegekregen en pijnstillers en moet haar zonodig dwangvoeren.
Ze moet apart in een kooi (staat ze al) om te kijken of ze poept en of ze eet.
Zo te zien dus beiden niet: ze drinkt wel en heeft hooi op, maar verder niets.
Ik ga haar straks gelijk met de medicijnen ook maar proberen wat olvarit te geven.
Is er maandag nog geen verbetering dan moet ik terug komen en gaat hij foto's maken.

Voor Amor heb ik voor volgende maand een afspraak gemaakt voor castratie.
Hij vond me een mooie hem te laten castreren: een nieuw ras wat nog niet erkend is en dan niet gaan fokken ermee??
Maar hij gaf me wel gelijk:omdat Plukkie te zwaar is en hij haar te oud voor een nestje vindt.
Ik hoop dus ergens dat het van gisteren niet raak was vooral àls Plukkie wat anders onder de leden zou hebben dan alleen obstipatie :-\


Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon

Hoi hoi

Jeetje,het gaat allemaal lekker bij je zeg,om te  :'( :'(
Wanneer krijg je de uitslag van het donsje?
Hoeveel jaar was Plukkie ook alweer?
Klinkt miss gek,maar ik ga meestal van het ergste uit.  :-\
Dan kan het alleen nog maar mee gaan vallen.
Wel met de volle hoop dat het toch goed gaat komen hoor !!
Heel veel sterkte ermee.  :-*

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >