Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

carco

Noop, we zijn niet naar de dokter geweest vandaag, want Maurice had vanmorgen geen koorts :D
Eind van de middag had hij 37.8 dus dat viel ook wel mee, en net was het wel wat hoger,maar heb ik niet meer gemeten.

Simone heeft nog steeds megalast van haar voet, maar hij is niet echt dik. dus ja dat wordt gewoon rustig aan doen. Fijn ze zouden maandag met school naar Blijdorp gaan, ik denk niet dat dat gaat lukken :-\

Spongebob is wel heel de dag los met Beau, maar ze vliegen niet veel hoor. Beau weegt trouwens 90 gram , maar die was altijd al zwaarder en zij is altijd de lichtste van het stel geweest. Ik heb haar vanmorgen weer gewogen en ze woog nog hetzelfde: gelukkig niet minder.
Ik was haar ook weer kwijt ??? Zat ze op een stoel waar kleding overheen hangt, en aan de poep te zien had ze er al een tijdje gezeten: volgens mij is dat vliegen echt nog niet best :-\ Nou ja ik hou haar goed in de gaten .

Noo-Noo dacht vandaag even boven op Hedwig te stappen :o
Die dus op haar beurt hard weg liep ;D

Derrick en Damali doen het nog regelmatig dus of zij het tot mei uitzingen is nog even een vraagteken.

Groetjes: CAroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




carco

Zondag had Maurice dus wel weer koorts :-\
Vanmorgen eerst naar het ziekenhuis gebeld voor het bloedonderzoek. Kreeg ik de uitslag niet telefonisch! >:(
Of ik een afspraak had met de arts! Nee dus want Maurice heeft nu koorts en over 6 weken hoef ik pas terug te komen en ik wil de huisarts bellen. Nou dan belt de assistente van de huisarts ons maar op.
Ik kreeg het dus ècht niet!
Ik de huiarts gebeld en gelijk voor Simone die dus nog steeds niet kan lopen en waar ik mee langs kon komen.
Met Simone ben ik foto's wezen laten maken, maar gelukkig was er niets gebroken. Wel moet ik als ze er woensdag nog last van heeft de huisarts weer bellen.
Met Maurice ga ik morgen. De bloeduitslagen waren goed en wezen niet op een ontsteking, maar hij had vanmiddag wel weer 40.00 ° koorts :-\ Waarschijnlijk is het iets viraals. Maar het blijft wel erg lang erg hoog, en hij voelt zich dus ècht niet lekker.

Derrick en Damali hebben gekroeld samen!!
Eindelijk dan! Damali buigt steeds haar koppie voor hem, maar dan wilt hij steeds opstappen: ik geloof dat hij het nu door heeft ;D

Spongebob is nu nog maar 77 gram ::) Ik snap het echt niet: ik zie haar eten, drinken, ze poept goed, oogt gezond, maar is toch mager.
Ik heb overal trosgierst liggen(zelfs boven op de kooi) en voer, brood en pellets.
Ik heb nu ander voer gekocht en snoep, wat volgens mij helemaal niet wordt gewaardeerd, maar oké, als ze maar wat aankomt.
Nu kan het misschien zo zijn dat ze inderdaad minder eet omdat het 'savonds donker is boven en beneden nog niet en ze dan extra eten? Beau is nl. ook 3 gram afgevallen maar voor hem geeft het niet.
Zonnepitten wilt ze niet echt dus daar komt ze ook niet van aan.
Als iemand nog een tip heeft, graag.



Niet zo duidelijk, maar toch..

Groetjes: Caroline.


Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon

Hoi hoi

En hoe ist met Maurice en Simone?
Is Simone d'r voet niet gekneusd of misschien een spier flink verstrekt ?
Dat zou knap vervelend.  :-\
Wat een heerlijk om te zien dat D&D zo  lekker kroelen.  ;D
Ik denk ook dat Spongy en Beau afvallen doordat het sneller donker wordt.
Misschien een lampje aan gaan doen als het schemerig gaat worden?
Of nog even aankijken,miss dat het afvallen ook wel weer stopt.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Jeetje, wel akelig, Maurice zolang zo'n hoge koorts en niet weten wat het is.  :-\

Sterkte en beterschap met hem, hopelijk voelt hij zich snel beter.

En ook Simone nog steeds last van haar voet en Spongebob die af blijft vallen.

Ziekenboeg hoor.  :-\
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mara

Hoi Carco

Balen van Maurice, ik hoop dat ze gauw weten wat er aan de hand is.

Kun je niet wat extra eivoer geven of zo? Ik denk dat het ook komt dat het eerder donker is boven. Hier zie ik ze (buiten dus) echt zich nog een keer goed vol eten voordat ze de nacht ingaan, vooral nu het zo koud is.

mara

ManjaV

Hey Caroline,

Wat een superlieve foto van Beau en Spongy.
Wel balen dat Spongy af blijft vallen. Is het een idee om ze weer beneden te zetten en dan kijken wat er gebeurd? Misschien dat ze dan weer aankomt. Je kan ze eventueel samen in de kooi laten?
Ik heb de valkjes ook naast elkaar staan en Sunny en Fuzzy kroelen er niet minder om. Misschien is het een goede tip?

Hoe is het nu met Maurice?
Ik hoop dat hij snel weer beter is!

En hoe was het bij Esther, valkjes kijken? Is het ringen nog gelukt?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Citaat van: ManjaV op 20 maart 2007, 18:43:20
Hey Caroline,

Wat een superlieve foto van Beau en Spongy.

Je bedoelt Derrick en Damali ;)


Wel balen dat Spongy af blijft vallen. Is het een idee om ze weer beneden te zetten en dan kijken wat er gebeurd? Misschien dat ze dan weer aankomt. Je kan ze eventueel samen in de kooi laten?
Ik heb de valkjes ook naast elkaar staan en Sunny en Fuzzy kroelen er niet minder om. Misschien is het een goede tip?

Dat gaat hier niet werken denk ik omdat Spongy en Noo-Noo een ''koppeltje'' waren en ze overdag samen los zijn en dan dus toch weer elkaar op zoeken. En ik ben bang dat er dan 'savonds weer geroepen wordt naar elkaar. De eerste 2 weken was er niets aan de hand, pas sinds deze week. Nu moet ik zeggen dat ook pas sinds deze week het geroep naar elkaar is begonnen.
Dan nog wat: als Harry een nieuw vriendinnetje krijgt dan gaan zij samen beneden in een kooi apart èn er komt straks nog een broedblok in de kamer te staan. Hans ziet me al aankomen er dan nog een 4e kooi bij te zetten ::) Ik geloof niet dat dat gaat lukken :-[

Hoe is het nu met Maurice?
Ik hoop dat hij snel weer beter is!

En hoe was het bij Esther, valkjes kijken? Is het ringen nog gelukt?


Niet geweest dus ivm al de doktersbezoeken, maar ze heeft het alleen gedaan :D


Groetjes,
Manja



Maurice was vandaag redelijk en heeft vanavond eindelijk weer eens gespeeld.
Vanmiddag ben ik dus naar de dokter geweest met hem en hij heeft een virale keelontsteking!!
Zijn amandelen zaten bijna tegen elkaar aan :o Dat verklaart meteen waarom hij zo uit zijn straatje stinkt :-\
Ik had van de week al wel gevraagd of hij keelpijn heeft want hij eet en drinkt bijna niets, maar volgens hem was dit niet zo.
Lijkt me dus heel erg sterk, want hij wilt ook geen yoki, maar alleen limonadesiroop terwijl hij daar juist verzot op is.

Simone heb ik vandaag gebracht en gehaald van school, maar morgen gaan ze op excursie op de fiets en kan ze dus weer niet mee :-\
Hopen dat ze snel weer een beetje uit de voeten kan.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon

Hoi hoi

Zo,gelukkig maak niet alleen ik fouten met namen.  :P ;D ;D
CitaatZijn amandelen zaten bijna tegen elkaar aan  Dat verklaart meteen waarom hij zo uit zijn straatje stinkt
Nou hoeven zijn amandelen er toch niet uit  ???
Is het jou trouwens niet opgevallen dat zieke kinderen meestal een slechte adem hebben ?
Wat een pech heeft Simone ook zeg.  :-\
Hopelijk gaat het snel weer goed met beide kids.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

imv

CitaatNou hoeven zijn amandelen er toch niet uit  ???



Dan boeken we gewoon 2 bedjes naast elkaar  :-X :-\

groetjes,
Irene

*Yvon

Hoi hoi

Uhhhh,2 bedjes ??
Wie is er bij jou de pineut,Irene  ???

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

imv

Amber moet volgende week naar de KNO omdat na een virale keelontsteking (heeeeee.. waar heb ik dat eerder gehoord  :-X :-\ ) haar amandelen er "vuil" en zeer onrustig uitzien.  Dit is nu al een maand zo  :o :o Aangezien haar neusamandel ook al eens geknipt is, en ze buisjes in haar trommelvliezen heeft zal ze ook nu wel weer aan de beurt zijn voor een OKtje...

groetjes,
Irene

ManjaV

Hey Caroline,

Inderdaad, Derrick en Damali ;D ;D Hihi... :-X
Hoe dan ook, het is en blijft een lieve foto.
En, heb je je keuze bij Esther al gemaakt?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Nop, daar neem ik Harry voor mee, mag hij kiezen ;D :P

Ze worden trouwens steeds gekker die 2!
Vanmorgen vroeg waren ze al weer aan de wipwap onder het gordijn van de volière. Ik ging naar beneden om te douchen en dacht ik hoor bekende geluidjes: en ja hoor zaten ze weer.

Ik vind het wel minder dat ze steeds naar boven gaan waar Beau en Spongebob zitten, die had ik nl. vandaag kooi-arrest gegeven zodat ze wat eten kunnen inslaan. Spongy woog gisteren nog maar 75 gram :o :o Als ze nu een paar dagen verplicht in de kooi blijven eten ze misschien wat meer.
Ik had vandaag mais gekocht en Spongy vloog het net als eerste aan :D Een dikmaker gevonden voor haar misschien?

Toen ik vandaag een bloempot leeggooide ( ik was vergeten de planten op de gang te zetten en toen ik de kamer in kwam zaten er dus 5 valkjes heerlijk te peuzelen en in de pot lag dus aarde enzo) kwam Derrick direct op die pot zitten en Damali volgde ook! Ze bleven gewoon zitten terwijl ik de pot leegkieperde in de prullenbak ::)
En het is ze eindelijk gelukt in de kast te kruipen. Zodra ik die kast open doe zit ommiddelijk Derrick boven op de deur en durf ik hem dus niet dicht te doen. Ik liet hem dus maar even op een klein kiertje staan.Zie ik later een koppie die onder de kast door wilt kruipen, alleen dat koppie zat aan de binnenkant. Toen Derrick zich later door het kiertje had heen gewurmd staken er 2 koppies onder de kast door. Dit was wel een erg grappig gezicht, maar ik heb ze er toch maar vandaan gehaald en toen gelijk met zijn allen in de kooi gezet. Ze waren maar een klein beetje ontdeugend vandaag dus ;D Maar wel lief :-*

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




♪ Marlies

Hoi Caroline, ;D

Zo te lezen heb jij je handjes vol aan je valkjes. ::) :P

Hoe gaat het nou met de kids, is er al verbetering, of  zijn ze nog aan de sukkel ?  :-\

Groetjes Marlies ;)

ManjaV

Hey Caroline,

Wat lief, ik zie het voor me, die twee koppies onder de kast vandaan. ;D ;D Ja, hier zijn ze ook altijd op zoek naar donkere spleetjes en hoekjes, zo zitten ze altijd op de kastdeur en kijken ze dan naar binnen. ;D

Maar serieus, neem je echt Harry mee? :D :D :D

Ik hoop wel dat Beau en Spongy weer wat gaan aankomen, goed idee van je om die mais aan te bieden. Wie weet gaat het nu weer de goede kant op.

Grappig verhaal ook van die plantenpot ;D ;D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki