Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

*Petra*

Hoi Caroline,

Het lijkt me heel fijn voor jullie, om dit allemaal nu te weten.
Anders waren het toch voor de rest van je leven vraagtekens gebleven. Nu weet je dat het niet anders had kunnen lopen.
Mijn oom is er ook pas aan geoperereerd, in de buik.
En dat is al een heel erg zware operatie, voor iemand van 72 jaar.
Dus hopelijk toch wat opluchting en verlichting voor jullie allen.
Heel veel sterkte, het blijft toch het verlies van je vader.

Liefs Petra.


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Mara

Hoi Caroline

Ergens lijkt het me wel fijn dat jullie nu weten wat je vader had. Ik ken ook een geval van aneurysma, tenminste, uit jouw verhaal denk ik dat het hetzelfde is. Het is erg. Maar ik moet wel zeggen dat het me prettig lijkt hoe er mee omgegaan wordt.

Liefs

mara

*Patricia*

hoi Caroline,

ik ben ook erg blij dat de internist goed de tijd voor jullie heeft genomen om alles uit te leggen.

Citaat van: carco op 10 januari 2007, 23:26:02
En ik denk dat er dus vast wel meer vaten slecht zijn geweest en dat het been eerder een gevolg van deze aneuyrisma was dan andersom.



beenklachten kunnen geen gevolg zijn van een anurysma, hij kan wel al slecht vaten hebben gehad en ook een slecht vat in het been kan klachten geven maar het anyrysma kan ook op zich zelf staan.

als je meer uitleg wil moet je maar IMmen

groetjes Patricia

carco

Citaat van: crosser op 11 januari 2007, 10:02:16
Hoi Caroline,

Wel respectvol zoals de artsen het nu met jullie oppakken!

Mijn vader heeft ook een aneurysma gehad in de buik en bij toeval kwamen ze daar achter. Dus hij is op tijd geholpen.
Het schijnt dat het erfelijk is, naar de zonen toe. Dus mijn broers zouden zich kunnen laten onderzoeken hierop.

Sterkte de komende tijd.

groetjes Esther


Tegen ons is gezegd dat het niet familiair is en dit geval door en de leeftijd en ws. het roken is gekomen, maar ik had ook gelezen dat het erfelijk kan zijn, tenminste in de buik en als het op jonge  leeftijd voorkomt..
Nou maakt het in principe niet uit omdat ik toch geen broer heb, maar ik weet niet of het ook kan overerven?

Ik weet niet hoe oud jouw vader is? Trouwens hartstikke fijn dat ze hem wel hebben kunnen helpen.
Citaat van: mammalief op 11 januari 2007, 21:09:22
hoi Caroline,

ik ben ook erg blij dat de internist goed de tijd voor jullie heeft genomen om alles uit te leggen.

Citaat van: carco op 10 januari 2007, 23:26:02
En ik denk dat er dus vast wel meer vaten slecht zijn geweest en dat het been eerder een gevolg van deze aneuyrisma was dan andersom.



beenklachten kunnen geen gevolg zijn van een anurysma, hij kan wel al slecht vaten hebben gehad en ook een slecht vat in het been kan klachten geven maar het anyrysma kan ook op zich zelf staan.

als je meer uitleg wil moet je maar IMmen

groetjes Patricia


Ik bedoelde eigenlijk dat er misschien toch een stolsel heeft gezeten die naar zijn been is gegaan, net zoals het infiltraat wat te zien geweest is, maar misschien toch een bloedprop was.

Met de valkjes gaat het trouwens zo zijn gangetje: die zijn er wat minder uitgeweest en helaas kon ik zo het plukkende koppel niet steeds apart zetten van Timmy en Kinky omdat ze toch gevoerd moesten worden.
Dit ben ik nu aan het inhalen, en ik zet de kleintjes steeds vaker en langer apart ook om te kijken in hoeverre ze al zelf kunnen eten. De weegschaal staat nu naast de kooi.

Boven met Derrick en Damali gaat het zijn gangetje, ze doen nog steeds alles samen en zitten stijf tegen elkaar aan. Kroelen doen ze nog steeds niet, alhoewel Derrick een nieuwe manier van kroelen heeft geloof ik want die betrapte ik er op dat hij Damali met zijn pootje aan het aaien op haar koppie was en zij genoot daar van met haar oogjes dicht.

Hedwig heeft 3 eitjes en het broeden begint weer minder te worden, ze is het nog niet helemaal zat, maar ze heeft al weer bijna haar tijd uitgezeten.
Vandaag was Spongebob even heel nieuwsigerig en ging op de eitjes zitten.

Beau doet het bij gebrek aan beter maar met zichzelf in de voerbak, maar probeert wel een kroel bij Noo-Noo en Spongebob te halen, tot de laatste lijkt hij zich steeds meer aangetrokken te voelen.

Noo-Noo stapt nog steeds gemakkelijk op.

Groetjes: Caroline.


Klik op het plaatje voor onze site!




*Petra*

Caro,

Aan mijn oom 72 jaar, nu pas geholpen van een buikaneurysma,  hebben ze gevraagd of hij aan zijn broers En zussen boven de 50 jaar wil doorgeven,  dat het verstandig is om eens een echo te laten maken. Nu zijn er in zijn familie al veel hart- en vaatproblemen voorgekomen. Zelf heeft hij geen kinderen, dus daar is natuurlijk door de dokter niets over gezegd. Het roken is natuurlijk niet bevorderlijk, maar dat is algemeen bekend. Je kunt het maar beter één keer te veel laten controleren, dan één keer te weing, toch?

Groetjes Petra.   


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

carco

Hoi

Ik ben me vandaag rot geschrokken ::)
Ik had me voorgenomen om Timmy en Kinky boven op de slaapkamer van Maurice te zetten en dan met de avond weer naar beneden als Maurice naar bed ging, en dan uit zicht van Charlie, zodat ik echt kon zien of ze zelf aten.
Rond de middag bedacht ik me dat ik ze beter op Simone's kamer kon zetten zodat ze er konden blijven staan (die gaat wat later naar bed en zou ik er meer zicht op hebben en hoefden ze niet terug naar beneden)
Helaas zagen Harry en Charlie me dus met de kooi lopen en waren die erg druk.
Harry bleef voor de slaapkamer vliegen en ineens hoorde ik een klap :o en dacht ik dat ik Charlie zag in de slaapkamer.
Ik snel de kamer in was het deurtje open van de kleintjes en waren ze allebei uit de kooi :o :o
Waarschijnlijk zijn ze zo druk naar elkaar geweest dat ze tegen de deur zijn gekomen die open is gevlogen(ik weet zeker dat hij dicht was, want ik had de kooi niet open gehad)
Boven de slaapkamerdeur zit een raampje en daar was de ene tegen aan gevlogen en de andere zat in de vensterbank achter een cactus :o Geen idee wie van de 2 waar zat, ik was blij dat ik ze had.
Na een grondige inspectie zag ik gelukkig dat ze niets hadden. Ik heb het deurtje gelijk met een volière-slotje dichtgemaakt, maar de onrust bleef en Harry ging maar voor het raampje boven de deur zitten. Dus heb ik de kooi rond half 1 maar weer beneden gezet, want dat werkte dus niet :-\ Charlie er maar weer bij die dus gelijk weer ging voeren. Nu heb ik ze daarna niet meer terug gezet en Charlie was vrij rustig vanavond. Maar beide valkjes zijn flink aan het bunkeren geweest en wogen allebei 96 gram om 10 uur vanavond.Vanmorgen wogen ze er allebei 90: dus ze kunnen het wel.
Nu proberen het vol te houden zo: het is wel zielig hoor want Charlie heeft de rest van de dag voor het dichte deurtje gezeten, maar anders blijven ze ze voeren.

Groetjes: Caroline.

Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon

Hoi hoi

Wat een gedoe....  :-\
Het is maar goed dat je conditie goed is.  :P
Het lijkt me zo'n zielig gezicht als pa bij het deurtje blijft hangen om bij z'n jong te kunnen komen.

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Het was ma toch??

Wel sneu inderdaad.

Hopelijk vergeet ze het snel.

Succes ermee, geluk dat ze er niks aan over hebben gehouden.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Citaat van: Caroline op 15 januari 2007, 23:47:29
Het was ma toch??

Wel sneu inderdaad.

Hopelijk vergeet ze het snel.

Succes ermee, geluk dat ze er niks aan over hebben gehouden.
Ma of pa het is voor allebei zielig.  :-\
Komt door de namen,vind ze allebei een beetje mannelijk klinken,dus raak ik af en toe beetje in de war,sorry.  :-[ :D
Maar Kinky en Timmy zullen nu wel snel zelfstandig worden.
Ze weten hoe het moet,dus dat komt wel goed.  ;D

Groetjes Yvon[/color]

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hey Caroline,

Wat een verhaal!  :o Maar je hebt groot gelijk hoor, dat je ze toch beneden laat, want het is inderdaad zielig als ze dan hun jongen gaan zoeken. En Charlie die maar voor het deurtje blijft zitten....
Op gegeven moment leren ze echt wel volledig zelfstandig te eten.
In het wild gaat dit toch ook goed?
En zoals je zegt, zijn ze aan flink aan het bunkeren geweest. ;D Dus ze weten wel hoe het moet! :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Tjonge, jonge, ben net even een poosje(nou ja eerder een poos) met internet aan het tobben geweest. Hij werkt nu eindelijk weer.

Het lijkt er op dat de kleintjes nu echt zelfstandig zijn. Ze zijn vandaag niet gevoerd en het zenuwachtige van pa en ma lijkt ook een stuk minder. Toch waren ze allebei goed aangekomen vanavond :D

Vanavond dacht ik weer eens fijn te gaan sporten:moest de aerobic lerares ons even iets mededelen :-\ Er is een vrouw overleden die bij ons in het groepje zat gisterenmiddag. Ze was 56 jaar en had...een aneurysma in de buik. Fijn kon ik net even gebruiken zulk nieuws :'(
De les was niet als anders ook al omdat er iemand geopereerd is om overtollig vet weg te halen. Dit was al bekend , ze heeft een maagballon en dit zou de laatste stap zijn, maar deze operatie is ook niet echt vlekkeloos gelopen.
Niemand had dus eigenlijk echt zin om te springen mede ook omdat de lerares zich niet helemaal lekker voelde. Ik had dus achteraf beter een weekje kunnen wachten met komen geloof ik :-\

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




marga

hoi caroline
fijn dat je internet het weer doet
fijn dat de kleintjes het zo goed doen

ja zoveel narigheid in een keer daar word je niet vrolijk van
kan erin komen dat de les anders was dan anders
56 jaar is nog veel te jong :'(
groetjes marga

imv

he gatsie!
Soms zijn er van die periodes he...  :'(

Ooit gaat hopelijk de zon weer schijnen  :-*

Caroline

Hè getsie, wat verschrikkelijk.  :'(

Dat kun je nog net even niet hebben.

Hopelijk is er volgende week een andere sfeer.

Fijn dat de kleintjes en C&H het zo goed doen, het is ook niet leuk om pa en ma zo onrustig te zien.

En niet op internet kunnen als je wilt ..... ik weet er alles van, alhoewel, ik mag alweer een tijdje niet klagen ...... afkloppen!!  ;)

Heel sterkte met verwerken.

PS. hoe is het met je moeder, redt ze het een beetje, zo helemaal alleen??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Hoi Caroline, ;D

Heb je zelf net zoiets verschrikkelijks meegemaakt, denk je even er lekker tegen aan te kunnen gaan en dan  krijg je ook nog het verdriet van een ander erbij. Dat kun je dan net niet gebruiken, hoe erg het dan ook is.
Hopelijk gaat het volgende week allemaal wat beter.

Redt je moeder zich een beetje in d'r eentje, of moet je daar nu ook nog wat vaker heen? Het valt natuurlijk niet mee voor haar zo alleen.
Hopelijk is het iemand die zelf ook graag dingen onderneemt en niet iemand die in een hoekje gaat zitten.
Dat is voor jou en eventuele broers en zussen van je ook wat prettiger.

Groetjes Marlies ;)