Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

carco

Vanmorgen toen ik de kleintjes uit het blok haalde had ik zo iets van nu worden het echte valkjes!
Ze hebben weer aardig wat veertjes erbij die nu leuk uit de hulsjes komen piepen.
Zodra je in de buurt van het blok komt gaan ze heel hard blazen, doe je het blok open, springt mn. de jongste helemaal omhoog :-*
We moesten vandaag Cars kijken met zijn allen van Maurice ( die het zelf al snel zat was omdat hij hem al tig keer gezien heeft ::) )
Maar dat viel niet mee, want Beau was niet van plan vandaag zijn snavel te houden geloof ik ( Maurice ook al niet trouwens :-\ ) En vooral als er gevoerd wordt wilt hij er boven uit komen.
Op een gegeven moment zaten er 4 valkjes onder de deken voor de broedkooi te kijken ;D Het is dat Maurice op mijn schoot lag want het was een mooi plaatje geweest ;D
En Hedwig? Die zat natuurlijk kippetje naast de kooi ::)


Oudste ,vandaag 3 weken en 97 gram.


Jongste was 86 gram, maar H en C waren net aan het inslaan om te voeren.


Links weer de oudste en rechts dan natuurlijk de jongste.

Groetjes: Caroline.


Klik op het plaatje voor onze site!




imv

 :-* :-* :-*

Ze zijn echt schattig!

groetjes,
Irene

♪ Marlies

Wat een liefjes. :-* :-*
Ze groeien echt ontzettend hard.

carco

Vanmorgen toen ik het blok heb verschoond gelijk Harry en Charlie weer eens met de rest laten vliegen.
Het eerste wat Charlie deed was in de volière gaan eten en het eerste wat Beau deed was Charlie belagen >:( :( Hij leert het ook nooit af hè :-\
Ze hebben gezellig nog even bij me gezeten en na een half uurtje heb ik ze weer terug gezet al waar Harry gelijk de kleintjes ging begroeten :D
Noo-Noo en Hedwig zaten weer gezellig bij de broedkooi en ik kon Noo-Noo gewoon pakken en haar weg halen :o ;D :-*
Alleen hielp het niet want ze gingen gelijk weer terug.

Vanavond onder het eten zag ik een heel klein koppie voor het gat van het blok zitten: zo lief, kijk maar:



origineel



origineel

Geen idee wie van de 2 het was.

Toen ik ze er om ste beurten even uithaalde met het blok een stukje open kwam Harry gezellig even buurten in het blok zelf om te kijken wat ik aan het doen was. Helaas kon ik zelf geen foto nemen omdat ik met een kleintje stond en voor Simone het toestel eens had gepakt was hij al weer weg.

Groetjes: Caroline.


Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon

Hoi hoi

Het gaat zeker hard zeg !  :D
En de gewichten gaan ook nog omhoog ?
Misschien dat er volgende week 1tje z'n koppie al naar buiten gaat steken.  ;D
Zijn ze eigenlijk al gereserveerd,of wacht je daarmee?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hey Caroline,

Wat lief, zo een klein kopje voor de ingang :D Die had kennelijk zin de wijde wereld alvast te verkennen! ;D
Tja, oude liefdes roesten niet he...;) wat betreft Beau. Maar ja, Sunny hier heeft ook twee popjes. ;)

Hoe gaat het met Hedwig, is ze nog broeds of valt het nu wel weer mee?
Oh ja, 3 januari krijg ik nieuw gips (en tevens halen ze dan de hechtingen e.d. eruit), dan is het voor mij al veel makkelijker om langs te komen zonder het idee te hebben dat ik iets forceer. Dus ik hoop dat jij ook na die datum kan, maar dat zal wel ;D ;D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Citaat van: ManjaV op 17 december 2006, 13:53:13
Hey Caroline,

Zou Noo-Noo dan toch een mannetje zijn?


Groetjes,
Manja


Nou dat lijkt me sterk want ze heeft totaal geen mannen gedrag en ze is DNA getest ;)
Citaat van: Yvon en Rene op 18 december 2006, 23:20:42
Hoi hoi

Zijn ze eigenlijk al gereserveerd,of wacht je daarmee?

Groetjes Yvon



1 is er in ieder geval gereserveerd( die mag het zelf bekend maken ;D ) en de andere misschien. Maar daar wist mijn vader iemand voor die wel geïnteresserd was, alleen hij weet niet waar deze mevrouw woont en omdat hij net uit het ziekenhuis is en nog niet veel kan lopen heeft hij deze mevrouw nog niet gezien. Dus als ik nog niets weet voor over een week of 2 dan moet de andere op de verkooppagina :-\

Gisterenavond zag ik Harry met een veertje van één van de kleintjes uit het blok komen >:( En inderdaad als je heel goed kijkt zie je een paar plukplekjes op de rug zitten bij allebei de kleintjes >:( Dit hebben ze bij Anani ook gedaan, maar die was al een stuk ouder, dus ik hoop dat de schade beperkt blijft :-\
Ik heb trosgierst in het blok gelegd en een niieuw speeltje gekocht(hang ik er morgen in) zodat ze ,hoop ik, daar afleiding van hebben.
Heel vreemd: ik dacht het gisterenavond al te zien, en vandaag zag Irene het ook. Beide valkjes hebben over de rug aan weerszijden een witte/gele rand zitten waar de veertjes doorheen komen. Dit zijn dus geen hulsjes maar worden echt de veertjes die zo doorkomen? En toch zijn ze volgens mij allebei wildkleur. Dus wat dit nu voor rand is? Kijken wat daar nu weer uitkomt als de veertjes hier harder gaan groeien.Het is niet de vleugelrand maar het zit echt op de rug. Ik kan er nog geen foto van maken omdat het echt nog kleine stekeltjes zijn en je het bijna niet ziet.

De valken van mijn vriendin gaan hoogstwaarschijnlijk toch weg >:( :'(
Ze belde me vandaag op dat hij blijft beweren dat hij er allergisch voor is: dikke ogen en niet lekker voelen. En volgens hem heeft hij het alleen thuis( wel een keer in de stad gehad), maar goed ik kan wel blijven zeggen dat hij zich moet prikken, maar volgens mij verschuilt hij zich ook achter die allergie om er van af te komen ::) Ik kan het mis heben natuurlijk maar zo denk ik er over.
Dus binnenkort zullen er wel 4 herplaatsers staan hier op de site :-\

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon

Hoi hoi

Citaat1 is er in ieder geval gereserveerd( die mag het zelf bekend maken  ) en de andere misschien.

Als diegene het zelf bekend mag maken,weet ik al wie het is.  :-X ;D
Hopelijk helpen de trosgierst en het speeltje tegen plukken.
Misschien zijn die randjes toch een teken van bont?
Wel toevallig dat ze het allebei hebben.

Zou die man van je vriendin ook niet eens een keertje bij iemand op visite kunnen gaan die ook valkjes hebben?
Dan wel op het moment dat hij er geen last van heeft.
Als hij dan echt erg allergies is,moet het ook gelijk opkomen.

Groetjes Yvon[/color]



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

imv

Nou, ik heb wel een verklaring voor de erge allergie op dit moment. Ik heb nl. ook zware stof-allergie. En doordat het buiten nat is is ook de vochtigheidsgraad in huis hoog. Hierop groeit de huisstofmijtbevolking als een idioot! Dat veroorzaakt dikke ogen, jeukende keel, loopneus..
Ik had zelf altijd het idee dat je van een vogelallergie benauwd wordt?

groetjes,
Irene



ManjaV

Even een reactie op de vogelallergie:

Een vriendin van mij heeft daar last van. Ze krijgt het dan inderdaad benauwd. Een andere reactie dan dit heeft ze niet. Ze neemt er middelen voor in. Toch kan ze bij mij op visite komen omdat, als ik goed stofzuig en er geen veertjes ronddwarrelen, ze nergens last van heeft.
Ik vraag me dan ook serieus af of die allergie van jouw kennissen wel een vogelallergie is. Bovendien kan hij zich laten testen hierop door een allergoloog in het ziekenhuis. Dat heb ik ook gedaan en je wordt overal op getest.
Bovendien heeft Irene gelijk wat betreft die huismijt. Daar ben ik dus ook allergisch voor en het valt mij op dat ik de laatste paar dagen last heb van rode ogen en soms wat verkoudheid. Dus..misschien kan die kennis zich beter eerst even laten testen?
Dat is toch van die vriendin waar Calimero bij zit? Kan je Calimero niet weer terug nemen?
Ik hoop van wel?

En ja, inderdaad, ik neem een van de kleintjes van Caroline. Yvon, dat heb je dus goed geraden. ;)
Gezien mijn overschot aan popjes vond ik het wel een verstandig idee, helemaal nu Fuzzy ook een popje blijkt te zijn en geen mannetje (wat ik eerst dacht).

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Ja ik weet het bij die vogelallergie. Ik denk ook dat hij zich een beetje daarachter verschuilt. Ze hebben ook een rat en die mag ook niet meer de kamer in, terwijl daar juist van bekend is dat je daar bijna nooit allergisch voor bent :-\
Ik heb er dus mijn vraagtekens een beetje bij, maar goed.
En Calimero terugnemen?? Helaas heb ik zelf ook al een beetje boel poppen, waar ik wel geïnteresseerd in zou zijn is Dizzy: een hele mooie getekende man split witmasker. Er zijn alleen 2 dingen (nou ja eigenlijk 3 als ik Hans zijn commentaar mee zou rekenen :P :-[ ) die me tegen houden. En dat is dat ik Hedwig en Dizzy niet apart kan zetten op het moment en omdat ze heel erg weinig aandacht krijgen ze nog nauwelijks tam zijn. Zelf denkt ze dat het met wat aandacht wel goed komt: als ze los zijn(mag ook eigenlijk niet meer) dan zitten ze wel op je hoofd, en vooral Calimero, en iets minder Pica zijn altijd heel erg tam geweest.

Maar Manja is Calimero niets voor jou?? Krijg je alleen wel broer en zus samen :-\


Jong 1 weegt 95 gram.
Ik denk dat ze nu een beetje op dit gewicht blijven hangen.
Volgens mij heeft hij poep gegeten vandaag :P


Jong 2 woog vandaag 93 gram.
Blijft dus echt niet meer zitten en zet hem in zijn achteruit als hij wegloopt ;D


Weer samen in het bakje.



Dit zijn bij de jongste de witte/gele puntjes die doorkomen.Het is aan de andere kant dus ook en bij beide jonkies op dezelfde plek.
Als je goed kijkt zie je ook de paar plukplekjes zitten. Het lijkt niet erger geworden te zijn gelukkig.

Beiden zijn weer heel erg mooi donkergrijs van kleur.

Groetjes: Caroline.





Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Hey Caroline,

Ze zijn schitterend he! :D :D :D En je handtekening is ook erg mooi.
Wat apart die witgele pennetjes, ik ben benieuwd of dat vlekjes op het verenkleed worden. Zou wel apart zijn.
Wat betreft Calimero wachten we even af totdat we weten hoe of wat?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

imv

Hoi,
Getsie, wat een viezerik!  Poep eten? Jakkie!

En die pennetjes worden steeds groter, grappig!

afgezien van de poepbek zien ze er toppie uit  ;D

groetjes,
Irene

*Yvon

Hoi hoi

Als je de valkjes nou wat meer te eten geeft,hoeven ze geen poep te eten.  :P ;D ;D
Wat zijn trouwens de splits die de heren hebben?
Het zal wel ergens staan en je zal het ook wel gezegd hebben,
maar dat onthoudertje van mij.....  :-[
Misschien hebben ze nog een verborgen split?
Alhoewel het wel heel toevallig is dat ze het allebei hebben,denk ik.
Ben heel benieuwd naar hoe dat verders uitgroeit.

En dat er 1 naar Manja zou gaan........
Hmmm dat hadden we niet verwacht. whahhahhaaaa   ;)
Maar wel heeeeeeel leuk !!

groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Grrr.... >:( >:( Toen ik net keek zag ik allemaal veertjes liggen in het blok dus ze worden mooi wèl echt geplukt nu >:(
Ik heb de jonkies ingesmeerd met uierzalf en hoopt dat het werkt. Ik denk dat Harry het doet want die verblijft steeds wel heel erg lang in het blok terwijl hij dat helemaal niet meer deed.
Maar ik kan ze ook niet uit elkaar halen want dan worden ze gek. Èn ze voeren nog allebei. Net zaten ze ook weer samen in het blok en heb ik ze er toch even uitgehaald. Als het morgenochtend nu niet erger is dan moet het Harry wel zijn want met de nacht zit alleen Charlie er op.
En dan hopen dat ze het even kunnen volhouden tot ze uit het blok zijn.Anders misschien als ze 4 weken zijn er zelf uithalen en op de grond zetten??

En verborgen splitten hebben ze niet geloof ik hoor, het kan een split bont zijn of een split lutino denk ik die gele pennen die doorkomen ( en er gelukkig nog zitten)

Ik ben nu de foto's aan het bekijken van vanmiddag en nu vraag ik me af: ik dacht dat er boven de vleugel was geplukt omdat ze daar kaal waren, maar dat zijn ze op de foto ook al. Ik zie wel allemaal veren en plukplekjes.Hum misschien toch wel minder als ik in eerste instantie dacht. Maar ik weet nog dat het heel snel kan gaan dat kaal plukken :-\ ::)
Nou ja morgen maar weer kijken en als het werkt die uierzalf krijg ik gewoon iedere dag lekkere vette vogeltjes :P

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!