Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Citaat van: Caroline op  1 december 2006, 21:24:57
Ik heb een ei!!!!!!!
Goh,hoe krijg je dat voor elkaar?  ;D ;D

Ik heb ook zo m;n vermoedens dat het derde ei niks wordt,maar je weet toch maar nooit,misschien morgen nog?
Ik weet ook niet wat het betekent als het op de punt blijft liggen.  :-\

Ik denk ook dat je met Noo-Noo beter even een aantal keer het opstappen en in de kooi zetten kan oefenen,en daarna beetje voor beetje proberen te kroelen.

Groetjes Yvon[/color]

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Vanmorgen het ei eens goed bekeken, en volgens mij heeft het kleintje er niet uit kunnen komen.
Precies in het midden zie ik een heel klein deukje zitten en er om heen een klein randje. Sinds ik het ei voor de laatste keer heb geschouwd zie ik wel duidelijk dat het zich verder ontwikkeld heeft.
Ik heb het nog even terug gelegd, maar ik denk dat ik het morgen gelijk met het overplaatsen van het blok weg haal.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

ManjaV

Hey Caroline,

Misschien duurt het wat langer voordat het eitje uitkomt?
Ik zou het toch nog even voor de zekerheid laten liggen?
Niet dat ik hier veel vanaf weet, maar je weet maar nooit. Misschien is dit een eerste begin.
Heel spannend.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mandy

Fijn dat het met de 2 donsjes goed gaat. :D
Maar ik ben ook bang dat dat 3e ei niet veel meer word. ::)
Bij mij is dat meestal als een ei ingedroogd is.
Even afwachten nog maar, je weet maar nooit. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

carco

3 december 2006, 14:57:49 #2119 Last Edit: 3 december 2006, 16:14:44 by carco
Hè,hè dat kostte me vanmorgen bijna mjn hart zeg! Dat raad ik niemand aan een blok te vervangen, wat was dat stressen.
Ik had Harry en Charlie tijdelijk met het oude blok in de kooi van Derrick en Damali gezet ( die waren los boven) en Hans ging aan de slag met het blok. Poeh dat was dus traliewerk wegknippen en passen en meten, want dat viel nog niet mee.
Maar uit eindelijk toch nog gelukt ::)
Ik had inmiddels de kleintjes gewogen, goed bekeken en even op de foto gezet. Daarna in het blok op een pittenzakje om ze warm te houden.
Toen kon eindelijk het blok terug. En of ze in de gaten hadden dat het niet hetzelfde blok was!! Ze waren maar aan het ijsberen en de kleintjes aan het piepen. Ik had het niet meer: wat als ze nu niet terug gingen?
Op een gegeven moment was het in het blok, uit het blok en bleef Charlie gelukkig zitten :D
Maar pas toen ik de vertrouwde voergeluiden hoorde was ik gerust gesteld.

Oudste van de 2: nu precies 1 week oud.

Jongste van de 2.

Vanavond heeft Harry voor het eerst niet in het blok geslapen , maar de wacht er voor gehouden, ook overdag is hij er iets minder in te vinden en laat hij Charlie meer alleen zitten ;)

Gelukkig doen ze het verder super :-*

Caroline

Geweldig, en de kritieke dagen voorbij.

Tenminste DE kritieke dagen van C & H.

Nu lekker gaan genieten hoor.

Bij mij lag er net een tweede bij.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Irene en ik hebben trouwens het 3e eitje open gemaakt. En wat er in zat ??? Het was in ieder geval geen vogeltje, maar iets wat meer op een worm leek ??? Of ze er nu niet goed op gebroed hebben of zo: geen idee, ik heb nog nooit zo iets raars gezien bij ze in ieder geval.

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

4 december 2006, 21:26:09 #2123 Last Edit: 4 december 2006, 21:46:40 by carco
De kleintjes gaan goed!!
De rust is na gisteren nu echt weer terug gekeerd.
De oudste van de 2 gaan de oogjes al van open en die hebben Simone en ik vandaag geringd.

Met dank voor de ringen aan Riny ;D

De jongste hadden we ook geprobeerd te ringen, maar daar viel die gelijk weer af, dus dat proberen we morgen nog een keer.
Gelijk de 2 weer gewogen en zo was de oudste gisteren rond de 18 gram en zat hij vandaag op 26 gram :o Simone vond het gewoon eng om hem vast te pakken, bang dat zijn krop zou ontploffen ;D
De jongste woog gisteren 15 gram en vandaag 20 gram. Gaat dus ook helemaal goed, alleen had die een klein wondje op de rug zitten :-\ Ik denk , en ik hoop, van een nageltje van Harry of Charlie.

Ik ben zo blij en trots dat ze na 3 jaar eindelijk weer eens een eigen nestje groot lijken te gaan brengen!!

*Yvon

Hoi hoi

Ik kan het me helemaal voorstellen dat je super blij ben. ;D
Vandeweek kom ik zeker een keertje langs.  ;) ;D
Hopelijk kan ik de jonkies dan ff van dichtbij bekijken.

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

5 december 2006, 17:07:16 #2125 Last Edit: 5 december 2006, 17:09:23 by carco
Hihi, vanmorgen lag dus de ring weer in het blok.
Ik dacht het vanmiddag wel even alleen te kunnen doen.. :-[ nee dus. Samen met Simone weer gedaan: en wat een priegelwerk is dat toch, ik hoop dat hij nu morgen wel nog zit. Maar toen ik net keek zaten ze achterstevoren in het blok en kon ik niets zien ;D

Ze waren niet zo veel aangekomen als gisteren vooral de jongste niet, maar die is nu al heel erg beweeglijk.Gisteren en vandaag dus ook op de weegschaal loopt/valt hij er zo weer vanaf. Een echte drukteschopper dus :)

Noo-Noo stapte zonder problemen weer op om de kooi in te gaan. Na heel veel heen en weer te zijn gelopen ging hij toch maar netjes mee de gang in en hebben we nog gezellig op de wc. gezeten samen :D Zoals het nu gaat gaat het dus heel erg goed!

♪ Marlies

Hoi Caroline, ;D

Fijn dat het zo goed gaat met de kleintjes.  ;D

Jammer van dat ene eitje. Als het nog niet op een valkje leek, dan is het waarschijnlijk niet van binnen af kapot gemaakt maar van buitenaf. Waarschijnlijk door een van de ouders.
Het kleintje zal dan wel in een vroeg stadium gestorven zijn. :-\

Groetjes Marlies ;)

carco

Citaat van: marlies op  6 december 2006, 22:48:22
Hoi Caroline, ;D

Fijn dat het zo goed gaat met de kleintjes.  ;D

Jammer van dat ene eitje. Als het nog niet op een valkje leek, dan is het waarschijnlijk niet van binnen af kapot gemaakt maar van buitenaf. Waarschijnlijk door een van de ouders.
Het kleintje zal dan wel in een vroeg stadium gestorven zijn. :-\

Groetjes Marlies ;)

Jij bedoelt dat de ouders het  eitje al in het begin hebben beschadigd? Dat zou best kunnen inderdaad dan. Alhoewel het deukje en de barst niet door leken te zijn. Ik dacht dat de ouders het op het eind gedaan zouden hebben omdat ze ongeduldig werden?

Yes, na 3 keer achter elkaar geringd te hebben was het ringetje vanmorgen eindelijk blijven zitten ;D
Vandaag de kleinste proberen te ringen.
Dat is echt een druktemaker hoor! Ik had ze even gepakt omdat H en C zich aan het volproppen waren, en gillen om eten dat ie deed ;D ;D
De oudste begint al aardig wat grijs op de vleugels te krijgen en ook bij de jongste begin je al iets te zien.
Daar gaan de oogjes nu ook bij open :-*
Ik zal ze vanmiddag gelijk weer eens wegen, want volgens mij zijn ze gisteren behoorlijk vol gestopt.

imv

Vergeet je fototoestel niet klaar te zetten !

;D 8)

Valerie

;D Ja foto's!!!!   ;D
Gefeliciteerd met je nestje!
Dat ringen is idd niet zo makkelijk.
Bij mij bleven ze destijds wel aan. (ik wachte ook tot ik zeker was en probeerde of die er makkelijk afging, zoja was dat weer een dag wachten). Ik heb ze wel in m'n eentje geringd. Ik hield ze stevig vast, zodat ze niet wegkonden (was wel durven :-X). Maar zonder tandenstoker (om het ene teentje erdoorheen te halen) lukte het me niet hoor. ;)
Wat jammer van dat ene eitje.