Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Nou dat met die broedkooi schiet zeker niet op,wat nou als ze al eitjes gaan leggen  ???
Misschien een idee om toch die van ons maar te komen lenen?
Wat leuk dat de cathi's zich ook in de voliere kunnen vermaken.Het vangen van Nerissa zal wel een hoop gefladder veroorzaakt hebben.  ;D

Wat  :censuur is het dat je de quad nog steeds niet trug hebt.
Dat zal ook wel een poos duren.  :-\

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Wat een leuke foto's joh, geweldig!!

Balen van de quad, zeker omdat ze hem steeds zien rijden.  >:(

Nu alleen nog een foto van de mooie broedkooi.  ;) :P

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Hoi

Nadat ik de vogels er vanmorgen uitgehaald had zag ik eigenlijk al gauw dat Charlie er niet zo bij zat als anders. Heel erg zielig : echt als of ze op klappen staat, dat ze spontaan haar ei eruit zou laten vallen. Ik heb haar toen snel in de kooi gezet, waar ze voor het broedblok ging zitten. Ze leek er niet in te willen gaan :-\ Na een achtervolging achter Harry aan die er niet over peinsde om nu al de kooi weer in te moeten omdat ze er net uit waren, kon ik hem na zo'n 20 (?) minuten eindelijk er bij zetten. En dat is nog niet het ergste, maar als Harry niet in de kooi wilt moet hij altijd kei , maar dan ook echt kei, hard gillen :(
Nou ja in ieder geval bleef Charlie maar voor het blok zitten in die rare houding en was (en ben ) ik een beetje bang voor legnood. Want wilt ze het blok niet in omdat het te klein is voor haar? Terwijl Harry het wel goed gekeurd heeft??
Ik weet het niet. Ik heb in ieder geval contact opgenomen met Yvon om haar kooi te halen in geval van nood.
Afijn later ging mw. dus gewoon het blok in en daar zat ze nog toen ik terug kwam. Toen ik net keek omdat ze eruit was: nog steeds geen ei. Charlie zit nu weer in het blok, dus ik hoop dat het er snel uit komt, want ik heb haar nog nooit zo raar zien zitten voor ze moet leggen. Het is ieder geval geen gemakkelijke bevalling dit keer geloof ik

De rest van de valken was heel erg gewillig vandaag en toen ik ze de volière terug inzette en Noo-Noo op het touw er voor zat stapte ze zowaar weer op :o :-*
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Hey Caroline,

Oh, wat vervelend dat je ook niks kunt doen he. Zijn er geen manieren om het eitje wat makkelijker te laten komen. Ik las daar geloof ik laatst iets over.
Wel zielig voor Charlie, ik hoop dan toch dat ze snel het eitje legt.
Noo-Noo leert zo te zien erg veel de laatste dagen. Super hoor. :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Ja dat klopt Manja, als eerste warm zetten bijv. op zo'n pittenkussen.  ;)

Ik kan me voorstellen dat je het angstig vindt hoor, ik denk daar ook wel eens aan, straks mijn eerste nestje lijkt me reuze leuk maar inderdaad die eitjes moeten er wel gewoon uit komen.  :-\

Heel veel sterkte ermee.

PS. nog wat van de quad gehoord??

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

ManjaV

Hey Caroline,

Dat lijkt mij een goede methode, eventueel Carco, heb ik die voor je.
Ik las ook iets over een wattenstaafje doordrenken met olie en het dan bij de cloaka smeren, maar ik zou het maar niet uitproberen, want ik weet niet of ik dit goed heb onthouden. ;D ;D ;D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Ik heb zelf ook een pittenzakje hoor. En ook van de olie weet ik ;)

Gisterenavond leek ze op te knappen en zag ze er weer net als anders uit. Ze hebben het zelfs nog even gedaan :o

Vanmorgen zat ze in het blok, dus eigenijk dacht ik dat er wel een ei zou zijn, maar nee hoor nog steds niets dus ::) Wel heb ik Charlie een flinke poep zien doen, dus waarschijnlijk komt het wel goed. Maar het duurt wel lang zeg voor er een ei is :-\

En wat de quad betreft: de band is opgenomen,maar dus nog niet bekeken >:(  Schiet allemaal wel lekker op dus.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Ineke

Laatst las ik dat t geen goed idee is met olie, omdat t dan verstopt kan raken. Dat pittenkussen is n goed idee. Kan n kruik met handdoek erom ook?

Ineke

Citaat van: carco op  4 november 2006, 10:12:40
Gisterenavond leek ze op te knappen en zag ze er weer net als anders uit. Ze hebben het zelfs nog even gedaan :o

:o Bij mensen zorgt dat voor t opwekken van de weeen...

carco

   


Ik denk wel dat het geholpen heeft, want Charlie is nergens te zien , en liet zich ook niet zien toen ik met de kooi bezig was. Dus ik denk dat eitje nummer 1 is gearriveerd. Dit weet ik pas zeker als Harry het blok ingaat en Charlie eraf, want Charlie gaat dus ècht niet uit zichzelf van de eitjes af.
Eigenlijk wilde k ze merken, maar met die standvastige broeders zal dat niet gemakkelijk worden.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Hey Caroline,

Wat spannend!  :o :o Ik ben heel benieuwd wanneer je het eerste eitje ontdekt! :D :D :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Ik hoop het voor je dat het eerste eitje er is.
Spannend hoor.... :D

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Hè,hè het is er inderdaad.
Net toen we even knettergek van Beau werden omdat Charlie uit het blok was, kwam ook Harry even om het hoekje kijken. En ik heb gauw even gespiekt natuurlijk. En daar was hij: ei nummer 1. Ik heb er nog snel een 1 op gezet, en Charlie zit er al weer op.
Ik weet alleen niet wat we met Beau aanmoeten: we worden niet goed in huis en van zijn tamheid is weinig over op het moment :( :-\ Ik pakte hem omdat hij zo aan het gillen was, en toen gilde hij nog harder omdat ik alleen zijn staart vasthad :-[ Maar hij is ook zo wild:niet normaal meer. Hans kan hier toch al niet tegen , en kan ze dan wel wat doen. Helaas kan ik hem niet apart zetten, want dat zou ik het liefste nu al doen samen met Spongebob. Ik hoop dat hij er aan went dat Charlie dus gewoon niet meer bij hem zit en hij gauw zijn snavel dicht houdt, want dit gaat door merg en been heen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.