Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

carco

Hallo

Het lijkt gelukkig beter te gaan met Noo-Noo. Ze kwam zelf haar kooi uit en het kostte me (helaas) al weer wat meer moeite om haar op te laten stappen. Ze toont minder moe en de 2 ''rare'' veren komen zo te zien goed door. Alleen de veer die is afgebroken lijkt een stolsel aan het uiteinde te hebben, dus even afwachten hoe die zich verder ontwikkelt.

Boven zitten Damali en Derrick steeds onder in de kooi en Damali zit in broedhouding ??? Heel vreemd: Derrick lijkt de gaatjes te graven en Damali gaat dan in het hoekje zitten. Komt Derrick in de buurt is ze niet echt lief voor hem net of ze een nest bewaakt ??? Andersom trouwens ook niet dus ze rennen nu wat achter elkaar aan op de bodem van de kooi. Vreemd gedrag vind ik dit.
Als ze los zijn kruipen ze overal onder. Onder de linnenkast, onder het bed: en maar achter elkaar aan :D
In de kooi op stok zitten ze nu wel erg knus tegen elkaar aan steeds, alleen gekroeld wordt er (nog steeds) niet.


Lijkt me toch een broedhouding ???



Hier lijken ze elkaar niet echt lief te vinden :-\


Klik op het plaatje voor onze site!




imv

De D&D-Soap is dus nog niet aan zijn eind ;D

En het blijft spannend. hihi

groetjes,
Irene

♪ Marlies

Ben benieuwd hoe lang ze nog om elkaar heen blijven draaien. :P ;D

*Yvon

Hoi hoi

Het lijkt er wel veel op dat Damali haar hoekje wil beschermen en Derrick wil indruk maken.
Volgens mij klopt er dan iets nog niet.  8) ::)

Citaat van: marlies op  2 oktober 2006, 21:26:06
Ben benieuwd hoe lang ze nog om elkaar heen blijven draaien. :P ;D
Tot ze elkaar in het midden tegenkomen ??  ;) ;D

Groetjes Yvon[/color]



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Komt me bekend voor, die houding, Fleur zit ook zo.

Normaal zo tam als een lammetjes, als ik nu in de buurt van de kooi kom valt ze me aan.  ::)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Hoe gaat het met de love-birds?
Zijn ze al gestopt met rondjes lopen?  ;D
En is je broedhok/kooi al binnen ?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Tja hoe het met de love birds boven gaat??
Van de week was ik ze weer eens kwijt toen ze de kooi in moesten: zaten ze dus weer onder de kast. En dan stappen ze allebei heel gemakkelijk op, terwijl als Harry zo zou zitten hij me dan juist aan zou vallen.En Derrick doet dan juist weer niets.
Een dag later toen Damali de in kooi zat en Derrick nog moest bleef hij me dus aanvallen :-\ en maar hakken op mijn hand: gewoon eng en ik wist dus eigenlijk niet wat ik moest doen. Uiteindelijk heb ik hem toch de kooi wel ingekregen, maar dit was geen pretje. De dag daarna heb ik ,uit zelfbescherming, maar een handschoen aangetrokken.
Vandaag moet ik zeggen ging het redelijk: ik had toch even Damali bij me genomen in de slaapkamer en toen Derrick op mijn hoofd ging zitten heb ik het maar zo gelaten en expres geen poging gedaan hem op mijn hand op te laten stappen (maar even niet dan),later met de kooi in doen heb ik de kooi op het bed gezet(dus lager dan anders) en ging het eigenlijk ook best goed. Ik hield hem mijn armband voor zodat hij daar flink in kon happen wat hij ook een aantal keren deed. Toen pakte ik hem zoals ik normaal ook altjid doe: dus met mijn hand over zijn rug. Ik laat het opstappen voorlopig maar achterwege in de slaapkamer(als ik hem in de avond apart heb doe ik dat trouwens wel hoor.

ik had gisteren toevallig een foto gemaakt hoe ze tegenwoordig slapen: niet zo heel duidelijk, want het was natuurlijk donker in de kamer.





Lekker dicht tegen elkaar aan :-*

En die 2 beneden??
Als het goed is komt het blok + kooi van de week en dat is hard nodig. Ze gaan nu steeds op de bodem van de volière zitten en o wee als er iemand in de buurt komt van ze.
De rest wordt ook vrij onrustig, en ik geloof dat er maar 1 op het moment niet broeds is :-\ Want ook Beau begint broeds te worden en Hedwig begint ook al in broedhouding op de grond te zitten. En waarom die maffe poppen dan niet de man kiezen die nog over is is mij een raadsel ???

Groetjes: Caroline.





Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Misschien omdat ze lesbie zijn??  ;D ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.


*Yvon

Hoi hoi

Jeetje,je hebt het er maar druk mee.  :D
Derrick is misschien wel in z'n pubertijd,vandaar dat hij eigenlijk niet weet wat hij wil? (denk ik)
Damali en Derrick zijn wel mooi hoor,als je ze zo ziet zitten.
Het duurt wel lang voor je die broedblok/kooi binnen komt.
Misschien zou je eens kunnen proberen om een potje met de overgebleven man apart te zetten,misschien bekeerd ze zich dan.  ;) ;D

groetjes Yvon





Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Citaat van: Caroline op  9 oktober 2006, 23:10:29
Misschien omdat ze lesbie zijn??  ;D ;D


Alle drie :o :P Ach nee toch zeker ::) Noo-Noo lijkt nl. de enige te zijn die niet broeds is :-X

Citaat van: Yvon en Rene op  9 oktober 2006, 23:25:50
Hoi hoi

Misschien zou je eens kunnen proberen om een potje met de overgebleven man apart te zetten,misschien bekeerd ze zich dan. ;) ;D

groetjes Yvon







Daar heb ik ook al aan gedacht, maar waar en wanneer?
Ik bedoel straks heb ik een broedblok staan en boven staan er ook al 2 apart. Ik zat eigenlijk te denken om dit inderdaad te proberen als Derrick en Damali eindelijk eens beneden staan de 2 volgende boven te zetten ( Als Hans dan geen rolberoerte krijgt tenminste ::) :P )

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




imv

Haha,
Je moet een man hebben met meer pit..  ;D
Joepie van mij is zo broeds als wat en doet het in haar eentje in de voerbak. Enneh.. Coen stapt steevast op en denkt haar wel een staartje te kunnen helpen.  :-X :P
Nou, Joepie gaat er dan snel vandoor, maar wie blijft ze ooit een keertje zitten?  ;D

groetjes,
Irene

ManjaV

Hey Caroline,

Wat een schattige foto's zeg. Je ziet duidelijk hoe gehecht ze al aan elkaar zijn! En wat zijn ze prachtig om te zien!
Slim om toch maar een handschoen aan te trekken, lijkt me ook geen pretje elke keer gepik in je hand. En op gegeven moment trekt Derrick wel weer bij. ;)

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Zoals de meesten inmiddels al weten zijn we vanmorgen voeg in optocht naar dr.Feld geweest.
Hoe het met Tino.Furry en Fuzzy is afgelopen kan je in hun eigen dagboek lezen ;)
Bij Noo-Noo zijn 2 slechte vleugelveren er uit getrokken en ik moet haar 3 weken osteovit door het water geven, omdat ze toch wel slecht door de rui komt. De rest van de veren zag er wel goed uit.
Het andere valkje( Calimero) wat zichzelf zo plukt is een schimmelkweek van afgenomen van de veren. Ik kan over 7 à 10 dagen bellen voor de uitslag. Ook zij moet osteovit door het water krijgen.
Maar wat kunnen die valkjes gillen zeg: ze vonden het in Amersfoort zelf niet zo gezellig geloof ik. De één deed niet onder voor de ander ;D

Boven lijkt de rust terug gekeerd en heeft Derrick me al een aantal dagen niet meer te pakken genomen: hopen dat het zo blijft.Ze hebben nu alleen ontdekt dat de rand van het bed wel fijn is om op te zitten, dus het dekbed zit nu steeds helemaal onder de poep :-\

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Nou, wat waren ze aan het krijsen he? ;D De een nog harder dan de ander ;D ;D


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki