4 augustus 2025, 23:09:21

Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

carco

Hoi

Noo-Noo stapt nog steeds heel goed op en ik blijf dus ontzettend trots op haar! Ik hoop dat het zo blijft, want ik zag dat ze ontzettend in de rui is en ws. daardoor ook zo moe. Ook zag ik aan de linkerkant 2 vleugelpennen die weer doorkomen maar helemaal gevuld zijn met bloed,dus ook daarvan maar hopen dat ze goed doorkomen :-\
Ik had in eerste instantie op Maurice zijn kamer gezeten, maar omdat ik wist dat er bij Simone een fototoestel lag ben ik even naar haar verkast. De kooi van de cathi's moest toen natuurlijk ook even bewonderd worden, waar ik haar zelfs op mocht kroelen :-*

Op het moment is Derrick een pittbul geworden geloof ik ::)
Hij flipt bijna als ik Damali apart meeneem naar het washok, dus ik dacht slim te zijn en ze allebei mee te nemen. Nee dus.
Derrick was het daar niet mee eens en of ie nu jaloers is of Damali alleen bij hem wilt hebben: geen idee, maar hij begon als een idioot te vliegen met als gevolg dat Damali daar dus weer achteraan ging.
Zo ook in de slaapkamer gisteren. Damali had ik al apart gehad en ik ging terug. Normaal komt Derrick dan op mijn hoofd zitten, maar eindelijk toen ik'' kom'' zei en mijn hand uitstak kwam hij op mijn hand :D En dit steeds weer, alleen deed meneer dit wel een beetje hardhandig. Degene waarvan ik dus dacht dat hij nooit door zou pikken pakte dus steeds gelijk mijn vel maar even vast :o Auwie dit was dus goed pijnlijk,maar hij kwam in ieder geval wel.Het zal vast overgaan en hij is gewoon hartstikke broeds, want ik zie dat hij nu zelfs gaatjes aan het ''graven'' is in de kooi in de beuksnippers ::).
's Avonds is er niets aan de hand en is het gewoon weer mijn lieve oude kroelkippie , maar op het moment valt er overdag weinig met hem te beginnen.

Groetjes: Caroline.

P.S.
Sorry Caroline je had al een paar keer naar Maurice gevraagd, maar die heeft alleen 2 avonden koorts gehad, overdag was er niets aan de hand. Dus wat dat nu geweest is ???
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

:-[ Sorry, maar gelukkig niks ernstigs!!  ;)

Leuke foto's van Noo-Noo.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

imv

hoi hoi,
leuke foto's!
Dus Derrick is overdag niet te handhaven? Als je weet hoe je er mee om moet gaan, zeg het me dan.. misschien werkt het ook op Amber  ;) :-X ::)

groetjes,
Irene

ManjaV

Hey Caroline,

Vanochtend vroeg las ik je verhaal over Noo-Noo. Wat lief zeg. Zo zie je maar weer, individuele aandacht helpt goed! :D

Klinkt idd alsof Derrick broeds is. Wow, dat hij zo doorbeet. Dat doet pijn.  :-\ Ik weet er alles van ;D
Lukt het je nog om Damali alleen de kamer uit te krijgen of suist Derrick er achteraan?

Lieve foto's trouwens van Noo-Noo :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Yvon

Hoi hoi

Leuk is dat he,als je resultaat boekt bij het tammer maken.
Hopelijk gaat het goed komen met Noo-Noo d'r vleugels.
Volgens mij snapt Derrick er niks meer van.  8)
Eerst moeten ze samen zitten,nou willen ze samen niet anders dan samen zitten,worden ze ook weer af en toe gescheiden.
Dus tja,om het te laten merken dat hij dat niet leuk vindt,moet tie wel een beetje wraak nemen.  :P :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Ik kreeg Damali inderdaad niet alleen mee de kamer uit, want Derrick vloog als een speer achter me aan ::)
Hij beet iets minder dan gisteren maar toch nog hard genoeg hoor :P
Ik heb ze toen vanmiddag eerst in de kooi gedaan en ben later terug gegaan naar boven om eerst Damali apart te nemen.
Ik had al vaker gezien dat ze heel veel op de grond zitten, maar nu zat Derrick op stok en Damali in de hoek in broedhouding ??? ??? Nu moet ie niet gekker worden :-\
Hans was vanavond aan het eten en die vroeg of het  boven wel goed ging want hij hoorde van die rare geluiden ::) :P
Nou het was alleen Derrick dus maar die aan het sjansen was ;D En een boel kooitjes dat we krijgen: hij doet het echt tig keer op een dag, ik hoor hem gewoon beneden :o
Net nog met Derrick gezeten en niets aan de hand natuurlijk, alleen zacht pikken omdat hij gekroeld wilde worden ::)
Dsu Yvon ik ben inderdaad bang dat hij gewoon wraak wilt nemen op me :P

imv

;D Je kunt een soap over die 2 schrijven  ;D

leuk om te volgen zo!  ;)

groetjes,
IRene

carco

Hoi

Vandaag dus waar ik al bang voor was: Noo-Noo had een bloedveer :-\
En achteraf denk ik dat het nog een andere is ook als die ik had gezien want er zijn er nog steeds 2 die ik niet vertrouw.
Ik had de kooi al opengezet en was aan het vegen en de stokken aan het schoonmaken toen ik wat druppeltjes bloed zag(niet veel). En ja hoor: daar zat ze met een afgebroken veer die er nog half aanhing. Ja en nu? Ik wist dat hij er af moest maar ook hoe hard Noo-Noo kan pikken. Dus eerst proberen hulp in te schakelen. Yvon kon niet en Irene zou na het werk  komen.
Eindelijk kwam Noo-Noo de kooi uit en toen zag ik dat het meeste leed al was geleden en ik het wel zelf kon proberen. Dus naar de gang met pincet en wondpoeder in de aanslag. Gelukkig ging het vrij gemakkelijk, maar ik durfde niet heel de veer tot de veerschacht er uit te trekken dus nu is hij er af op de plek waar de breuk zat. Ze bloedde ook niet (had ze van te voren al gedaan want heel d'r vleugel zat onder het bloed)
Ze heeft heel de dag verder in de kooi gezeten en is echt moe: ze eet gelukkig wel hoor, maar je merkt dat ze er last van heeft.
Ik hoop maar dat de andere veertjes wel goed terug groeien.

imv

:-\ Hopelijk gaat het nu beter met Noo-Noo.
Toch snap ik niet waar die veertjes zo vandaag komen, hoor!

Gelukkig is Noo-Noo een albino, dan valt dat bloed niet zo op  :-X

Sterkte ermee.
groetjes,
Irene

ps.. ik kom morgenmiddag wel, want Rogier is dan naar de school van Róbin. Ik kom rond 14.00 uur ff . goe?

carco

Als je naar de foto kijkt van Noo-Noo op deze blz. bovenaan dan zie je de linker vleugel.
Ik heb geprobeerd hem wat te vergroten en te snijden. Niet duidelijk, maar dan weet je zo'n beetje waar het zit.
Het zit dus boven waar hij geknipt is (misschien toch ook nog wel ervan lijkt me sterkt want zit er behoorlijk boven ), maar je ziet daaronder duidelijk waar hij geknipt was.

En morgen om 2 uur is goed.

ManjaV

Hey Caroline,

Die arme Noo-Noo! Ik hoop dat het weer wat beter met haar gaat.
Je had mij ook gerust mogen bellen hoor!
Helpt Irene je morgen met het uittrekken van de veer? Misschien kunnen jullie dan ook maar beter handschoenen aandoen.  ::)
En weet je hoe het is gekomen?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Jammer hè, dat ik niet in de buurt woon.  :-\

Ik ben een kei in gebroken albinoveren verwijderen.  ;) :P

Het is wat met die albino's hè, ze blijven toch zwakkere veren houden.

Hopelijk voelt Noo-Noo zich snel beter, sterkte!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

En hoe is het nou met de andere veren?
Moeten die er ook uit ?  ???
Hopelijk niet voor Noo-Noo en jou.
Als je morgen hulp nodig hebt,kan ik helaas weer niet,we gaan lekker een weekendje de hort op.  :P
Dus dat wordt morgen het 1 en ander klaar zetten hier.
Maar je krijgt dan al een grote sterke,harde,hulp.....Irene !!  ;D

groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Hoi

Nou ja zeg!!
Dit is wel heel erg toevallig! Ik dacht net ik zal eerst eens bellen of er al iets bekend is van de poepjes van Harry en Charlie en ik werd dus even in de wacht gezet. Hoor ik mijn wisselgesprek wel, maar ik dacht laat maar even gaan. Krijg ik dus ineens Annie aan de telefoon die mij aan het bellen was!!
Ze wilde alles even afwerken voor het weekend en de uitslag doorbellen. In ieder geval was er niets gevonden en de uitslag is dus goed!! Nu hopen dat de broedkooi haast maakt, want ze klapt bijna geloof ik ::) ;D

Irene en ik hebben samen nog Noo-Noo bekeken, maar ik denk dat ik toch langs dr.Feld moet want we weten niet wat we er mee aan moeten.Het zit op een rare plaats en het zijn te veel veren om er zomaar even uit te gaan trekken. Ik hoop niet dat het iets geks is hoor. Vooral nu het zo goed gaat met tam worden. Ze heeft er wel pijn aan, want zodra we in de buurt van haar vleugels kwamen ging ze piepen. Ze eet wel goed, maar slaapt heel erg veel: je zou er ook wel moe van worden als je veren niet goed door kunnen komen.

*Yvon

Hoi hoi

Hoe is het met Noo-Noo ?
Moet je nog naar Feld?
De poepjes zijn dus goedgekeurd,dat scheelt weer.
Kunnen ze eindelijk hun gang gaan als de broedblok er natuurlijk is.

groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >