Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

imv


carco

Hoi

Ik geloof toch dat ik de volgorde verkeerd heb gedaan en beter eerst een pop voor Beau had kunnen zoeken.
Jeetje zeg wat is die fel!! Er mag dus echt niemand bij Charlie in de buurt komen en naar mij kan ie ook behoorlijk pikken. Het ergste is dat hij nu Pica een bloedende poot heeft gebeten en dat is een pop >:(
Het liefste zou ik er zelf een jonge pop bijzetten, maar op het gedrag van Beau afgaand kan het beter een volwassen zijn ::)
En Harry mag ook niet meer bij Charlie komen. Charlie zelf wordt suf gefloten in d'r oor en laat het wat gelaten toe.

Derrick en Hedwig zitten gelaten samen in de kooi heel rustig te wezen. Derrick is ook een vrij rustige man en Hewig is een hele rustige pop. Maar zo komen er geen kleintjes van natuurlijk :P Maar goed ik hou nog even vol en hoe ik met met Beau aan moet pakken ??? Misschien zet ik hem wel gewoon helemaal alleen boven tijdelijk, alhoewel er in de volière zelf geen ruzie is het is alleen als ze los zijn. Anders moet hij maar op een ander tijdstip los of zo. Misschien ruikt hij het broedblok wel en slooft zich uit voor de vakantiegangers? Want in eerste instantie toen Harry en Charlie terug waren in de volière ging het hartstikke goed.

Ik ben wel heel blij dat het met de kleintjes van Harry en Charlie zo goed gaat en de ab lijkt aangeslagen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




valkchico

hallo Caroline,

wat een gedoe met jouw felle man zeg. En ja een jonge of oude vrouw mmmm lastig een jonge went sneller aan zijn gedrag ofzoiets en een oude kan toch wat lastiger aan een partner te koppelen zijn??

Ik heb net nog even gegluurd maar ze zitten allemaal lekker door elkaar en vol gepropt door pap en mam gaat het hartsikke goed.
Kom je morgen weer oefenen met de ringen en dan ga ik ze morgen ook weer wegen en op de foto zetten!!!!
Ik hoor/lees je nog

gr Esther

Caroline

Hoi hoi!!

Wat een toestanden, hè??

Het blijft problemen geven dat koppelen bij jouw, hopelijk komt het een keer allemaal goed.

Wat een heerlijk gevoel moet dat geven, dat het eindelijk weer een keer goed gaat met de kids van H & C.

Wel weer spannend of het volgend jaar als ze het weer eens samen grootbrengen ook zo goed mag gaan.

Heel veel donsjesplezier. Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Citaat van: carco op  1 mei 2006, 18:45:11
Hoi

Ik geloof toch dat ik de volgorde verkeerd heb gedaan en beter eerst een pop voor Beau had kunnen zoeken.
Jeetje zeg wat is die fel!! Er mag dus echt niemand bij Charlie in de buurt komen en naar mij kan ie ook behoorlijk pikken. Het ergste is dat hij nu Pica een bloedende poot heeft gebeten en dat is een pop >:(
Het liefste zou ik er zelf een jonge pop bijzetten, maar op het gedrag van Beau afgaand kan het beter een volwassen zijn ::)
En Harry mag ook niet meer bij Charlie komen. Charlie zelf wordt suf gefloten in d'r oor en laat het wat gelaten toe.

Derrick en Hedwig zitten gelaten samen in de kooi heel rustig te wezen. Derrick is ook een vrij rustige man en Hewig is een hele rustige pop. Maar zo komen er geen kleintjes van natuurlijk :P Maar goed ik hou nog even vol en hoe ik met met Beau aan moet pakken ??? Misschien zet ik hem wel gewoon helemaal alleen boven tijdelijk, alhoewel er in de volière zelf geen ruzie is het is alleen als ze los zijn. Anders moet hij maar op een ander tijdstip los of zo. Misschien ruikt hij het broedblok wel en slooft zich uit voor de vakantiegangers? Want in eerste instantie toen Harry en Charlie terug waren in de volière ging het hartstikke goed.

Ik ben wel heel blij dat het met de kleintjes van Harry en Charlie zo goed gaat en de ab lijkt aangeslagen.

Groetjes: Caroline.


Vorig jaar kwam er bij mij maar geen schot in. Er was in de winter een popje dood gegaan en nu had ik twee mannen over. Op het moment dat één man weg was begon ineens iedereen met uitkiezen van een blok.  Terwijl er dus nog steeds 1 man teveel was, of teveel, zonder pop.

Soms kan een kleine verandering net dat brengen wat je nodig hebt. Een sterke personaliteit kan echt een stempel drukken op je voliere.

Caroline

Hoi hoi!!

Volgens mij zijn de kritieke dagen van jouw donsjes al gepasseerd of vergis ik me nu??

Wel spannend hoor, moet je nu volgend jaar weer eerst een AB-keur doen??

Of durf je het dan wel zo aan??

Was het ringen goed gegaan?? Gezellig hoor, zo samen één nestje.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Hoi

Het is inderdaad dag 5 van ''mijn'' jonkies :D En het lijkt goed te gaan. Je ziet ook dat de kleinste het kleinste ( die van zateredag) is en die van mij er netjes boven zitten qua gewicht. Dus hopen dat het goed blijft gaan.
En voor volgend jaar denk ik dat ik eerst poepjes ga vangen en opsturen, want preventief ab geven schijnt toch ook niet alles te zijn :-\

Vandaag hebben de vogels niet kunnen vliegen want ik was bijna de hele dag niet thuis. Eigenlijk is Beau best zielig want waar hij ook een kroel wilt halen (vandaag bij Noo-Noo en Charlie) wordt hij weggepikt.

Derrick en Hedwig zitten nog steeds samen te zitten: ik zag Derick één keer met open vleugels achter haar aan gaan wat hem een pik opleverde en ze ging snel in de tralies hangen, maar ze zitten nu wel samen op de stok, dus niet 1 op de stok en de ander eronder. Dus wie weet.

Verder zijn de logéés nog erg rumoerig: ik dacht dat die van mij herrie maakten maar dit is toch nog ietsje erger. Ik geloof dat ik dit niet nog een keer doe van de zomer als ze 3 weken weggaan. Of het moet zulk mooi weer zijn dan rijd ik de kooien naar buiten.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




valkchico

hallo CAroline,

en heb je alles buiten gezet ??
kan de buurt ook meegnieten van je logeetjes ;D.

heb foto's geplatst bij mij alleen door elkaar. en jawel jawel de ringen zitten nog.
Jouw pluisjes doen nog steeds lekker mee hoor!!! dat gaat dus helemaal goed komen. Ik vind het steeds minder eng om 's morgens de eerste blik in het blok te werpen.

gr esther

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Hoi

Ja, ja Derrick snapt het helemaal hoor :P Nou ja ...niet dus :-\
Ik heb gisteren de volgeorde maar eens omgedraaid en eerst Derrick  en Hedwig eruit gelaten. Daarna de logés en als laatste pas de eigen volière. In eerste instantie ging Derrick direct boven op de volière zitten naar Charlie fluiten die nog vast gaf. Hij gaf dit al snel op en ging toen achter de logé aan (zusje van Spongebob). Dat was nu net niet helemaal de bedoeling :(  Maar geen knokken geweest in ieder geval :D
Afijn nog tot zaterdag en dan zijn ze weg.
Vandaag had ik ook een goed plan om de kooien ( behalve van Derrick en Hedwig dus) buiten te zetten zodat ze elkaar niet konden zien. Ik heb dit denk ik een half uur volgehouden en heb hun toen ook maar buiten gebracht: jeetje wat zaten ze te roepen naar elkaar :o ::)
Wel lachen want alles stond op een rij inclusief de konijnen. Komen de vriendjes van Maurice eraan die zeiden van jeetje wat hebben jullie veel vogels zeg. Nou nee hoor die zijn niet allemaal van ons (nog net niet :P ) oh ze dachten al ;D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




valkchico

Hallo Caroline,

Hhaha een paar valkjes meer of minder moet kunnen toch, ben wel benieuwd of als de logeetjes weg zijn de rust dan weer terug is gekeerd.

Dus je hebt alle beetsne treintje laten spelen in de tuin??ha ja dat kan bij jullie wel.

Ik ben erg blij met het voer wat ik van jou heb gekregen want op het moment krijgen ze drie keer per dag eten. wat ze er toch mee doen ;).

gr esther

imv

Hihi..
Je denkt soms dat je "gewoon" een paar vogels hebt... maar je moet ook nog kunnen plannen en organiseren  ;D

Ik moet stiekum wel een beetje om jullie situatie lachen..
Je doet het prima, hoor! Petje af!

Groetjes,
Irene

Caroline

Veel plezeir bij het ringen straks!!

Groetjes van Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

caro

Hoi Caroline,

Ik ben blij dat het goed gaat met jouw jonkies. Geniet er lekker van. Ik blijf ze volgen hoor.
Hoe is het met je logees, is rust al terug?

Groetjes


Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

carco

Hoi

Vandaag zat Derrick flink met Hedwig te sjansen :D Dat is een voordeel van mooi weer, ze kunnen de kooi niet uit, staan buiten en zijn dus op elkaar aangewezen. Alleen ging zij er steeds vandoor :P
Bij Esther hebben we een klein probleempje: we weten niet meer welke kuikentjes er bij mij horen. Gisteren dachten we dat het 4 en 5 moest zijn omdat 6 cinnamon is. Nu blijkt nummer 4 het ook te zijn :o
En ik kan geen cinnamon split hebben bij mijn man want dan zou mijn lutino een cinnamon moeten zijn en die is dat absoluut niet. We hadden het zo mooi op gewicht in de gaten gehouden :-\ Nu zaten nummer 3 en 4 wel steeds gelijkmatig met de gewichten maar dan hebben we ze ws. toch omgewisseld :-[ En dan zou nummer 3 en 5 van mij zijn. Op zich maakt het niet zo veel uit en we wachten nu maar gewoon wat de veertjes gaan doen. Moet er natuurlijk niet ineens een gewone cinnamon uitkomen, want dan klopt het zeer zeker niet :-\
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!