Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

carco

Hoi

Op het moment vind ik Anani nog het meeste weg hebben van een oud mannetje met een toupetje op die zich wel eens mag scheren ;D De kuif ligt plat op zijn koppie en je ziet weer wat grijs door gaan schemeren.
Wat ik en Esther ons nu afvroegen?? Krijgt hij nu zijn poppenkleed weer terug of krijgt hij gelijk al een geel masker? Wie weet dit? Want Eros is een albino, Sisi een bonte en die krijgen natuurlijk dezelfde kleur veren weer terug, maar volgens de berekeningen is Anani een man dus wat krijgt hij terug?
Vanmmorgen woog hij 82 gram, dus zijn gewicht gaat omhoog en hij gaat dus ècht zelf eten, wat ik al dacht.
Verder wilt hij maar bij de andere valken zijn en als hij terug moet zijn kooi in vind hij dit niet leuk : hij wilt naar de rest.
En Harry en Charlie blijven constant  bij hem zitten. Het lijkt er op dat hij het eten van Charlie leert en het voer krijgt hij van Harry. Als Anani de kooi ingaat wilt Charlie dit ook  en als zij dan gaat eten doet Anani mee  :D

Gisterenochtend lag er weer een ei van Charlie.

Er is nog een ongelukje gebeurd hier: toen ik gisteren thuiskwam zag ik alles bezaaid met donsveertjes :o  Komt Jeroen naar beneden zegt hij op een vogel te zijn gestaan, maar hij wist niet op wie want diegene vloog weg :o :(
Ik had het idee dat het Hedwig of Beau moest zijn omdat die regelmatig over de grond banjeren, maar het waren bijna witte veren dus Beau viel af. Alleen zag ik bij niemand wat. Tot vanmiddag toen zag ik dat Hedwig een hele kale buik had, dus was hij het die te grazen genomen is :-\.
Fijn hoor , zegt ie ook nog eens dat ze maar niet op de grond moeten lopen, en wordt ie kwaad als ik zeg dat ik eens op zijn chins zal gaan staan: pfff pubers af en toe >:(
Verder geen nieuws hier geloof ik.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




bobbie

Hoi Caroline,

Wat ik begrepen heb krijgen ze gelijk het mannenkleed op de kale plekken. Als het tenminste een man is.

Smokey is ook geplukt maar net niet op de plek waar normaal het mannenmasker komt, dus voor Smokey moeten we een halfjaar afwachten wat het is. ;)

Als ik het hier verkeerd zeg word ik wel gecorrigeerd maar volgens mij heb ik gelijk. Ik denk ook gelijk even aan een staartveer die sommigen uit een jonkie trekken om te kunnen zien aan de nieuwe veer die dan komt of het een man of een pop is.

En op een vogel gestaan :o.  ::) Dat is volgens hem niet zijn schuld natuurlijk, maar de schuld van de vogel  ::)

Groetjes, Nel ;)

Riny

Hoy Caroline
Wat zal Jeroen geschrokken zijn.
Die doet wel heel stoer ,maar ik denk dat dit meer van de schrik is.
Met een staartveer uittrekken kun je bij witmasker mannen en wildkleur mannen binnen 6 weken ,na het uittrekken van de veer,weten of het een man is.
Bij bonte valkjes gaat die vlieger jammer genoeg niet op.
Hoe het met het masker gaat waar jij het over had,weet ik niet.
Groetjes Riny :D

Caroline

Toen Pablo 4 weken was hebben we een staartveer getrokken om te kijken of het een popje was. Hij kreeg toen een "poppenveer" terug.

Inmiddels weet ik dat Pablo 100 % man is, dus de "poppenveer" was een gewone jonkiestaartveer die terug kwam, hoe dit met de kop is weet ik niet.

Ik weet wel dat parels bij geplukte mannetjes, de ene x nog wel terug komen en pas verwisselen met een maand of 8 en soms komen de geplukt parels niet meer terug komen, dus je kunt er niks van zeggen, het is elke keer weer anders.

Groetjes van Caroline

PS. Hedwig en Jeroen hebben nog geluk, voor hetzelfde geld stampt hij haar dood, dat zal een trauma voor hem geweest zijn. Heb jij ze trouwens ook los als je niet thuis bent??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Hoi

Het gaat hier allemaal goed. Anani blijft 'smorgens rond de 80 à 81 gram hangen en is gewoon geen zwaargewicht denk ik.
Hij pelt echt zaadjes want dat hebben we kunnen zien, maar nog niet genoeg om al zelfstandig te zijn.
Zijn koppie begint weer aardig te verkleuren en zo te zien krijgt hij toch weer grijze veren terug. Maar nu zit ma zijn rug kaal te eten >:( Anani zoekt het steeds hoger en zit dan op de schommel:sneaky Charlie gaat dan achter haar zitten en pikt dan zijn rug gelijk even kaal. Als Harry het ziet wordt ze wel weggejaagd en ook anani begint van zich af te ''bijten'
Gisteren toen ik hem woog vloog hij zo vanaf de weegschaal op mijn schouder en ik dacht eigenlijk dat dit per ongeluk ging, maar vandaag deed hij dit dus ook en ging toen heerlijk ( voor de eerste keer) zitten snavel knarsen: zo lief!!!
Gisteren heb ik weer hoog bezoek gehad van Esther die de 2 eitjes van hier heeft meegenomen en het eerste ei ligt inmiddels bij haar koppel erbij,dus ik ben heel erg benieuwd wat er gaat gebeuren nu.
GRoetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Mandy

Slik, ik heb nog een trauma van m'n broertje die op m'n tamme grasje was gaan staan... :'(
Zo vreselijk, die had bijna alles gebroken en is dood gegaan. Wat was ik boos op hem! >:(
Gelukkig valt het bij jou mee, arme Hedwig. :-\

Ik doe niet meer aan het uittrekken van veren want dat werkt niet. Geparelde veren kwamen terug, verkocht die als pop, bleek het later met de echte rui toch een man te zijn. Dus pas na de echte rui komen de echte veren! ;)

En je hebt er lichtgewichten bij hoor. De jongen van Jut&Jul zijn hier nooit meer dan 80 gram als ze met 6 weken weg gaan, kijk maar naar Hedwig. 8)

Ik ben ook benieuwd hoe het bij Esther zal gaan, ze krijgen hoe dan ook een kans nu. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

imv

Hoi
Anani zal de bouw van Pino hebben. Die weegt nauwelijks zwaarder dan 80-85 gram..

Groetjes,
Irene

carco

Citaat van: Mandy op  7 april 2006, 21:57:35
Slik, ik heb nog een trauma van m'n broertje die op m'n tamme grasje was gaan staan... :'(
Zo vreselijk, die had bijna alles gebroken en is dood gegaan. Wat was ik boos op hem! >:(
Gelukkig valt het bij jou mee, arme Hedwig. :-\

Ik doe niet meer aan het uittrekken van veren want dat werkt niet. Geparelde veren kwamen terug, verkocht die als pop, bleek het later met de echte rui toch een man te zijn. Dus pas na de echte rui komen de echte veren! ;)

En je hebt er lichtgewichten bij hoor. De jongen van Jut&Jul zijn hier nooit meer dan 80 gram als ze met 6 weken weg gaan, kijk maar naar Hedwig. 8)

Ik ben ook benieuwd hoe het bij Esther zal gaan, ze krijgen hoe dan ook een kans nu. :)



Hans heeft het ook al eens ''geflikt bij een vorige valk van ons, ik merkte toen toen ik thuis kwam wèl direkt dat er iets met dat arme dier was. We zijn toen nog naar de da geweest en die was in shock :o Bij een lekkere warme lamp trok die toen bij gelukkig. Maar wat erg van dat grasje zeg! Kan me heel goed voorstellen hoe boos je was toen.

Enne Hedwig is niet bepaald een licht gewicht meer hoor: de lichtste die ik heb is mijn lutino die ongeveer 87 gram weegt en de rest zit rond de 100! Dus 80 gram voelt voor mij inderdaad heel erg licht aan.

Ik ben ook heel benieuwd hoe het verder gaat kunnen we misschien eindelijk er eens achter komen of het inderdaad ''maar'' een bacteriële infectie was.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Spannend weer hoor.

Ben eigenlijk ook wel heel erg benieuwd.

Heb je trouwens nog wel een ander koppel wat eventueel nog een nestje zou kunnen krijgen dit jaar, als ze willen of is alles vrijgezel, homo of lesbie??

Groetjes van Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

uh zoiets ::) :P
Beau en Derrick willen wel, maar de dames niet.
Beau heeft een oogje op Spongebob (vind ik helemaal niet erg, want dat zou een mooi koppel zijn) .Maar van de week ook:gaat meneer op het trappetje zitten boven haar en ik geloof dat ze het eerst niet in de gaten had dat hij het was, want eerst liet ze het aardig toe. Beau zijn koppie hing helemaal naar beneden voor haar koppie om gekroeld te worden en toen ze zag wie het was , was het dus hap en ging ze gauw weg om naast haar grote liefde te zitten ::) ( Noo-Noo dus).
Dus helaas nee geen ''normale''koppels maar wel flink opspelende hormonen van de mannen die volgens mij daarom zo veel herrie maken. Ze doen zo hun best, maar niemande wilt,soms proberen ze het maar bij elkaar de mannen, maar dat werkt ook niet echt :P
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

 :-\ Wel balen joh.

Maar aan de andere kant zie je het hier ook wel hoor. Veel zussen liefde maar verder ook geen diepe liefdes relaties. Geen echt mannelijk gedrag van Pablo (Eros is nog erg jong)en "kippetje" gaan zitten, ik weet niet eens wat het is, ze doen het hier nooooooiiitt!!! Ik heb toch 5 dames.  :o Ook allemaal lesbies denk ik, hihihi!!

Maar och, als ze maar pezier hebben en gelukkig zijn en ik nog van ze kan genieten dan vind ik het allemaal best.  :D

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

Hey broertje van me,

ik wilde jouw ff alleen eventjes mededelen dat je snel oom word  ;D.
ik heb namelijk eitjes gelegt en me vriendje die zit er dag en nacht op dus heb een MAKKIE  joh!!!

maar je zal snel de 1ste baby foto's zien hoor grote broertie.

dikke snavel kus van bijou ;)


Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

carco

Oh echies?! Wat gaaf!! En wat voor kindertjes krijgen jullie eruit weet je dat al??
Ik heb nog niet eens een vast vriendinnetje :'( :'(

Snavel terug van Derrick :-*
Klik op het plaatje voor onze site!




patty_dordtse valkjes

Hey,

Nou iedergeval zo ver ik zelf weet maar denk toch ook dat me trouwe mannie iets bont heeft net als ik heb vlekjes dus raadsels hihi.

maar we zien het vanzelf wel welke paasvalkes eruit komen.
wel zag me baasje dat eentje flink aan het veranderen was en dat die echt snel zal komen.
Ze is sow nieuwsgierig die ongedudlige moeder van me ze is sow blij met baby bijou'tjes haha.

Maar uhm zal je ook nog ff vertellen dat uhm die albino man met die diamand popje flink bezig waren geweest dus dat is helemaal afw8te pfffffff.

nou je hoort het nog hoor broertje
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

valkchico

Hallo Caroline,

zo ben weer bij gelezen maaaaaarrrr waaaarrrr zijn de mooie veertjes van mijn poepie???? geen foto's ;D?? ?? ??

je eitjes worden netjes warm gehouden na het weekend ga ik voor de laatste keer schouwen. (heb stiekum al even gekeken vanmorgen en zag dat er van mij 4 bevrucht zijn ,was heel goed te zien). Die van jou liggen er nu 3 en 4 dagen onder dus die zijn nog niet zo duidenlijk te zien daarom bekijk ik die maandag.

geef Anani een kroel en lekker veel zaadjes ;).

gr esther