Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Rianne

Gefeliciteerd!! En ik ben het met Riny eens! :D

carco

Hoi

Ik houd het goed in de gaten in ieder geval.
Ik kom net terug van boodschappen en logopedie , en de ouders horen me dan en gingen van het blok af.
Snel even gekeken en het kleintje zit tussen Little en de eitjes in :-*
En nu kan ik dus nog niet zeggen welk ei het is of de donkersten er nog liggen of niet :-\
Hij/zij kan wel goed hard piepen al :)
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




valkchico

Hallo Caroline,


gefeliciteerd en wel positief blijven hoor!!!!
Deze keer gaat het vast beter?!!!!

Geef de kleine pluis maar een knuffeltje en de grote little een knuf ;)

gr Esther

Lin

Gefeliciteerd!!

Hoeveel dagen zit er nu tussen? Vaak moet je dan toch wel even bijvoeren als de ander zo groot is. Ik ben ook wel bang als ik straks 8 heb en de laatste is een albino. Maar goed bij mij twee van nu zit ook 5 dagen verschil en dat ging ook goed.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kolkkie

Hey Carilone,

Gefeli met het 2de jong.

Zo erg leeftijdsverschil heb ik zelf (nog) niet meegemaakt.
Bij mijn vorige nestje zat er 10 dagen tussen het oudste jong en het jongste jong.
Om de jongste een goed gevuld kropje te bezorgen heb ik af en toe de oudere jongen uit het blok gehaadld zodat pa en ma alle aandacht hadden voor het jongste jong.
De andere jonkies was ik dan lekker aan het bewonderen en een beetje aan het warmhouden met de hand.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Ankie

Hoi Caroline

Gefeliciteerd met het kleintje ! Ik kan me voorstellen dat je nog wat voorzichtig bent met de beschuitjes .
Gaat vast allemaal goedkomen !!!

Succes en de groetjes van Ankie

carco

Citaat van: Lin op 14 maart 2006, 12:56:15
Gefeliciteerd!!

Hoeveel dagen zit er nu tussen? Vaak moet je dan toch wel even bijvoeren als de ander zo groot is. Ik ben ook wel bang als ik straks 8 heb en de laatste is een albino. Maar goed bij mij twee van nu zit ook 5 dagen verschil en dat ging ook goed.


Zoals je aan de titel kan zien is Little nu 17 dagen dus 16 dagen verschil.
Zo te horen wordt de kleine goed gevoerd en net had ik het idee dat Little zelfs werd over geslagen.
Ik zou wel willen dat het broedblok doorzichtig was, ik kan toch moeilijk steeds als ik voergeluiden hoor kijken wie het is ??? Je hoort bij goede inspanning wel het verschil en ik was blij dat Irene het nog eens beverstigde dat het kleintje inderdaad ècht werd gevoerd.
Morgen haal ik Little er weer uit en ga eens goed naar de krop kijken.
En ik ben eigenlijk het bangste ervoor dat die grote luut over het kleintje heen gaat walsen :-\
Ik haal me verder geen illusies in mijn hoofd hoor.
Maar het zou wel leuk zijn als ze nu ook eens een eigen jong groot konden brengen.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




valkchico


angelina

geef die kleintjes maar een lekker  :-* van mij.
vind het helemaal super dat je er een kleintje bij hebt die van je eigenvalkjes komt. ;D
Ik kom iedere dag ff kijken hoe het gaat daar bij jou. ;)

Groetjes, Angelique ;)

Love birdies

carco

Hoi

Gisterenavond vast een bakje klaargezet in de kamer met zaagsel erin. Voor het geval het nodig is kan Little zo in een warm bedje ;)
Gisterenavond hoorde ik nog dat het kleintje gevoerd werd en Charlie zat er op dus kon ik wel even spieken en het was inderdaad het pluisje.
Vanmorgen durfde ik haast niet naar beneden, maar gelukkig hoorde ik al gauw piepjes van ht voeren van wèèr het pluisje.
Weer even gespiekt en ja hoor. Een hoop geblaas kwam op me af, maar niet van Charlie maar van Little ;D
Alleen hadden Simone en ik het er over dat het misschien ook wel eens zo kon wezen dat Litte nu te weinig gevoerd wordt :-\
Dus moeten we dat ook goed in de gaten gaan houden.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Hoi hoi!!

Balen dat Little nu misschien minder gevoerd wordt. Het kan natuurlijk dat ze denken dat dit weer een nieuw nest is en dat het "ouwe" nest, Little dus, al zelfstandig is. Weten die beesten veel hoe oud dat ie is.  ;)

Hopelijk blijven ze hem wel voeren, nog weken bijvoeren lijkt me ook een heel karwei.

Groetjes maar weer.

PS. Ik kijk alweer uit naar je foto's van vandaag, of hebben ze nog een rustdag?? Hoe is het trouwens met je andere eitjes?? Piept er alweer één??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Riny

Hoy Caroline
Als je bang bent dat er te weinig gevoerd wordt,
kun je beter Little bijvoeren.
Het kleintje krijgt dan wel van de ouders,dat is nl heel belangrijk.
Little heeft al bijna 3 weken eten van de ouders gehad,voor haar is het minder erg.
Ik ben blij voor jullie dat het zo goed gaat.
Van een kant zal ik blij zijn als je uit de babyvogels bent,
je hebt nu geen tijd over,om over je viervoeter te schrijven.
Het Meerdal is al lang weer geopend!!
Groetjes Riny :D

carco

Hoi

Foto's!!!
Ik ook hoor Riny: ik vind het heel leuk die babyvogels maar ik zie aan Harry en Charlie dat ze allebei aardig dun beginnen te tonen. En ik zou het best leuk vinden dat de andere eitjes ook nog uit kwamen , maar aan de andere kant denk ik laat het maar lekker zo : ze hebben hun handen al vol aan zo'n grote en zo'n kleine.En voor mijn gezondheid is het ook niet goed :-\
Als Little echt niet meer gevoerd zou worden( en ik zag net gelukkig toch een gevulde krop) dan proberen we eerst of hij weer terug kan bij Irene voor we met handopfok zouden beginnen.
Dat kleintje kan wel hard piepen trouwens zeg ;)
Harry zat er net alleen op en eigenlijk (gemeen maar ik wilde toch kijken) een beetje bewust tè veel herrie gemaakt zodat hij er af kwam en het blok leeg was. Het werd me niet in dank afgenomen geloof ik :P






De oranje wangetjes beginnen door te komen :)



De grote en de kleine..geen gezicht

Ik wilde gisteren nog even in het blok kijken trouwens toen beide ouders er af waren , maar toen zat het kleintje onder de vleugels van Little. Zou dit natuurlijk gedrag zijn om toch de ''zwakkere'' warm te houden, of zou dit toevallig geweest zijn?
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Riny

Citaat van: carco op 15 maart 2006, 09:23:48

Ik wilde gisteren nog even in het blok kijken trouwens toen beide ouders er af waren , maar toen zat het kleintje onder de vleugels van Little. Zou dit natuurlijk gedrag zijn om toch de ''zwakkere'' warm te houden, of zou dit toevallig geweest zijn?
Groetjes: Caroline.

Hoy Caroline
Volgens mij zoekt het kleintje de warmte op en kruip zo onder Little.
Hoe heet het kleinste jong, Big One?
Groetjes Riny :D

Caroline

 ;D Big one!!

Ziet er wel heel lief uit hoor, zo samen in het blok.  :)

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.