Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

valkchico

hallo Caroline,

ik hoop dat er snel voor jou duidelijkheid komt want geloof dat je aan het telefoontje niet zo heel veel hebt gehad?

Even een vraagje tussendoor waar haal jij al jou spullen vandaan (bij de huistuin en keuken dierenzaak hebben ze dat allemaal niet) Ik gebruikte namenlijk altijd ontworm druppels in de nek maar wil overstappen op druppels in het water, maar zo blond als ik ben weet ik niet waar ik dat kan halen.


ik ga extra duimen voor de andere eitjes.


gr Esther

Caroline

Hoi Caroline,

Hoe is hier??

Heb je jezelf al een beetje bij de wazige uitslag gelegd??

En wat ga je nu doen??

Hoeveel eitjes liggen er nu?? Zijn dit nog de ouwe of ook alweer "verse"??

Laatste vraagje,  ;D wanneer verwachten jullie eigenlijk dat het eitje van Irene uit komt??

Groetjes en sterkte met alles, Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

valkchico

Hallo caroline,

thx voor de im.

Is een goeie vraag hierboven, wanneer komt het eitje van Irene uit?

En al een voorraad bar le duc gehaald??

gr Esther

carco

22 februari 2006, 21:02:20 #993 Last Edit: 22 februari 2006, 21:20:31 by carco
Hoi

Zo nu eerst maar eens even bijpraten ;)
Vrijdag dus met de groep van Maurice naar de kinderboerderij geweest, waarvan de kinderen geloof ik de bus het leukst vonden van alles.



Nu zat het weer ook niet echt mee.
Binnen in het bezoekerscentrum stonden een paar hokken, wat knutseldingen en spelletjes.
Er waren groepjes van ouders gemaakt en iedereen had 4 kinderen. Per groepje kon je een onderdeel doen. In 1 hok zaten een haan en een kip waar je vragen over kon stellen wat dingen uit kon leggen en waar je in mocht als je durfde.
In mijn groepje bleef er één kind buiten zitten, maar aaien durfden ze niet ( behalve Maurice natuurlijk die is wel wat dieren gewend :) )


Daarna gingen we naar de bak met kuikentjes die iedereen wel heel erg lief vond en helaas voor mij kwam net de verzorgster aan die er één pakte zodat de kinderen ze konden aaien. Ik heb er later toch één vast gehad hoor ;) De kinderen wisten alleen geen van allen te vertellen wat het kuikentje voor dier was en ze snapten totaal niet dat die net als een kip werd ??? Maurice vertelde in geuren en kleuren dat wij ook een kuikentje haden ( die snapt er niets van dat hij dood is en vroeg ook gelijk wie dat gedaan heeft :'( )




Vandaar naar het konijnenhok gelopen en dat vonden sommige kindjes zelfs eng :-\
Daar was de aandacht alleen al gauw verslapt want de 2 meisjes uit het groepje wilden alleen maar knutselen.



Ze hadden ook nog een soort van puzzel gemaakt waar ze een stuk van dier bij het juiste dier moesten plaatsen en als het goed was ging er een lampje branden net als bij electro.
Hierna zijn we nog even naar buiten geweest, maar in de regen was dat niet echt fijn en alles ( behalve 3 pauwen )stonden  binnen.De pauwen zijn nu trouwens wel  opgehokt stond er in de krant maar vrijdag dus nog niet.


Omhalf 12 waren we weer op school en heb ik Maurice mee naar huis genomen.
Toen heb ik toch nog een eitje weggehaald en om een uur of 1 gingen we richting Limburg naar Loohorst.
Riny heeft heel netjes het dagboek van Brutus bij gehouden dus iedereen weet wel waar die geweest is.
Het huisje had ik stiekem laten versiern omdat Hans jarig was zondag ,dus ik kon als enige herkennen dat we goed zaten ;D
Maar wat was het een kippenhok zeg!! En heel erg verouderd. Dus dat viel wel tegen eigenlijk.
Het zwembad was wel mooi en net verbouwd en het centrum vind ik eigenlijk bij iedere centerparcs hetzelfde.
Het weekend is voorbij gevlogen ! Zondag hebben we nog lekker gefietst en maandag moesten we dus al weer weg.
Nadat we eerst Brutus weer opgehaald hebben en nog een tijd bij Jan en Riny heben gezeten wat heel erg gezellig was.
Het eerste wat ik deed toen ik thuiskwam was kijken of Harry en Charlie nog op de eitjes zaten en dit was dus ook zo. Er lagen toen in totaal 4 eitjes : 1 oude , 2 nieuwe en een pleegei.
Het laatste oude ei heb ik dinsdag weggehaald. En gisteren lag er wèèr een nieuw ei.

Het pleegei ziet er volgens mij wel goed uit.En is morgen dag 20.
Vandaag heb ik de ab gekregen en dat moet ik 2 x daags geven aan ze 3 druppels.
Ze vroeg gisteren of ik ze het zelf kon geven en dit gaat wel, maar Harry is niet zo lief op het moment en ik moet wachten tot er één van het ei is. Gelukkig is de eerste keer goed gegaan.
Ik had trouwens nog gebeld hoelang ze het moeten krijgen. Tot het flesje leeg is kreeg ik als antwoord: ja duh.. ik ben wel blond maar zo erg ook weer niet. Ik ga geen druppels tellen dus ik zie wel tot wannneer het is dan. Ik kon het aantal druppels ook niet echt ontcijferen en daar moest ik ook voor bellen.
Ik heb ook bronwater gekocht en we zien wel verder.
Oh ja de nieuwste eitjes zijn nog erg roze dus eigenlijk denk ik dat ze niet bevrucht zijn. Zo vaak hebben ze het ook niet gedaan, want het nieuwe ei lag  gewoon naast de oude. Ik heb dit liever dan weer die ellende met eitjes die niet uitkomen en dode jonkies.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




valkchico

Hallo  CAroline,

Een heel verslag heb je er van gemaakt. Ik ben ook wel eens met school meegeweest naar die kinderboerderij o.a. om de stallen uit te mesten :( en de boel aan te vegen :-\.
de kids vonden het even leuk (net als bij jou).
WAren ze bij jullie ook zo streng (dat de kids rustig moesten zijn?)

En alweer verse eitje dat gaat de goede kant op ,het gaat ook zo snel (hier komt weer een blonde vraag hoor maar hoe herken je de oude en verse eitjes?)

En als ik het goed heb begrepen kan vanaf morgen het pleegei uitkomen????

gr Esther

Riny

Hoy Caroline
Leuk je verslagje van de kinderboerderij.
Nu weet ik precies wie Maurice is ,en de rest lekker niet :P
Ik hoop echt dat je nu een geluksweek krijgt ,mag ook wel na een pechweek.
Geef je mijn kleine dikke vriend een knuffel.
Groetjes Riny :D


carco

Hoi

Nou.. ik had Kirsten al ingeschakeld om me te helpen want ik ben net zo blond.
Maar ik zag heel goed verschil ,want het pleegeitje is mooi wit, het oude van mij was bijna zwart en de nieuwe dus rozig.
Kon niet missen dus. En ik heb heel goede geschouwd en het eitje in een bakje water gedaan. En nu maar hopen dat inderdaad de goed er nog ligt :-\ :-[ :P

En nee ze waren dit keer niet streng daar, maar heel erg vriendelijk.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Roosje

Ik ben erg benieuwd hoe het met het pleegeitje afloopt, dan heb je eindelijk duidelijkheid.

Ik had laatst ook mijn oppaskindjes op bezoek hier en die kleine was zó ontzettend bang voor álles! Ik stond er echt van te kijken. Zij huilen, ik lachen (vooral niet laten denken dat dieren niet leuk zijn), en na een tijdje lachte ze mee en ging ze daadwerkelijk met Bo 'praten', maar dat kostte wat! Ze mogen ook geen huisdier omdat mama zo bang is :-\ Dat kan ik niet begrijpen, dat kinderen bang zijn voor dieren, ik vond alles geweldig vroeger :-X

Maar wel leuk hoor met die kids, het klinkt erg gezellig zo'n dagje weg :)

Caroline

Hoi Caroline,

Inderdaad wat een leuk verslagje. Trouwens nog gefeliciteerd met Hans zijn verjaardag. Lieve foto's hè van Brutus?? Riny heeft ons het weekend echt verwend hoor.  :D

En ik dacht, hé ik ken Maurice ook, van foto's dan alleen maar deze 2 jongens lijken op de foto wel een beetje op elkaar zo als ze zitten te knutselen, maar is Maurice het jongetje rechts met het bruine truitje aan??

Spannend hoor, het eitje van Irene, maar stel dat  nu jou eitjes wel uit komen, is dan het leeftijdsverschil niet te groot?? I.v.m. doodstampen van het kleine donsje door het grote jong. Of geeft dit geen problemen??

En nog eventjes een vraag van een leek, waarom heb je het ouwe ei in een bakje water gelegd??

Nou groetjes maar weer, nog 5 nachtjes slapen.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Citaat van: Caroline op 22 februari 2006, 22:16:49
Hoi Caroline,


En ik dacht, hé ik ken Maurice ook, van foto's dan alleen maar deze 2 jongens lijken op de foto wel een beetje op elkaar zo als ze zitten te knutselen, maar is Maurice het jongetje rechts met het bruine truitje aan??

Klopt dat andere jongetje is sinds kort zijn dikke vriend Wouter.
En de bovenste foto in de bus zie je hem ook zitten

Spannend hoor, het eitje van Irene, maar stel dat  nu jou eitjes wel uit komen, is dan het leeftijdsverschil niet te groot?? I.v.m. doodstampen van het kleine donsje door het grote jong. Of geeft dit geen problemen??

Uh ..wil jij niet van die moeilijke vragen stellen? Zover zijn we nog lange niet en anders is het donsje van Irene al 2 weken oud en niet meer zo vatbaar: dus kan hij misschien ofwel terug naar zijn eigen ouders of helpen met handopfok.

En nog eventjes een vraag van een leek, waarom heb je het ouwe ei in een bakje water gelegd??
Om te zien of er echt geenleven meer in zit.
Als er nog leven inzit dan borrelt het water en anders niet dan drijft het ook naar de oppervlakte.

Nou groetjes maar weer, nog 5 nachtjes slapen.  :D

En dan gaan we feesten!!


Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Citaat van: carco op 22 februari 2006, 23:07:29
Citaat van: Caroline op 22 februari 2006, 22:16:49
Hoi Caroline,


En ik dacht, hé ik ken Maurice ook, van foto's dan alleen maar deze 2 jongens lijken op de foto wel een beetje op elkaar zo als ze zitten te knutselen, maar is Maurice het jongetje rechts met het bruine truitje aan??

Klopt dat andere jongetje is sinds kort zijn dikke vriend Wouter.
En de bovenste foto in de bus zie je hem ook zitten


Heuuh, heb je die er later bij geplaatst, toen ik ging lezen was de kippenfoto, de eerste foto.  ::)

Spannend hoor, het eitje van Irene, maar stel dat  nu jou eitjes wel uit komen, is dan het leeftijdsverschil niet te groot?? I.v.m. doodstampen van het kleine donsje door het grote jong. Of geeft dit geen problemen??

Uh ..wil jij niet van die moeilijke vragen stellen? Zover zijn we nog lange niet en anders is het donsje van Irene al 2 weken oud en niet meer zo vatbaar: dus kan hij misschien ofwel terug naar zijn eigen ouders of helpen met handopfok.

:( Sorry!!

En nog eventjes een vraag van een leek, waarom heb je het ouwe ei in een bakje water gelegd??

Om te zien of er echt geenleven meer in zit.
Als er nog leven inzit dan borrelt het water en anders niet dan drijft het ook naar de oppervlakte.


Nog nooooooit van gehoord. Maar het eitje deed dus niks meer??  ???

Nou groetjes maar weer, nog 5 nachtjes slapen.  :D

En dan gaan we feesten!!

Echt wel!!  ;D


Groetjes: Caroline.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Sorry ja :-[
Die foto's stonden op de site van de school en ik bedacht me dat we daar ook nog opstonden in de bus en buiten bij de konijntjes.
Zal het niet meer doen :-[ ;D

En nee ik zag er geen bubbels in en hij ging direkt naar de oppervlakte toe en ik heb hem zeker 5 minuten laten drijven.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Aha, ik twijfelde al eventjes aan mezelf na alle rare berichtjes  en vreemde notificaties vanmorgen in mijn dagboekje.  ;D

We waren wel tegelijk bezig dan want de in-de-bus-foto had ik nog niet gezien maar op het eind wel de konijnenfoto.  :D

Jammer, dat het eitjes niks deed, heb je het nog geopend??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kirsten

Hoi Caroline,

Het dompelen van het eitje kan overigens geen kwaad hoor,.Volgens mij heeft karin het ook weleens gedaan. Je legt het eitje in een bakje water van 38 graden, als er nog leven in zit dan gaat ie bewegen,. zo niet dan drijft ie richting het oppervlak. Als je het overigens met meerdere eitjes zou doen, dan kan je duidelijk het verschil zien, tussen de bevruchte en niet bevruchten/overleden eitjes.

Groetjes en ben benieuwd hoe alles gaat, Lukt het wel een beetje om het medicijn te geven?
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Roosje

Feesten? Ik dacht dat we gewoon gingen theeleuten ;D