Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

valkchico

hallo Caroline,

je leest dit pas weer  als je terug bent, maar hoop dat je een heel fijn weekend hebt (gehad).
We gaan met z'n alle weer duimen voor het pleegeitje van Irene.

gr Esther

bobbie

Hoi Caroline,

Ik was onder de indruk van het gedichtje van Simone. Daar staat tussen de regels door zoveel verschrikkelijk veel in. Ik vind het heel mooi.

Ik hoop dat je van dit weekend hebt kunnen genieten, je was er hard aan toe met al die narigheid.

Rustig aan en we horen je wel weer.

Groetjes, nel :)

es

Hoi Caroline,
Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, lees dit allemaal en ik wist het niet  :-[ :-[ sorry, ik vind het gedicht heel mooi en kreeg kippevel.
Ik hoop dat je een heel fijn weekend hebt gehad, en kom snel weer kijken naar de foto's van de kinderboerderij die je hebt beloofd te plaatsen. ;D
liefs van Esther  :-*

carco

Hoi

Hoe het weekend verder geweest is horen jullie vanavond wel, maar ik heb natuurlijk als eerste dr.Feld even gebeld.
Ik kreeg Hannie aan de telefoon ( die trouwens weer heel vriendelijk was) en het kuikentje had een flinke bacteriële infectie en aardig wat onverteerde zaadjes in de krop.
(Geen zonnepitten Lin want die krijgen ze niet). Ik wordt nog terug gebeld of de ouders iets moeten hebben en wat we met het pleegeitje moeten doen.
Kan dit blijven liggen of moet dit terug naar Goofy en Pino.
Toch vind ik het een vreemd verhaal: ze weten van de niet uitgekomen eitjes ook  die van vorig jaar waar niets uit kwam , en nu ineens een bact. infectie ???
Dan zouden Harry en Charlie al een jaar met een infectie rondlopen ??? ::)
Vreemd, maar ik hoor ze vanmiddag toch nog aan de telefoon en zal dan verder vragen hoe dat verklaard kan worden.
Of het moet iets zijn waar de vader en moeder niet vatbaar voor zijn en de eitjes wel.
Jullie horen vandaag nog wel meer.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

21 februari 2006, 09:30:19 #979 Last Edit: 21 februari 2006, 09:41:10 by Caroline
Hoi Caroline,

Leuk dat je er weer bent.

En inderdaad, wel een beetje een rare uitslag.

Kom vanmidag weer eventjes kijken, ik lig toch ziek in bed of zit op de toilet.  :-\

Brutus ligt zeker de hele dag te slapen, die zal keikapot zijn van zijn leuke weekend.

Groetjes van Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

valkchico

hallo Caroline,

Wat een raar verhaal nu over donsje?
Maar wat heeft het voor consequenties voor je andere valkjes?

Heb je wel genoten van het weekend?

Ik kom vanavond nog even lezen wat er nog meer uit komt aan de foon met Feld.

gr Esther

es

Hoi Caroline,
Ik heb niet veel verstand van valkjes, maar sluit me bij de andere aan, vreemd toch! ::)
Ik lees vanavond even verder, goed?
Gr.Esther :-*

Ankie

Hoi Caroline

Kan je niet zoveel mee met zo'n uitslag !
Ik hoop dat het vanmiddag wat duidelijker wordt !!
Kom later nog even bij je buurten .

Groet van Ankie

Bianca

Citaat van: carco op 21 februari 2006, 09:21:14het kuikentje had een flinke bacteriële infectie.
Groetjes: Caroline.


hoihoi, wat komen deze woorden mij bekend voor zeg!
het werd me elke keer weer gezegd met de dode jongen van vorig jaar, lijkt wel een standaard antwoord zo ondertussen.
eigenlijk zou je moeten vragen wat je allemaal zou moeten veranderen om dit te voorkomen.
Ik heb door de vage klachten van afgelopen jaar heel wat veranderd, het voerpatroon is erg strikt geworden, ik geef tegenwoordig bronwater (bar le duc) met vitamines en 2/3 keer per week calcium door het water.
Binnenkort ga ik beginnen aan een kuurtje die ik heb gekregen van Feld, die moet ik voor het broedseizoen afgemaakt hebben.
En dan hoop ik van alle ellende af te zijn.

Heel veel succes en sterkte,

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Kirsten

Hoi Bianca

Inderdaad wat je zegt,. Dat heb je mij ook verteld destijds,.
Ik ben erg benieuwd en gewoon doorvragen als iets je niet duidelijk is

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

carco

Hoi


Net weer gebeld, maar of het duidelijker is??
Harry en Charlie krijgen allebei synulox (schrijf ik dat zo?) en dat moet ik ze rechtstreeks geven.
Alleen aan hun en niet aan de andere valken, dat was niet nodig.
Met het verhaal dat ik het wel vreemd vind dat dit dus vorig jaar ook zo was kreeg ik het antwoord dat dit wel vaker voor kan komen als er veel van een koppel woordt verwacht.
De eitjes die er nu liggen , dus ook die van  Pino en Goofy kan ik gewoon laten liggen.
Het klinkt wel logisch, maar snappen doe ik het niet.
En dat is waar Bianca jij had ook zoveel pech afgelopen jaar met het kweken dit was heel erg en toen stond het water ter discussie. Ik denk dat ik ook maar voor de zekerheid Bar le Duc ga halen. Die calcium heb ik al.
Maar geef jij uit voorzorg ab? Of met het zelfde verhaal dat er zoveel van de koppels gevergd wordt in broedperiodes??
Ben ik dan wel benieuwd naar.

GRoetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Kirsten

Hoi Caroline,

Synolux is een algemeen antibioticum zover ik weet,. dus echt gericht op iets specifieks is het niet.
Het blijft allemaal wat vaag,. sorry. Ik wordt er in ieder geval niet wijzer van. Hoe lang moet je het geven?
Ik weet wel dat als er antibiotica in een vroeg stadium aan jongen wordt gegeven ze er een groeiachterstand van krijgen,.

Als je twijfelt, zou ik je vragen noteren en morgen nog een keer bellen,.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

bobbie

Hoi,

Wat een gedoe joh. :-\

Succes er mee.

Groetjes, Nel :)

Bianca

Citaat van: Kirsten op 21 februari 2006, 15:19:40
Hoi Caroline,
Ik weet wel dat als er antibiotica in een vroeg stadium aan jongen wordt gegeven ze er een groeiachterstand van krijgen,.
Groetjes
Kirsten


Dit is niet bij alle antibiotica het geval maar vooral bij baytrill want die zorgt ervoor dat de groeischijven zich (voortijdig) sluiten.
Met bijv lincospectin schijn je hier geen last van te hebben. ;)


Citaat
En dat is waar Bianca jij had ook zoveel pech afgelopen jaar met het kweken dit was heel erg en toen stond het water ter discussie. Ik denk dat ik ook maar voor de zekerheid Bar le Duc ga halen. Die calcium heb ik al.
Maar geef jij uit voorzorg ab? Of met het zelfde verhaal dat er zoveel van de koppels gevergd wordt in broedperiodes??
Ben ik dan wel benieuwd naar.

GRoetjes: Caroline.
 

Het is idd uit voorzorg, met de vage ellende van vorig jaar (2e kweekronde) in ons achterhoofd.
Ik heb vorig jaar een lincosspectin kuur gegeven aan het einde van de broedtijd, en moet dus nu voor de broed een baytrill kuur geven zodat het uitsluitsel geeft dat de ouders iets raars overbrengen (denk ik want ook bij mij was de uitleg meestal ook lekker vaag)
Ik ben er in ieder geval blij mee en kan "schoon" beginnen, dit jaar met de broed.

Groetjes Bianca




Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Wilma1

Jee ,wat een zorgen heb je?!!

Hoop dat er snel "voortuitgang" op beterschap!

:-\  Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3