Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Mandy

Citaat van: carco op 12 februari 2006, 22:30:12
Nu had ik er, eigenlijk sinds Mandy een konijn uit de opvang gehaald heeft, al een poosje mijn gedachte over laten gaan dit ook te doen.

Hé wat leuk! Een mooie voedster is Pluisje hoor. ;)
Hoe oud is ze? En leuk dat het al zo goed klikt. Hopelijk gaan ze velen jaren van elkaar genieten, en jullie van hun natuurlijk! ;D

En gefeliciteerd met je eerste valkenjong, geweldig! :D
Ik hoop dat alles goed blijft gaan maar deze eerste tekenen zijn in ieder geval beter als de vorige keren, spannend hoor. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Inger m

14 februari 2006, 07:10:54 #901 Last Edit: 14 februari 2006, 07:12:38 by Inger m
Hoi,
Leuk dat je er een nieuw konijn bij hebt gevonden!
Ik hoop dat het goed gaat. Het op elkaar proberen te rijden is in dit geval geen seksueel gedrag, maar idd bedoeld om de rangorde te bepalen. Het bovenste konijn is de ranghoogste (kan weleens wisselen, zeker in het begin). Bij mijn konijnen zag ik dat vooral vaak in de periode nadat ik ze gekoppeld had.

De reden dat ze het afraden om ze gelijk bijelkaar te zetten, is dat konijnen (ook voedsters) erg territoriaal zijn. Een konijn kan een ander konijn ernstige verwondingen toebrengen. Helaas heb ik dit zelf ondervonden, toen ik in de voliere een hok had neergezet met twee jonge konijnen. De voedster in de voliere heeft onbedoeld het hok 's nachts opengekregen en de beide jonge konijnen (ook voedsters) zeer ernstige verwondingen toegebracht (ze zijn wel weer netjes genezen). Ook op de kinderboerderij heb ik ernstig toegetakelde konijnen door soortgenoten weleens meegemaakt. Dergelijke verhalen kennen ze ook in de opvang en daarom zijn ze zeer voorzichtig met direct koppelen in bekend terrein. Het beste is om ze te koppelen in neutraal terrein.

Maar in dit geval lijkt alles goed te gaan, waar ikzelf ook goede ervaringen mee heb. Binnenshuis kun je het goed in de gaten houden en heb je er goede controle op (dit is niet altijd zo).

Succes met de twee konijnen!

Gefeliciteerd met je jonge valkparkiet. De ouders hebben de eischaal vermoedelijk opgegeten. Dit doen veel vogelsoorten. Andere vogelsoorten gooien ze ver buiten het nest. Ikzelf laat deze doppen gewoon liggen en ze verdwijnen iha gewoon vanzelf en anders haal ik ze alsnog weg.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Kirsten

Hoi Inger,

Mag ik je nog wat vragen?,. De koppeling had al plaatsgevonden in de opvang als ik het goed begreep, was het dan toch te adviseren om thuis eerst weer op neutraal terrein te koppelen alvorens in de kooi te zetten?
En wat jij zegt over op elkaar rijden is inderdaad waar,. ik dacht eerst dat ze elkaar gewoon erg aardig vonden, whahaha niet dus,. is gewoon een spelletje,. 'ik ben de baas,. nee ik! haha

Hoi Caroline,

Hoe gaat het met het kleintje?

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Riny

Hoy Caroline
Weet je waar jou berichtje mij aan deed denken?
Aan die collums die ? Biesheuvel altijd schreef in de Libelle ,jaren geleden.
Die kon ook zo mooi schrijven over haar gezinnetje.
Wat een strop zeg van die bloemen,en kom er maar eens achter wie je dat geflikt heeft.
Ik was al benieuwd wat jullie voor een zaak hadden,maar was er toch liever op een andere manier achter gekomen.
Fijn dat je weer 2 konijntjes gelukkig hebt kunnen maken ,en duimen ga ik zeker voor je eitjes en je jonkie's.
Ook ik heb er koppels bij ziten die de eierschaal oppeuzelen.
Maar dat is alleen maar goed ,dat is extra kalk.
Groetjes Riny :D


Monky

Hi Caroline,

En zo zie je maar weer. Je geduld wordt uiteindelijk toch nog beloond met een lief klein donsje  :D
Maak je er ook foto's van of stoor je ze niet?
Ik hoop dat de rest ook nog uitkomt.
Gefeliciteerd in elk geval



Wat een mooi konijntje heb je erbij  :-* :-* :-*
Echt een beauty.
Toen ik Dormili bij Nutty zette, had ik er eerst een plexiglas schot ertussen. Domili was 4 keer zo klein als Nutty dus ik wist niet of dat goed zou gaan. Na een paar maanden had ik die schot er maar uit gehaald, want ze wilden zo graag bij elkaar zijn. Dormili is ondertussen nu "slechts" drie keer zo klein als Nutty  ;D En zij rijdt hem af en toe... Kan je het je voostellen hoe dat eruit ziet? Nutty merkte het niet eens hahaha.

Groetjes,
Monky


carco

Hoi

Het kleintje wordt nog steeds gevoerd, ze zaten er vanmorgen nog allebei op en stiekum hoopte ik toch op nog een uitgekomen eitje , maar dit is niet zo.
Maakt ook niet echt uit, maar is wel leuk natuurlijk ;D
En nu heb ik 2 foto''s!!
Niet erg scherp maar de eerste zijn binnen.




Pa en moe zijn weer bezig met elkaar :P

De konijnen spelen heel veel ''krijgertje'' door de kooi, van wie mag er nu bovenop. Gelukkig las ik bij Inger al dat dit bij haar in het begin ook het geval was. En zo te zien vechten ze niet echt. Af en toe gaat Brutus zich er mee bemoeien en dan stoppen ze meteen  :D

Ik vraag me trouwens af : is mijn scherm zo gegroeid of zijn mijn foto's nu gekrompen ::)

Ik kwam vandaag trouwens nog een kennis tegen waar we zeker 4 jaar niet geweest zijn. Zij had toen een papegaai die ik nog gezien had en was toen met een jack russel bezig die ik nog op foto's en film gezien had en soms zie ik haar nog en heeft ze heel veel verhalen over de beessies.
Maar nu het volgende:ik kan hier zo boos om worden. Zij had de papegaai gekocht en wilde een hond , dit mocht toen van haar man maar dan moest ze de rest van de dieren wegdoen. Oké , dat deed ze behalve de papegaai want dat was haar kindje en deed ze absoluut niet weg. Nu heb ik al mijn vraagtekens bij die voorwaarden maar goed.
Later hoorde ik dan wel eens dat het zo leuk was ,omdat ze een caravan hebben, ze de papegaai mee kon nemen op de fiets en de hond ook, daar genoot ze van.
En nu heeft ze dus de papegaai gedumpt >:( >:( >:(
Ik snap deze mensen totaal niet en kan er nog minder begrip voor opbrengen. De hond wilde steeds met de papegaai spelen en dat ging niet.
Ja sorry hoor, wie is er het laatst bijgekomen? Ben ik nu blond of zo?? Ik vind dat niet de papegaai dan weg moet , maar de hond zich moet aanpassen.
Nu schijnt het met de hond ook niet goed te gaan want die heeft een vergroeide rug. Ben ik nu erg hardvochtig als ik iets denk? Waarom blijven mensen ( en vooral ook papegaaien) deze dieren aanschaffen met het idee dat het wegwerpartikelen zijn.
De papegaai is trouwens blijkbaar wel goed terechtgekomen in een volière bij soortgenoten.
Zo dit moest ik even kwijt  :)
Monky je wordt op je wenken bediendt ;)
Groetjes: Caroline.



Klik op het plaatje voor onze site!




valkchico

hallo Caroline,

jeetje ben ik er even wat minder, en mis ik weer van alles.

Wat een lief konijn heb je erbij zullen vast goeie maatjes worden.

En wow een donsje wat leuk en zo te lezen gaat het hartstikke goed met voeren enzo, geweldig nu de foto's nog!
Zien we dat kleintje ook de 27e??

gr Esther

he ondertussen zijn mijn gebeden verhoord, aaah wwat een schatje! :-*

Riny

Hallo Caroline
Mag ik vragen wat dat voor nestmateriaal is wat je gebruikt.
Ik kan me vergissen maar het lijkt veel op dat spul wat ik voor de kanarie's gebruikte.
En wat die vrouw betreft waar je over schreef,ik probeer me aan zoiets niet meer te ergeren.
Het helpt toch niet, en sommige mensen zijn te erg voor woorden.
Zonde van je energie.
Groetjes Riny :D

Lin

Hey gefeliciteerd met je donsje, eindelijk gelukt!!

en ook gefeliciteerd met je konijn, fijn dat het goed gaat.

Aleen waarom heb je geen houtvezels in het blok? Heb je niet dat de eieren beschadigen zo?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)


Caroline

Joepiedepoepie!!

Foto's!!

Wat liefffffffff!!

Hij doet het goed hoor.  :D

En volgens mij zijn je foto's ook kleinergeworden en ligt het niet aan je nieuwe beeldscherm hoor.  ;)

Groetjes van Caroline

PS. Geef je het donsje een heel klein iniminikusje van mij en zeg maar dat ik de 27 ste een echte  :-* kom geven.  ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mandy

Fijn dat het goed gaat met het donsje! ;D

En in het blok lijkt inderdaad wel spul voor de kanaries in te liggen, gebruikt mijn vader ook. :)
Ik zou alleen de volgende keer ook wat zaagsel erbij leggen zodat de grond niet zo kaal is. Dat is beter tegen beschadigingen van de eieren en later om warmte van de jongen vast te houden.

En die andere 3 eitjes wanneer moeten die uitkomen? Ze zien er bevrucht maar donker uit. Of ze komen nog uit of ze zijn "over de datum" en dood en misschien bedorven. Indien het het laatste is zou ik de eitjes niet te lang laten liggen. Als er inderdaad een bedorven ei bij zit en het gaat kapot en dat spul kom bij het jong zou niet zo mooi zijn. :-\
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

carco

Hoi

Wat voor nestmateriaal het is??
Geen idee eigenlijk :-[ gewoon een zakje in de winkel gehaald het meeste hebben ze eruit gegooid.
Zal wel een foto maken van de rest ervan: ik denk dat het soort van ''touw'' is of zo?
En Lin ik heb een kuiltje in het nestblok zitten dus ip hoef ik geen nestmateriaal erin te doen.
Hetgeen er omheen lag hebben ze er ook allemaal uitgetrokken.
Als alles goed blijft gaan kunnen jullie allemaal de 27e komen kijken, maar een minikusje durf ik nog niet te geven, ik ben bang dat Harry dan in mijn lip hangt :P
Dus mijn foto's zijn inderdaad kleiner. Het programma was eraf en heb ik er opnieuw opgezet: ik denk dat ik hem anders ingesteld heb.

Mandy ik lees net je berichtje nog: eerlijk gezegd durf ik de anderen niet zo goed weg te halen bang dat ik ben weer een levend eitje te beschadigen, maar het eerste eitje kan dit haast niet geweest zijn.
En ik zal inderdaad volgende keer wat zaagsel erbij doen dat kunnen ze er ook niet zo makkelijk uithalen.
Moet dat alsnog??
groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Rianne

Hoi,

ik heb je dagboek een beetje gevolgd, mooi  konijn heb je erbij! :) En een donsje... ahhh ik wil ook zo graag donsjes! ;)
Je zou er een beetje zaagsel bij kunnen strooien, niet te veel in het begin, en dan kijken of de ouders het een beetje verschuiven en verdelen. :)

Riny

Hoy Caroline
Doe maar houtkrullen in het blok of aubiose.
Dat is beter voor de valkjes.
Ook ben ik bang dat dit spul aan hun pootjes blijft haken,omdat het zo lang is.
Als je houtkrullen gaat gebruiken doe je er een flinke laag in die je goed aandrukt.
Groetjes Riny :D