Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Tara

Hoi Caroline,

ahh jeetje wat erg :(
Heel veel sterkte toegewenst hoor,
je deed alles wat je maar kon :'(

Groetjes, Tara :-*

carco

Hoi

Ik wordt gewoon stil van de reakties allemaal hier.
Wat lief toch allemaal zeg!! :-* :-*
Karel hebben we een plekje tussen de schuur en mijn auto gegeven waar een stukje grond is.
Toevallig hadden Hans en ik het er van de week over er geen dieren meer voor in de plaats te nemen mocht er één dood gaan, maar nu?
Het konijn heeft altijd met Karel samen gezeten en is ook 4 jaar. Als Pluisje net zo oud wordt als ons vorig konijn ( was 9 jaar) zit hij nog 5 jaar alleen en dit vind ik toch wel erg zielig.
Nu had ik er ,eigenlijk sinds Mandy een konijn uit de opvang gehaald heeft, al een poosje mijn gedachte over laten gaan dit ook te doen. En ik ben nu dus aan het spitten.
Ik heb wel één voedster gezien die me wat leek dus ik denk dat ik morgen maar even ga bellen ervoor of ik kan proberen te koppelen.
Het gaat om deze:
http://www.dierenasiels.com/specsoverige.cfm?id=95474
Ik ben dus benieuwd.

En van Hary en Charlie snap ik helemaal niets: die zitten heel de dag met zijn 2en in het broedblok en komen er dus niet uit.
Stiekum net even gekeken en ze zitten op de dichte eieren.
Kan er nu nog iets komen en voelen ze dat? Of leggen ze er straks gewoon weer nieuwe eieren naast?
Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt dat ze het zó lang vol blijven houden terwijl er nog niets te horen of te zien is.
GRoetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline





Ach wat een poepie!!  :D

Ik ben benieuwd!!  ::)

En van Harry & Charlie snap ik ook niks, spannend hoor en vreemd, hoe zien de eieren eruit?? Zie je er nog iets in??  ???

Groetjes en succes morgen voor Knabbel bij de konijnen opvang.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Tara

Hoi Caroline,

wat een schattig konijntje!!
Zeker bellen!

En ik hoop dat Harry&Charlie toch een beetje toekomstvoorspellend zijn en dat er toch nog iets te verwachten is ;)

imv

Hoi,
Wat een liefje, die Knabbel!
En Harry en Charlie.. wie weet weten zij iets wat jij nog niet weet???  :P ;)
Ik help het je hopen.

Groetjes,
Irene


Riny

Citaat van: carco op 12 februari 2006, 22:30:12
Hoi


Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt dat ze het zó lang vol blijven houden terwijl er nog niets te horen of te zien is.
GRoetjes: Caroline.

Hoy Caroline
Toevallig hoorde ik gisteren dat Grisha en Nezumi van Gerda,ook nog steeds op het nest zaten.
Die zitten op neppers ,en als ze echte eitjes hadden gehad ,was de eerste op 3 februari uitgekomen.
10 dagen geleden!!
Ze broeden nog steeds heel erg trouw werd me verteld.
En dat konijntje,mijn hart zegt ''doe het maar''
maar dat is niet aan mij om te beoordelen.
Veel succes met het nemen van een beslissing.
Groetjes Riny :D

bobbie

Hoi,

Wat een lief konijntje in de opvang zeg.

Het konijn van mijn jongste dochter wordt binnenkort 11 jaar dus het kan nog ouder dan 9 jaar. Dat zou dan een lange zit in z'n eentje zijn. :)

Succes met het beslissen. We horen het wel.

groetjes, Nel :)

Marije

Wat een leuk nijntje joh!
Echt een lief koppie... :)
Op www.bunnybin.nl kan je ook heel veel nijntjes vinden die een huisje zoeken als dit niet de ware voor Pluisje is... ;)
Groetjes,
Marije

Kirsten

Hoi hoi,

Ik heb ook nog een adresje voor je,.

http://www.opvangsnoopy.nl/

Groetjes
Kirsten

ps hoe gaat het met je?


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

bobbie

Citaat van: Marije, P&S op 13 februari 2006, 16:18:52
Wat een leuk nijntje joh!
Echt een lief koppie... :)
Op www.bunnybin.nl kan je ook heel veel nijntjes vinden die een huisje zoeken als dit niet de ware voor Pluisje is... ;)
Groetjes,
Marije


Citaat van: Kirsten op 13 februari 2006, 16:23:17
Hoi hoi,

Ik heb ook nog een adresje voor je,.

http://www.opvangsnoopy.nl/

Groetjes
Kirsten

ps hoe gaat het met je?


;D ;D ;D

carco

Yes, yes en nog eens yes.
They thit it ;D ;D
En ik ben zo'n muts dat ik al weer niet goed zie gaan. :-\
Eerst maar even over vanmorgen:
Ik heb om 9 uur gebeld naar de opvang en Knabbeltje zou er nog zitten. Oh ja ik had eerst nog een verkeerd iemand aan de lijn omdat het asiel een verkeerd telnummer had doorgegeven.
Ik kon gelijk komen met Pluisje kom ik daar is het niet Knabbel van de foto die ik bedoelde maar een ander die zij bedoelde.
Huh??
Knabbel was een gedumpte voedster stond er bij het verhaal.
Maar er was er blijkbaar nog één gedumpt bij de kinderboerderij en dat was de voedster en Knabbel dus de man.
Helaas, want het was een lieverd.
Nou ja ze had er nog meer:alhoewel veel keus was er niet. Want er was één albino heel erg lief die was gevangen in de Merwelanden en kon zwanger zijn van een wild konijn. Nu kan ik me daar wel overheen zetten ware het niet dat als er jonkies komen ze gelijk afgemaakt moeten worden omdat deze wild schijnen te blijven. Ja en dat doe ik dus net niet.
De andere voedster was een beetje veel groter dan Pluisje en toen bleef er nog één over en dat was deze:



Foto even van de site gepikt:ik heb al nieuwe maar ik moet nog even kijken hoe ik die op de nieuwe pc moet zetten.
Nou ja ze hebben een hele tijd bij elkaar in de ren gelopen en de voester zag Puisje wel zitten en Pluisje vond het allemaal wel best die reageerde niet eens.
Ik was om kwart over 11 pas weer thuis :o
Ik heb ze direkt bij elkaar in de kooi gezet wat ze eigenlijk afraden, maar ik dacht ik ben er zelf bij en zie wel wat er gebeurt.
Nou niets dus ;) De nieuwe is nog wel een beetje schuw en als je ze dan wilt aaien slaat ze met haar voorpoten en dat doet Pluisje ook, alleen als ik dat nu in de kooi doet gaat ze even rechtop tegen Pluisje staan en doet dit tegen hem :-\
Maar als ik dan wegloop gaan ze weer samen liggen :D
Pluisje is daar gelijk geplukt, waar de opvang zit,, zij doet alles vrijwillig , is ook een trimsalon en heeft hem even verlost van zijn overtollige vacht.

Bedankt allemaal voor de andere adressen : die had ik zelf ook al gevonden, wat denken jullie wat ik gisteren allemaal achter de pc heb gedaan ;D :P :P

Nu het andere nieuws,, waar ik eigenlijk nog blijer mee was.
Vanmorgen zaten Harry en Charlie nog steeds op het blok en toen ik terug kwam om kwart over 11 was Charlie er af. Ik weet dat als ik kijk en Harry zit er op is hij zo weg, ja en dat moest ik even doen natuurlijk. En daar was een klein donsje!!
Ik ben zóóóóo blij, maar tegelijkertijd ook zó bang dat het fout gaat.
Vorige keer was er ook een donsje, maar door de navelstreng die eraan zat al snel weer dood.
Nu was het al helemaal droog en heb een paar keer gekeken.
Toen ik met Jeroen keek stond hij helemaal gestrekt met het koppie omhoog:dus het is hoop ik wel sterk genoeg.
Ik weet niet of ze al gevoerd hebben, want ik heb Charlie wel in zien slaan, maar daarna moest ik weg.
Vanmiddag om een uur of 4 heb ik nog wel horen piepen en ik kan me maar met moeite bedwingen niet steeds in het blok te gaan hangen.
Ik denk niet dat het het eerst eitje geweest is , want dat lijkt me wel heel laat.
Als blijft het er bij één vind ik ook niet erg als deze maar gezond groot wordt dan spring ik een gat in de lucht.
Het is geen lutino dat heb ik al wel kunnen zien, dus of een wildkleur of een geparelde.
Vanavond meer nieuws met in ieder geval foto's van het nieuwe nijntje zonder naam.
Oh ja de leeftijd weten ze niet want ze is gevonden, het wordt op 7 maanden geschat, zelf denk ik toch wel wat ouder.
Groetjes: CAroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Kirsten

Hoi Caroline,.

Wat super,. is het de voedster geworden van de link?
en een donsje.,. jeh,. Ik ben superblij voor je en voor je vraag heb ik je een IM gestuurd :D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Kirsten

Hoi Caroline,

Waarom werd dat afgeraden?,. als je koppelt moet je ze eigenlijk bij elkaar laten, anders moeten ze elke keer het weer uitvechten als ze weer bij elkaar gezet worden wie de baas is,. Ik heb altijd geleerd, dat zolang er geen bloedspetters in het rond vliegen,ze je het moet laten uitzoeken met zijn tweetjes,. Dus nu niet meer uit elkaar halen hoor, tenzij je denkt dat het echt fout gaat.
Dan moet je met ze verhuizen naar neutraal terrein,. denk aan gang, badkamerof iets dergelijk en daar opnieuw bij elkaar zetten,.
Ik denk overigens dat geen van dit alle nodig is, want ze doen het al super als ik het zo hoor. Heel slim ook om het zo snel te doen, want anders zou pluisje van eenzaamheid ook ziek kunnen worden,.

Ik ben zo blij voor je !,. en zo te lezen gaat het erg goed met het kleintje

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

bobbie

Ooooooooooooh, wat gaaf Caroline, wat heerlijk voor je, een donsje  :D :D :D

O, spannend hoor, en het piepen, geweldig.  :D :D :D

Ik kom gauw weer lezen.

En je hebt weer een mooi nijntje hoor.  8) Je hebt het er maar druk mee. ;)

Groetjes ,Nel :)