Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Hoi

Zo da's wel even wennen zo'n plat scherm: ik kijk me kippig geloof ik :P
Boven staat nu de ''oude'' pc en beneden een spiksplinternieuwe :D Wel weer wennen hoor.

Karel zijn gewicht schommelt nog steeds erg, maar de etensbak moet ik net als vanouds 2 keer per dag vullen, alleen heeft hij wel geprobeerd aan een wortel te eten, maar dit gaat (nog) niet echt. Ik kwam de dierenartsassistente nog tegen (haar kinderen zitten bij die van mij op school) en die vroeg hoe het was, omdat het toch behoorlijk heftig was geweest.

En de eitjes: ik weet het niet.
Eergisterenavond gingen ze er even beiden af en had ik zoiets van :oké we hebben het weer gehad, maar ze gingen toch weer terug. Gisterenochtend hetzelfde en toen heb ik geschouwd, maar mezelf echt op één eitje gefocusd. Ik had het idee dat de luchtkamer tè klein was en er een heleboel vocht in die luchtkamer zat. Ik kon wel duidelijk een vogeltje onderscheiden, maar ik heb nu zo het idee dat ik het kleintje verdronken heb met mijn plantenspuit ??? ??? Kan dat, dat ik het broedblok te nat gemaakt heb? Ik heb alleen de buitenkant steeds bevochtigd. Één ei leek me een stuk kleiner dan de rest, maar die en nog één kon ik niet goed zien omdat ze verkeerd om lagen. Maar goed ze zitten er nog steeds op dus wie weet ??? Ik zag niets bewegen, maar het ''kleintje '' leek me wel groter ???

Oh sorry ik vergeet mezelf nog :P Ik heb overdag nergens last van en vanvond wèèr 38,6 blh..ach ja paracetamol doet wonderen ;D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Wilma1

Hee, je bent er alweer....dat is tenminste snel!!! Hoop dat het goed komt met je eitjes....en beterschap....geloof dat iedereen op dit forum koort krijgt???  :-\ ....als het mijn deurtje maar voorbij gaat!
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hoy Caroline
Zorg dat je snel beter wordt want ik geloof dat je anders veel leuke dingen gaat missen :P
Ik heb nog nooit gehoord  dat je jonki's in het ei kunt laten verdrinken door sproeien.
Een ei is toch luchtdicht,anders zou het vlies waar het jong in zit ook indrogen.
Ik hoop dat jij een heel blije valkjesoma wordt,nog even geduld.
Groetjes Riny :D

imv

Hoi Caroline,
Je bent toch wel zo verstandig geweest om vanochtend niet te gaan zwemmen?!  ::)

Wat betreft de eitjes: nog even de tanden op elkaar!
Ik ben heeeeel benieuwd!

Laat nu de moed nog niet zakken, hoor!
Groetjes,
IRene

Lin

Hey,m
Wat spannend de laatste dagen. Maar bevochtigen in het broedblok helpt meestal niet veel. Meestal regelen de ouders dat zelf wel door af en toe te badderen. Hoeveelste nestje is dit eigenlijk van je? En de luchtkamer wordt straks groter als het bijna uitkomt. Echt spannend, ik probeer het te volgen hier.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ankie

Hoi Caroline

Ik hoop dat je je gauw weer wat beter voelt.

Spannend hoor ,je eitjes en ik hoop dat het allemaal goed gaat komen !

Je zal het vast wel ergens verteld hebben ,maar ik ben te lui om het terug te lezen allemaal ...maar hoeveel weegt Karel eigenlijk?

Beterschap en de groeten van Ankie

carco

Citaat van: imv op 10 februari 2006, 14:34:42
Hoi Caroline,
Je bent toch wel zo verstandig geweest om vanochtend niet te gaan zwemmen?!  ::)


Groetjes,
IRene


Uh nee  ::)
We zijn dus wèl geweest en eerlijk gezegd voel ik me nu behoorlijk belabberd: eigen schuld dikke bult :-\

En Lin het hoeveelste nestje??
Dat wil je niet weten dat weet ik zelf niet eens meer.
1 goed nestje 2 jaar geleden op de grond uitgebroed.
Daarvoor één poging en te kort erop gezeten.
Dat jaar nog 2 keer geloof ik (steeds op de grond), waarvan één keer de eitjes onbevrucht.
Vorig jaar voor het eerst in een broedlbok 3 mislukte pogingen, wel de tijd uitgezeten , maar de jonkies gaan dus steeds in het ei dood.
Heel veel pech dus en of het ooit nog goed ga betwijfel ik. En niet apart zetten om te broeden heeft geen nut omdat ze het dan gewoon op de grond doen :-\
Ze broeden nog steeds: eten zich stampensvol om ste beurt en gaan steeds weer terug, of samen of alleen.
Ik hoor niets.

Oh Ankie ik zie net je bericht van Karel: hij schommelt veel van gewicht nog steeds :-\, maar komt niet boven de 650 gram uit is dus veel te licht.Dat wordt dus weer bellen.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




imv

Hoi Caroline,
Getsie wat vervelend dat Karel niet opknapt..
En wat zijn we weer eigenwijs  8) ts ts ts... tòch gaan zwemmen als je ziek bent... foei!

En de eitjes.. zie je nog wat bewegen?
Sterkte ermee.
Groetjes,
Irene

Kirsten

Hoi Caroline,

Ik ben hard aan het duimen dat het toch gaat lukken met de eitjes,. Je weet het niet en het kan nog steeds (positieve instelling,. wie weet werkt ie)

Wat jammer dat het met Karel nog niet super gaat,. Het kan goed zijn dat hij nog moet wennen, maar afvalllen is niet de bedoeling,.  :-\

Beterschap en vergeet jezelf tussen al die drukte door niet!

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Wilma1

Ook ik zal meeduimen voor je dat het goed gaat met de eitjes.... en ook met Kareltje, wat een lichtgewichtje blijft...en beterschap met je griepje...idd niet verstandig om te gaan zwemmen, wel lekker natuurlijk maar toch snel temperatuurverschil en dan krijg je het juist "te pakken".....hoop dat je je morgen wat beter voelt.
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Karin

Jongen kunnen wel degelijk verdrinken in het ei bij te hoge luchtvochtigeheid, maar dan moet het wel heel bont gemaakt zijn hoor, want ze kunnen 80 % luchtvochtigheid zelfs aan. Dus dat sproeien van het blok lijkt me niet de boosdoener, of je huis moet al heel erg vochtig zijn. De schaal van het ei is poreus en hier kan vocht doorheen ( te droge lucht ==> uitdrogen, te natte lucht ==> verdrinken ). Maar ik heb zelfs laatst een ei in een bakje water gedaan om te kijken of het nog leefde ( zou dan heen en weer gaan ) en na 2 dagen is het ei gewoon uit gekomen. Overigens bewoog dit ei niet, was al 3 dagen hartstikke zwart, ik zag totaal geen leven, was al 2 keer helemaal koud geworden, er zat al dagen een grote barst in en.... 2 dagen later uitgekomen !! Haal dus nooit te vroeg eitjes weg, ook al heb je geen hoop meer. Gewoon laten liggen tot ze er zelf af gaan.  Ik heb overigens niet alles doorgespit van je dagboek ( sorry  ;D ), dus ik hoop dat ik geen vraag gemist heb.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

carco

Hoi

Volgens mij weten ze niet meer wat ze met de eitjes aanmoeten: ze gaan eraf , kijken steeds in het broedblok van gebeurt er nog iets, en gaan toch steeds terug. Ze worden (net als ik) ongeduldig.
En bedankt Karin, want zó vochtig heb ik het ze ook weer niet gemaakt.
De eitjes zien er nu alle 4 erg donker uit :-\

En Karel woog vanmorgen maar 595 gram :o
Ik hang dus als eerste maandag aan de telefoon, maar maak me best zorgen. Hij leeft op wortels van olvarit met druivesuiker op het moment geloof ik. Alhoewel hij wèl appel eet en loof van wortels, en drinken af en toe.
Het zit dat arme beestje niet mee, ergens ben ik bang dat het einde verhaal is met hem.
Het is ook zo moeilijk te zien wat hij binnen krijgt omdat er nog een konijn bijzit, dus wie eet wat? Volgens mij is Pluisje in die week dat aangekomen wat Karel is afgevallen die eet voor 2 nu. Ik gooi van alles in de kooi (allemaal lekkere dingen met de hoop dat hij er iets uit eet), maar Pluisje doet dit natuurlijk ook.
Het was zelfs zo dat Pluisje gisteren Karel aan het wassen was. Nu weet ik niet veel van dat gedrag af, maar lijkt me toch een beschermende houding tov de ander.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Hoi Caroline,

Is het een fijn computertje??

Doet ie alles alweer naar wens, is alles al naar wens geinstalleerd??

Ach, zolang Valkparkiet.com bij de favorieten staat is het goed , toch??

Wat balen die eitjes, ik begin het allemaal weer sombertjes in te zien, maar blijf natuurlijk duimen dat er net als bij Karin toch nog donsjes uit komen.  :)

En Karel weer 55 gram afgevallen!!  :o Gossie, wat zal dit  nu toch kunnen zijn?? Misschien toch nog erg veel pijn in zijn mond?? EN je schreef maandag bellen, hebben ze bij jullie op zaterdagochtend geen spreekuur?? Bij mij wassen de caviaen konijnen elkaar ook, ik weet niet of dat dit beschermend gedrag is, volgens mij gewoon genegenheid.  ::)

Voel jij je alweer een beetje beter?? Wel oppassen dat je de 27 ste niet heel erg ziek in bed ligt hoor, dan moeten we straks op  ziekenbezoek komen i.p.v. kraamvisite.  ;D

Doe lekker rustig aan.

Beterschap voor jou en Karel  en strerkte met de eitjes.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kirsten

Hoi Caroline,

Pluisje is het konijn toch?
Ik weet niet of hij hem vaker wast, maar het is inderdaad een beschermende houding,. en ze voelen dat er iets mis is,.
Je zou ook de bix die in het voer zit kunnen fijnprakken met een beetje afgekoeld gekookt water,. een papje van maken zeg maar,. Daar zitten toch wat meer voedingstoffen in dan enkel peen,. Ook zit er in peen aardig wat oxaalzuur dit bindt calcium waardoor dit niet meer opgenomen kan worden. Ook veroorzaakt het problemen met de bloedsomloop.
Er zitten wel veel vitamine B in, waardoor ze adviseren het wel te geven, maar niet te vaak,.

Knabbelt ie nog wel op hooi?
Je kan anders van die kruidenzakjes en soorten hooi halen,. is erg goed voor de darmen en dan blijft dat in ieder geval allemaal goed gaan.
Ik zou hem wel wat meer gaan dwangvoeren als je de mogelijkheid hebt, want mocht er iets voorgesteld worden maandag van behandelen, dan heeft hij in ieder geval er alvast voor de kracht van grammetjes bij.

Sterkte
Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------