Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

angelina

hoi caroline,

Heb mezelf weer ff op de hoogte gesteld van het reilen en zeilen bij jou met de birdies.
( ook wel van je hondje maar das een andere afdeling)
Ik ga je toch even heel voorzichtig feliciteren met het eerste eitje.
En natuurlijk duim ik heel hard mee dat het deze keer wel helemaal goed gaat.

greetz Angelique

Love birdies

carco

Citaat van: Riny op 21 januari 2006, 18:52:17

Citaat van: carco op 21 januari 2006, 08:39:34
Hoi

Vanmorgen gauw het broedblok besproeid, want de luchtvochtigheid was te laag!
Heb ik vorige keer ook wel gedaan, maar ik wil er toch alles aan doen om het te laten slagen.



Hoy Caroline
Heb jij nog niet eerder jonkie's gehad dan?
Groetjes Riny :D


Jawel één keer en daar heb ik de lutino toen zelf van gehouden en de gepareld pop is toen naar een vriendin gegaan. Toen wist ik eigenlijk nog niets ergens vanaf en dit nest is op de grond uitgebroed in de kooi, want een broedblok vonden ze eng.
Ik had nog niet eens van schouwlampjes en zo gehoord :-[ :-[
Vandaar dat het ook zo vreemd is dat het nu niet meer lukt:dit nest is ruim 2 jaar geleden trouwens.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




carco

Hoi

We zijn gisterenavond bij mijn ouders geweest die Punky hebben. En deze Punky is een geweldige fluiter en vooral met de avond en voor de spiegel.
Ik heb snel mijn telefoon gepakt en wat gefilmd.Ik heb beloofd volgende keer mijn camera mee  te nemen dan kan ik het voor ze op een schijfje zetten.
Kijk maar: zo leuk!!


Het volgende filmpje doet Punky altijd in de avond in de kooi:hij gaat dan onder zijn belletje zitten en dansen en zingen ;D



En dan komt er zo nog één maar die is nog niet klaar!
Groetjes: Caroline.


Klik op het plaatje voor onze site!




Riny

Hallo Caroline
Broeden ze dan in een gezamelijke kooi of heb je dat koppel met eitjes dan apart zitten?
Misschien hebben ze meer rust nodig.
Groetjes Riny :D

Valerie

Wat een leuke filmpjes! Wat fluit ie daar?



valkchico

hallo caroline,

je hebt er niet veel aan maar ik ben eigenlijk altijd 'thuis".Dus mocht je omhoog zitten, ik heb er wel geen ervaring mee maar wil toch zeggen dat je altijd een beroep op mij kunt doen.

gr Esther

carco

22 januari 2006, 12:08:07 #681 Last Edit: 22 januari 2006, 12:11:44 by carco
Hoi Riny

Één of 2 pagina's terug zie je de kooi waar ze in zitten : apart dus.
Toen ze het eerste nest hadden gekregen hadden we alleen hun nog maar.
En als de anderen eruit gaan gaat er bij hun een plaid over de kooi en blijven ze gewoon netjes op het nest zitten, ze worden dus niet gestoord en blijven ook constant broeden :-\

Hoi Valerie

Daar hadden wij het gisteren ook al over wij hielden vol dat het poesje mauw is, maar mijn vader heeft getracht hem kling klokje kling te leren en zegt dat dat het 2e regeltje is. En daar lijkt het wel op

Hoi Esther

Thx, ik houd het in gedachte in ieder geval ;)
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Riny

Citaat van: carco op 22 januari 2006, 12:08:07
Hoi Riny


En als de anderen eruit gaan gaat er bij hun een plaid over de kooi en blijven ze gewoon netjes op het nest zitten, ze worden dus niet gestoord en blijven ook constant broeden :-\


Hoy caroline
Heb je niet de mogelijkheid om ze op een andere plaatsje neer te zetten,misschien willen ze toch meer rust hebben.
Groetjes Riny :D

carco

Citaat van: Riny op 22 januari 2006, 12:14:38
Citaat van: carco op 22 januari 2006, 12:08:07
Hoi Riny


En als de anderen eruit gaan gaat er bij hun een plaid over de kooi en blijven ze gewoon netjes op het nest zitten, ze worden dus niet gestoord en blijven ook constant broeden :-\


Hoy caroline
Heb je niet de mogelijkheid om ze op een andere plaatsje neer te zetten,misschien willen ze toch meer rust hebben.
Groetjes Riny :D



Dan zou ik ze boven moeten zetten, maar die broedkooi is een beetje loodzwaar en ze zijn niet gewend om geen mensen om zich heen te hebben en zo tam dat ik dan juist denk dat  ze (hoe gek het ook klinkt) ze dan minder rust hebben.
Ze broeden nl. gewoon door en komen helemaal niet van de eitjes af :-\
Groetjes: CAroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




carco

Hoi

Nog even dit:
Vorig jaar heb ik ook nog contact opgenomen met de kweker of Harry en Charlie toevallig geen broer en zus konden zijn omdat de ringnummers nogal dicht bij elkaar lagen.
Dit was niet zo:anders zou hij ook een nest van 7 moeten hebben. Kan in principe wel maar toch.
Toen heb ik nog getwijfeld om ze door Gendika op verwantschap te laten testen, maar ben toen diep aan het denken geweest.
Harry is nl. gepareld split lutino en Charlie cinnamon split bont, en ik krijg er op geen één manier uit hoe dan hun evt. ouders zouden kunnen zijn als het broer en zus zou wezen. Dus volgens mij is dit inderdaad niet zo :-\
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




carco

Hoi

Om de ene of andere duistere  reden blijf je het laatste filmpje niet zien. Ik heb het al een paar keer geprobeerd :-\
Ik heb nog even een foto van een paar nieuwsgierige valkjes die wilden weten wat er in de bench te zien was.
Nou niet veel dus :)



Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




imv

Hoi,
Heee.. eitje 2! Gefeliciteerd! Dat gaat goed! ;D

Groetjes,
Irene

marilyn

joepieeeeeeeeeeeee

eitje 2 is er  :D
gefeliciteerd meid op naar het volgende eitje  ;)

groetjes marilyn


Ankie

Hoi Caroline

Gefeliciteerd met je tweede eitje !!!!!
Wachten op nr 3 ! ;D ;D

Wat kan Punky trouwens geweldig fluiten....wordt je helemaal vrolijk van !!!

Groet van Ankie