Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

carco

30 oktober 2005, 00:07:16 #375 Last Edit: 30 oktober 2005, 00:10:11 by carco
Hoi

Zo en nu het hele verhaal.
Nu moet je weten dat ik thuis altijd een hond gehad heb en mijn man er totaal niets van moest weten.
Eigenlijk van geen één dier dit was ook van huis uit niet meegegeven.
(uh..we hebben nu 13 huisdieren:een beetje omgeslagen dus).
Toen ik hem dus leerde kennen hadden mijn ouders thuis een pratende grasparkiet en een zeer vals klein hondje(een kruising tussen een dwerg en reepincher).
De parkiet vond hij al zo leuk dat er direkt een grasparkiet werd gekocht.Toen we gingen samenwonen kwam er al snel een valkparkiet en een konijn bij.
Ja en dit was het begin ;D
Oh nee ik vergeet nog iets heel belangrijks:toen we gingen trouwen kregen we 'savonds op ons trouwfeest 5 kippen cadeau van een stel melige vrienden.Want Hans wilde altijd al graag kippen.Maar ik chanteerde hem toen al een beetje met een hond in de trent van :jij kippen ik een hond.
Nou ja de kippen kwamen er dus wel, maar de hond was nooit gekomen en eigenlijk vond ik het toch ook wel gemakkelijk.
De laatste tijd begon hij er steeds zelf over en ben ik eens voorzichtig gaan informeren op internet. Maar wel met het idee dat de valkjes alles voor me zijn en ik dus geen jachthond wil.Zo kwam ik bij de boomertjes terecht waar je heel veel slechte verhalen over hoort.
Na goed rond gekeken te hebben kwam ik dus hier terecht.
Veel overleg gepleegd thuis nog en vandaag was dan de dag:we gingen ervoor!!
Maar aangezien mijn buurvrouw ook altijd honden gehad heeft en er ook graag weer één wilde is zij dus met haar man meegegaan en hebben zichzelf ook lekker gemaakt.
We kwamen in de kennel aan waar ze het hondje al apart had gezet in een mand met een soort uitloop van karton met flink veel kranten erin.
We zijn er zeker 1,5 à 2 uur geweest.Haar man zit overal op en in wat honden betreft en verenigingen. Ze zijn zelf  bij een aantal verenigingen aangesloten en ze kwam me dus zeer kundig en betrouwbaar over. Ja en toen moest ie natuurlijk mee.Onderweg heeft ie ''maar'' 3x gespuugd en thuis ook zoiets :P
We hadden al verzonnen over de naam, maar waren er nog niet echt uit. Wel dat we het heel leuk vonden om bewust een stoere naam te geven juist omdat het een klein hondje is.
Nou en na familieberaad zijn we tot Brutus gekomen.
Maar goed nu genoeg gekletst hier komen nog wat foto's






Morgen meer ik ga nu proberen te slapen;alhoewel meneer op het moment flink aan het janken is dus of dat gaat lukken? :-\
Groetjes: Caroline.

Klik op het plaatje voor onze site!




Roosje

Ach, het is wel erg wennen voor het beestje natuurlijk. Het is even door de zure appel heen bijten, dan komt het helemaal goed. Het is wel een poepie, en de naam brutus...Hihihi dan verwacht je toch minstens een rottweiler, erg leuk.

Een fijne nacht toegewenst ;)

Caroline

Caroline hij is leeeuuuuuk  :D

Echt een poepie, de eerste foto kende ik natuurlijk al, maar de andere foto krijg ik toch een beter beeld van hem.
En de naam, Brutus, vind ik ook heel erg leuk. Leuker als de naam die je van de week had. Hoe reageerde de kinderen op hem?? Vind Jeroen hem nu toch ook wel leuk, die was niet mee geweest halen hè?? Heeft Brutus al kennis gemaakt met de vogelkooi?? Nou wat een vragen, nog ééntje, hebben de buren ook nog iets uitgekozen??

Sorry dat ik niet eerder hier kwam maar ik moest naam Cis, mijn vriendin, die had namelijk vanmiddag ook een hondje gehaald, zal een foto zetten in mijn dagboek. Een teefje 4 maanden oud, een teckeltje. Ook een scheetje hoor.

Heel veel plezier met de kleine Brutus, ik hoop dat je een beetje kan slapen. Lekker laten janken hoor, als je hem eruit gaat halen blijft hij dit iedere avond doen.

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

Gefeliciteerd met je nieuwe huisgenootje ! Het is een moppie  :-*

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

carco

Hoi

Vannacht hadden we 2 babyfoons aanstaan.Beneden de echte en op Maurice zijn kamer de telefoon die je ook als babyfoon kan gebruiken. De laatste is vrij irritant want als die een geluid opvangt belt hij naar boven naar de andere telefoon. Vandaar dat we bij Brutus de gewone neergezet hadden,omdat ik daar van verwachtte dat hij vaker zou gaan.
Vannacht werd ik eerst wakker van de telefoon(Maurice dus):nou echt ik zat stijf in mijn bed en het duurde heel lang voor ik weer sliep. Meneer moest plassen.
Daarna om een uur of 4 nieuwe tijd begon Brutus te janken en ging ik even naar beneden om te kijken. Blh...de walm kwam me tegemoet:had dat arme beestje in de bench gepoept!!!
Alles verschoond, een nieuwe warme kruik gegeven even gespeeld en toen is hij weer gaan slapen (en ik ook).
Tot 10 voor 8 nieuwe tijd de babyfoo weer ging.
Maar geen Brutus hoor!!
Ik meen dat het klonk al Derrick die achter Charlie aanging ;D
Ik ben na het vogelgezang er maar uitgegaan, waar Brutus nog heerlijk lag te slapen.
En op je vraag terug te komen Caroline:ik geloof dat Jeroen het nog steeds een beetje vreemd vindt, die blijft wat afstandelijk en durfde gisteren niet met de chins naar beneden te komen.
En ik denk dat Brutus de chins amper ziet:hij is zich gisteren een ongeluk geschrokken van het konijn (die is dus zelfs wat groter dan hij) ,de valken heet hij nog niet ontdekt en andersom geloof ik ook nog niet.
De rest vindt hem schitterend:vooral Hans. Van te voren hadden we al afgesproken dat Brutus niet op de bank mocht en waar lag hij gisterenavond? Juist ja bij Hans op de stoel.Ja maar dit is de ba nk toch niet dit is mijn stoel. ;D
Gelukkig heeft Brutus vanmorgen ook al iets gegeten, dat is een hele geruststelling.
Nou genoeg even voor de vroege morgen.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline



Goeiemorgen Caroline, een gebroken nachtje maar waarschijnlijk dolgelukkig. Ik ken het gevoel, net of je een beetje een bevalling heb gehad, moe maar zo gelukkig met de nieuwe baby.
Fijn om te lezen dat het allemaal zo goed gaat met hem, enne... ik vind het echt een scheetje. Hoe gaat het met zijn zindelijksheid therapie?? In zijn bench poepen, bah. Misschien moet je voor de nacht de ruimte in zijn bench verkleinen, door bijvoorbeeld er een doos of krat in de zetten en dat hij dan maar net genoeg plaats heeft om te gaan liggen slapen. Over het algemeen bevuild een pup zijn eigen nest niet, hier heeft hij duidelijk genoeg plaats om en te poepen/plassen en nog op een lekker schoon stukje weer te gaan liggen. Dit is natuurlijk iet de bedoeling. Is maar een tip hoor. Of wat ook wel eens helpt als ze het de nacht nog echt niet op kunnen houden, de helft van de bench een bedje maken en de andere helft ern krant neer leggen, hij zal dan de krant gaan gebruiken voor zijn behoeftes en zijn bedje om te slapen, hij wordt dan krant zindelijk, als hij straks wat ouder is en het makkelijk kan ophouden, haal je de kranten uit de bench en meestal bevuilen ze hun bedje dan niet meer, geen krant niet plassen. Ik leg ook altijd een krant voor de deur waar we altijd naar buiten gaan om te plassen/poepen, als hij dan een keer naar de deur rent om te plassen en je ziet het te laat, dan kan hij op de krant plassen en hoef je hem niet te straffen dit is immers ook netjes. Als hij dan wat ouder is leg je de krant buiten de deur als hij dan naar de deur rent om te plassen en de krant er niet meer ligt zal hij gaan janken, want hij wil plassen en weet dat de deur open moet want daarachter ligt zijn krant, Snap je?? Of misschien deed je het al zo, dan is het misschien een tip voor iemand anders.  ;)

Groetjes en heel veel plezier vandaag van jullie nieuwe "baby".

                                   



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Hoi

Ook goedemorgen ;D :D
Een geweldige tip, ga ik vanvond zeker doen met die krant.
Het was ook nog eens half over de kruik heen :(
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Ankie

Hoi Caroline

GEFELICITEERD met je nieuwe huisgenoot!
Je hebt een goede keus gemaakt want het zijn scheetjes hoor!
Kelly (onze hond) is ook een kruizing . Dezelfde als Brutus  ;D.
Vooral Zazou is helemaal verliefd op haar en Kel wordt er af en toe gek van ,maar ze is de goedheid zelfe hoor !
Ze is al 11 jaar bijna en heeft wel wat ouderdamskwaaltjes.
Maar het is een lief ,rustig hondje !!!!

Veel plezier ermee !!!

Groet van Ankie

Gerda

Wat een scheetje!!!
Ach het is natuurlijk allemaal een beetje wennen voor hem in jullie dierentuin  ;) Maar dat zal snel genoeg goed komen.
Heerlijk om een jong dier in huis te hebben, die kun je nog vormen naar je huishouden. Vooral zo'n karaktertje!! Het wordt vast een lieverd!!!

Groetjes Gerda

hermelien1989

ohhh
wat een lieve puppy
toen we laatst op de hondenshow waren werden mijn moeder en ik ook weer heel erg verleid om een beardedcollie te kopen.
Het was namelijk een kleurcombinatie die we nog niet hadden
En hij was zo lief
Maar jammer genpeg stak m'n vader er een stokje voor
3 honden vond hij wel genoeg
als ze alle drie dood waren ging hij misschien kijken voor een nieuwe
maar misschien ook wel niet.

En dat zindelijk worden zaln vologens mij wel snel gaan hoor ( zo ging dat bij ons altijd) gewoon de slechte dingen negeren en de goede dingen belonen.

groetjes sanne


Mariska

Hoi Caroline,

Wat een scheetje zeg :-*
Echt een lekker koppie zit erop.
Hij lijkt heel erg op de puppen die wij allemaal gehad hebben(wij hebben 4 nestjes gehad).
In de bench slapen kan inderdaad moeilijk zijn in het begin.
Maar vooral niet toegeven aan zijn gejank, want dan is het eind zoek.
Kuan-Tai van ons heeft ons 6 weken wakker gehouden. Erg He?! :o Zo is hij ook aan zijn naam gekomen want dat betekent entertainer. Nou en entertainen kon hij zeker ;D ;).
Maar zolang is wel uitzonderlijk hoor, het kan ook heel gauw over zijn.
Ik ben iig heel blij voor jullie en als er wat is of je heb vragen mag je altijd bij me aankloppen hoor.
Ik kan toch wel van mezelf zeggen dat ik er best heel veel van weet. Niet arrogant bedoeld hoor, want zo  ben ik helemaal niet. Maar na 5 van die schatjes en 15 puppen verder ben je toch wel een hoop kennis rijker.
Heel veel plezier met Brutus, stoere naam trouwens ;D en kom gauw weer bij je buurten.

Ps Bij mij in mijn dagboek heb ik 2 foto's voor je geplaatst.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

es

Aaaahg wat een poepie zeg die Brutus, geweldige naam trouwens.
Onze hond is inmiddels 3 jaar, wij hebben haar in het begin met bech en al op onze slaapkamer gezet, vooral de eerste dagen.
Als ze dan begon te piepen dan deed ik mijn hand even do
En ook de bench verkleint met een doos erin want ookal zouden ze niet hun bedje vervuilen, doen sommige dat toch.
En het heeft prima geholpen.
Ook een wekker in de bench de eerste dagen kan heel goed helpen zo lijkt het dat ze de hartslag horen van hun moeder.
Maarja al die tips  ::)maar misschien heb je er nog iets aan, in ieder geval heel veel plezier met Brutus. :-*

carco

Citaat van: Es op 30 oktober 2005, 11:43:04
Aaaahg wat een poepie zeg die Brutus, geweldige naam trouwens.
Onze hond is inmiddels 3 jaar, wij hebben haar in het begin met bech en al op onze slaapkamer gezet, vooral de eerste dagen.
Als ze dan begon te piepen dan deed ik mijn hand even do
En ook de bench verkleint met een doos erin want ookal zouden ze niet hun bedje vervuilen, doen sommige dat toch.
En het heeft prima geholpen.
Ook een wekker in de bench de eerste dagen kan heel goed helpen zo lijkt het dat ze de hartslag horen van hun moeder.
Maarja al die tips  ::)maar misschien heb je er nog iets aan, in ieder geval heel veel plezier met Brutus. :-*


Wat een fijne reacties allemaal en een goede tips!
De wekker hadden we al bij de bench staan.
En van dat mee naar boven nemen, wilde mijn man eerst ook doen, maar ik ben bang dat hij er aan gaat wennnen dus heb ik dat maar niet gedaan.
En Mariska ik heb in jouw dagboek al gereageerd.
En Ankie wat leuk dat jij dezelfde kruising hebt! Wat voor kleur is deze? Nu wil ik daar natuurlijk oook foto's van zien!!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Rianne

Aaahhh wat een kleintje! Leuke naam ook, Brutus, ik ken iemand die z'n jack russel heet Brutus. :)

Mariska

Hoi Caroline,

Hoe gaat het met Brutus?
Volgens mij wel goed, je bent volgens mij druk want je bent zo stil.
Ik hoop iig dat hij jullie vanacht wat beter heb laten slapen.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)