20 september 2025, 20:44:01

Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Lin

Hey,

Ik had wel begrepen dat er iets was met Harry en Charlie maar nu weet ik dus wat. en de oorzaak nog steeds onbekend?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

carco

Hoi

Geen idee wat het is, ze hebben één keer een nestje uitgebroed maar daarna lukt het niet meer.
Van het laatste broedsel is er een bevrucht ei naar dr.Feld gegaan voor bacterieel onderzoek en daar kwam niets uit. :-\
Waarschijnlijk is het een koppel dat niet bij elkaar past(iets van lethale vererving ofzo), zodat het daardoor niet lukt.
Maar hoe breng je ze dat aan hun verstand?? :P
Ik hoop dat ik tzt goede bevruchtte eitjes voor ze kan vinden ofzo.
Want de laatste rondes (3x) zijn in januari geweest dus dit is toch veel te snel achter elkaar.
Maar het voordeel is wel dat Harry nu heel gemakkelijk de kooi in gaat, want die kan nu geen tel zonder zijn vrouwtje en gaat dus als vanzelf met haar mee.  :D
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

imv

Hoi Caroline,
Dat zou inderdaad een goeie oplossing zijn voor Harry en Charlie: een bevrucht eitje van een ander koppel overleggen naar hun...
Zal je denk alleen moeten wachten tot volgend jaar, wanneer Beau en Derrick oud genoeg zijn  ;D

Ik zie je vanmiddag! Dan gaan we Lilo ophalen.

Groetjes,
Irene ;)

carco

Hoi

Ik heb gisteren nog wel even moeten lachten om Beau en Noo-Noo.
Beau wilt heel graag gekroeld worden door Noo-Noo, maar snapt niet dat hij dat ook terug moet doen.
Ze zaten achter me op de bank en Noo-Noo tikte steeds met haar snavel op de bank en deed haar koppie  dan naar beneden, Beau snapte er helemaal niets van ::)

Hedwig vliegt al bijna weer als vanouds, maar toch blijft ze gemakkelijk opstappen en kroelen.
Noo-Noo is nog steeds iets schuw, en vreemd toen ik even weg was en later terugkwam zag ik ze bij een potje zitten met zaadjes erbij ??? Of ze nu gespuugd heeft of gevoerd ik weet het niet even in de gaten houden.

Nu een ander verhaal over Punky die bij Irene bivakkeerde.
Het was de bedoeling Punky te geven als mijn ouders na 3 weken terug kwamen bij mijn zus vandaan die op vakantie was en zij in hun huis waren.
Daar kwam bij dat mijn vader afgelopen donderdag jarig was en dit was dus een mooi cadeau.
Helaas..mijn vader is in Roosendaal (bij mijn zus) flink ziek geworden:hoge koorts en is dus afgelopen maandag opgenomen in het ziekenhuis.Allemaal onderzoeken gehad, waar zelfs nog aan de papegaaienziekte werd gedacht met het oog op Coco die ze gehad hebben. Maar er werd toch niets gevonden en denken aan een longontsteking zonder aanwijsbare reden.In ieder geval allemaal een beetje vaag  ::)
Nu is hij zo goed opgeknapt van de week dat hij ineens vandaag naar huis mocht.Ik Irene gebeld van zullen we vanavond gaan, is gelijk voor hem een goede reden om hem in huis te  houden, want die wilt vast morgen een eind gaan lopen of fietsen :P
Zo gezegd zo gedaan.
Ik zag er wel heel erg tegenop, vooral omdat ze dachten dat Coco ziek was en mijn vader er iets van mee had gekregen. Komen wij wèèr met een valk aan :-\
In ieder geval wij er naar toe vanavond met de mededeling dat we iets voor hem hadden. Mijn moeder dus gelijk:nee niet weer een vogel hè? Slik...
Maar toen ze hoorde dat hij zelf al at en al bijna een maand bij Irene zat trok ze bij en waren ze helemaal verkocht.
De kooi heb ik nog even met dettol gesopt voor het geval dat.
Ze hebben gezellig met Punky gekroeld en toen ie in de kooi zat ging hij gelijk naar de etensbak.
Volgens mij komt het allemaal goed.

Roosje

Volgens mij zijn ze er hartstikke blij mee! Wat een heerlijke fotos. Gelukkig dat het met je vader weer goed gaat, was vast wel even schrikken.

carco

29 augustus 2005, 21:11:15 #290 Last Edit: 29 augustus 2005, 21:57:17 by carco
Hoi

Derrick zijn hormoontjes beginnen op te spelen ;D
Vanmorgen kwam ik naar beneden hoor ik ineens happy cockatiel en Derrick die met wijdopen velugels achter Charlie aanrende ::)
Vanavond gebeurde hetzelfde, maar nu ging meneer achter Hedwig aan (beter!!) ::) :P ;)
Dit begint dus al snel.
Het kan wel kloppen dat Noo-Noo haar conditie verbeterd is, ik heb vandaag iedereen weer gewogen en ze woog nog ''maar'' 106 gram.
Harry: 116 gram
Charlie: 100 gram
Spongebob: 90 gram
Hedwig: 99 gram
Beau: 105 gram
Derrick: 100 gram.

Punky bij mijn ouders gaat goed alhoewel hij nog een beetje bang is.Mijn vader zelf gaat ook met de dag beter gelukkig.

♪ Marlies

Hoi Caroline,
Dat zijn flinke valkjes van jou als ik die gewichten zo eens bekijk. :o
Goed zeg dat je vader helemaal blij is met Punkie.

Groetjes Marlies

Rianne

Volgens mij zijn dit wel mooie gewichten hoor.  :)

carco

Hoi

Derrick jaagt heel de dag achter Charlie aan geloof ik, dat kan nog ruzie in de tent worden met Harry.
Trouwens ik geloof dat Charlie er niet veel van moet hebben want  die zat weer te wapwippen met Harry :P :P
Het is wel een koddig gezicht hoor: Derrick met de vleugels wijd heel de volière door achter Charlie aan.

Foto's gemaakt met mijn nieuwe mobiel:zijn wel aardig gelukt al zeg ik het zelf ;)

http://www.youtube.com/?v=WkXVFLeExyM
Nog even een filmpje gemaakt, moest ik eerst omzetten naar mediaplayer anders deed het geluid het niet :-\

http://www.youtube.com/?v=aIPuROUAw34
Hier een klein stukje van Derrick met de vleugels lekker wijd.

carco

Tsja..als de vrouwtjes niet reageren op je probeer je het gewoon bij de mannen ;D toch?
Vanmiddag zat Derrick achter Beau aan en dacht ik al van hé het zal toch niet waar zijn Beau een pop?
Maar ja toen ie vanavond achter Harry aanging wist ik het :hij snoept gewoon van 2 walletjes  ;D.

carco

Hallo

Vandaag even een paar kroelfoto's gemaakt.
Noo-Noo gaat nog wat moeizaam, het duurt heel lang voor hij de kooi uitgaat, en ik geef haar dan alle aandacht wat aan beide kanten heel veel energie kost.
Maar ik heb engelengeduld ;D
De foto's spreken voor zich ;)

De laatste foto van Derrick was een beetje moeilijk te maken, want dat is net zwaan kleef aan die gaat echt niet uit mijn nek :D

margreet

hallo Carolien,

Wat fijn dat het goed gaat met je vader en Punky, en weer hele leuke foto's van je 7 schatjes, bij mij was het rustig, drie valkjes in de rui de afgelopen 6 weken, dus zuigen, zuigen en nog eens zuigen, daarbij waren er twee een beetje chaggi, niet lekker in hun vel, en veel slapen, maar daar zijn ze nu gelukkig weer doorheen. Bij mij is de stand: 1 paartje Toby en Nicky (dit jaar succesvol 2 nestjes) 1 vrouwtje lutino (gekregen)een echte kroelkip, 1 eigen jong van ruim 4 maanden (mannetje) en een jonge geparelde witkop, geslacht??? van ruim 4 maanden. Ik geniet op dit moment optimaal van ze, een nestje is wel leuk op zijn tijd maar dit is ook wel heel gezellig. Ben benieuwd wat voor koppels er bij jouw ontstaan.

groetjes Margreet
Toby & Nicky
Lucky, Roxy en Dixy

Rianne

Allemaal kroelfoto's, leuk! Geeft altijd zo'n goed gevoel als je weer een stapje verder kunt bij je valkje. :)

carco

Hoi

Leuk Margreet dat je even hebt geschreven hoe het bij jou is:dus toch weer een witkop erbij?
Van de andere heb je ws. nooit meer iets gehoord? Jammer hoor.
Hier alleen even een berichtje over Punky die er nu ook een beetje bijhoort :)
Het gaat prima met hem(denken we) alleen laat ie zich nog steeds alleen door mij kroelen en wat dat nu is :-\
Iemand een idee, dat hij dit bij hun ook toelaat?
Op zich vinden mijn ouders dit niet zo erg want hij gaat het hele huis met ze rond gezellig op de schouders:maar als ik dan zie hoe ie kan genieten van een kroelpartij..
Met het parkietje gaat het aardig samen, ze zijn er alleen wel achter gekomen dat die toch wel venijnig zijn naar valken toe.

Vooral op de 2e foto kan je zien dat Punky's koppie toch al wat geler wordt.

carco

Hoi

Zo dat was weer een flink eindje zoeken zeg :o
Vandaag ben ik naar Ridderkerk geweest, waar een heleboel te doen was i.v.m. heropening van het centrum wat flink was uitgebreid.
We komen aan en het begon al goed.
Er stond een man met flink wat papegaaien waar je mee op de foto kon.
Hebben we uiteraard even gedaan:zó lief joh!!
Stuk voor stuk.
Hij had 3 rode edelpapegaaien, 2 groene en 2 grijze roodstaarten bij zich..
Allemaal vastgehouden natuurlijk.
Hij had bij een jongen die aankwam met een ijsje de roodstaart bijgezet en zei tegen me:,, Wacht maar die pikt ijsjes". Die jongen had niets in de gaten en in eerste instantie deed de papegaai niets, maar ineens was het hap en ja hoor ijsje weg(nou ja niet helemaal).
Was een hele leuke ervaring en je kon merken dat deze man gek op zijn beessies was.
Zal de foto even neerzetten:is niet zo duidelijk want het was een polaroid en daar heb ik weer een foto van gemaakt.

Als je goed kijkt zie je dat mijn zoontje er 1 op zijn hand heeft, mijn dochter 1 en Britt ( de dochter van Irene) 3.

Verder gaat het hier zijn gangetje. Ik merk dat de gekortwiekte vogels minder snel de kooi uitkomen dan de vliegende valkjes. En Noo-Noo weegt nu nog ''maar'' 99 gram en dit moet nu niet meer minder worden. Van haar heb ik het idee dat ze nog steeds niet zo lekker in haar veertjes zit.
Derrick jaagt nog steeds achter Charlie aan, en Beau vindt Noo-Noo wel heel erg interessant.
Ik heb nog 3 korte filmpjes gemaakt vandaag.

http://www.youtube.com/watch.php?v=lYLRzBavb94
fluitkunsten van Derrick

http://www.youtube.com/watch.php?v=ZS6aW1Tr1QE

even lekker kroelen

http://www.youtube.com/?v=GLNaPd0hmEo

fluitkunsten van Beau.