5 augustus 2025, 07:01:21

Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Roosje

Wat gezellig, en leuk dat je kan filmen terwijl hij fluit! Bij mij stoppen ze altijd zo van, wat moet jij nou weer :P

Lin

Hey,

Ik hoorde de tv maar wat is daar zo bijzonder aan?  ;)

Nee hoor, leuk dat je hem zo kan filmen. Wat een drukke fluiter al.Kleine valkjes worden groot.. :)

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

carco

Hoi

Derrick gaat steeds meer fluiten. Gisteren zaten we buiten en dacht ik dat Beau een serenade weggaf:was het Derrick dus!!
Gisterenavond zei mijn zoon al:ik had liever allemaal poppen gehad dan hoef ik de tv niet zo hard aan te zetten om boven het gefluit uit te komen :D
Vanmiddag een enerverend middaagje gehad:ik zat er al een tijdje aan te denken om in ieder geval Hedwig te kortwieken. Ze stapt steeds moeilijer op en dan alleen nog maar in de gang als ik de volière erheen rijdt. Als ik ze er dan in wilt zetten pikt ze me ontzettend hard. Slapeloze nachten heb ik er van gehad.Tot ik gisteren de knoop heb doorgehakt en we  èn Hedwig èn Noo-Noo hebben geknipt. Dit heeft ons letterlijk bloed, zweet en tranen gekost. Noo-Noo het eerst:die pikte eigenlijk meer van de schrik. En toen Hedwig:Irene en ik zaten echt helemaal onder het bloed al onze vingers!Echt zo hard pikken. En ik snap het niet ze was zo lief toen ze kwam(nu nog wel hoor), maar ik denk dat ik toch tè snel Noo-Noo erbij genomen heb die totaal niet tam was en waar ik zoveel energie in heb gestoken dat Hedwig een beetje achteraan geschoven is. Ik had geen zin meer om zo te stressen:voor de vogels en voor mij niet goed. Eens kijken of het zo beter gaat:ze waren in ieder geval goed handelbaar en vliegen kunnen ze nog wel aardig. Beau heeft het heel goed gedaan en ik bekijk gewoon nu per vogel of het nog nodig is of niet. En ik moet daar maar geen wroeging over hebben.
Kijk bij Charlie en Harry is het absoluut niet nodig(alhoewel Harry soms maar dat is een eenheid daar kan ik niet de ene wel van doen en de andere niet), Spongebob is ook best vrij gemakkelijk en ik denk dat Derrick ook niet meer nodig is als hij weer volledig kan vliegen.
Nou ja in ieder geval was ik kapot vanmiddag en Hedwig en Noo-Noo ook.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Lin

Hey,

Ik zit er ook over na te denken om mijn valkjes te kortwieken.. Toch wel handig als je ouders hebt die absoluut geen vliegende valkjes willen. en over een half jaar ben ik hier toch wel weg.

Maar ik ben benieuwd hoe het gedrag gaat veranderen. Wel erg dat ze zo gestresst waren. Zijn ze nu wel rustig?

Groeten, Lin

carco

Hoi Lin

Op het moment zijn ze erg moe, ja en of het werkt?
Dat moet dus nog blijken, tot nu toe is Beau waar we het zo'n 2 weken terug bij hadden gedaan er wel rustiger van geworden.
Moeilijke beslissing dat was het wel, maar ik denk niet dat ik er spijt van krijg.

Lin

Mandy

Ach jéé wat een ellende met Hedwig en Noo-Noo. :-\
En Hedwig zo fel met pikken joh, zo heb ik ze niet opgevoed hoor. ;)
Jammer dat het zo is gegaan allemaal maar hopelijk gaat het dadelijk wat beter nu ze geknipt zijn, succes in ieder geval. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

carco

Hoi

Vanmorgen alles eruit gelaten en kijken hoe het ging.
Hum..ik weet het niet hoor:ik vraag me nu weer af of ik er wel goed aan heb gedaan.
Alhoewel..Hedwig stapte vrij gemakkelijk op na een paar keer te zijn weggerend. En die heeft heel de tijd heerlijk bij me zitten kroelen (is dit dus toch nog niet verleerd ;D)Dus dat wordt veel oefenen.
Voor Noo-Noo vind ik het op het moment alleen maar zielig en denk ik wat heb ik gedaan.
Die kwam de kooi uit, besefte dat hij niet kon vliegen en wist niet hoe snel die terug de kooi in moest, en zit daar nu nog :'(
Onder gezelschap van Beau :)
Ik merkte van de week al dat deze Noo-Noo wel leuk vind:hij bood steeds zijn kopje aan, maar Noo-Noo moest niets van hem hebben en peerde hem steeds,terwijl Beau haar overal volgde :D
Nu zitten ze samen solidair te zijn en heeft Beau het hoogste lied voor Noo-Noo
(Trouwens ik heb liever hun aan een ander gekoppeld, maar zo ver denk ik nog maar niet)

Moeder:witmasker lutino split voor fallow
Vader:bont split voor {X1:  lutino gepareld}

man afkomst:
25% lutino split voor fallow bont witmasker {X1:  gepareld}
25% wildkleur split voor fallow bont witmasker {X2: lutino}
25% lutino split voor bont witmasker {X1:  gepareld}
25% wildkleur split voor bont witmasker {X2: lutino}

pop afkomst:
25% lutino gepareld split voor fallow bont witmasker
25% wildkleur split voor fallow bont witmasker
25% lutino gepareld split voor bont witmasker
25% wildkleur split voor bont witmasker

Of dit kan ook nog:

Moeder:witmasker lutino split voor fallow
Vader:bont split voor {X1:  gepareld}

man afkomst:
25% wildkleur split voor fallow bont witmasker {X1:  gepareld} {X2: lutino}
25% wildkleur split voor fallow bont witmasker {X2: lutino}
25% wildkleur split voor bont witmasker {X1:  gepareld} {X2: lutino}
25% wildkleur split voor bont witmasker {X2: lutino}

pop afkomst:
25% gepareld split voor fallow bont witmasker
25% wildkleur split voor fallow bont witmasker
25% gepareld split voor bont witmasker
25% wildkleur split voor bont witmasker

Maar goed ik heb het niet voor het zeggen, en het belangrijkste op dit moment is dat ze zich allemaal lekker in hun vel voelen en daar heb ik op het moment even een zwaar hoofd in.

Lin

HEy,

Jammer dat het met Noo-noo nog niet lukt. Maar niet opgeven! Het valkje Naira dat ik zou krijgen was ook split voor fallow. Jammer dat je er dan een partner moet hebben die dat ook is. anders geef je alleen maar de splitten door ipv zelf een te hebben.

Groeten, Lin

Rianne

Voel jezelf er niet te schuldig over, je valkje zal wel even moeten wennen aan het idee dat hij niet kan vliegen.

carco

Hoi

Zo ik geloof dat ze al iets beginnen te wennen met de ''korte'' vleugels.
Alhoewel kort..Hedwig vliegt nog bijna heel de kamer door en laat zich nog steeds moeilijk pakken, maar...ik heb heel lang kunnen kroelen met haar op de bank en da's heel lang niet gebeurd. ;)
Noo-Noo stapt wel heel makkelijk op, blaast nog een beetje , maar heeft een conditie van niets. Die is veel te zwaar dus of het daar door komt dat ze makkelijk opstapt?Ze heeft wel lang op mijn schouders gezeten en eigenlijk moet ik haar nagels knippen want die zijn meglang en mega-au.Maar ik laat het nog maar even.
Ze ging later wel als enige de kooi in en bleef daar.
Beau probeert her en der genegenheid te zoeken door de kop te buigen:bij Derrick dit werd dus snavelvechten, bij Hedwig en bij Noo-Noo. Maar geen van allen trapte erin :'(
Harry en Charlie zijn zo te zien wéér broeds en zoeken allerlei gaatjes op en kroelen hele dagen door(wel heel erg lief hoor, maar ik vind het ook weer zielig). Spongebob huppelt er zo'n beetje achteraan. :P

Roosje

Hee, ik merk dat je je een beetje zorgen maakt om hoe je valkjes zich voelen. Maar ik weet ook dat ze zich geen beter baasje kunnen wensen en dat je er alles aan doet om het ze zo goed mogelijk te maken. Iedereen maakt zich wel eens ongerust, maar het komt vast wel goed hoor ;)

bobbie

Hoi Caroline,

Ik sluit me helemaal aan bij Roosje. Ze kunnen zich geen beter vrouwtje wensen.

Soms neem je beslissingen dat je nog weken denkt: heb ik er wel goed aan gedaan.

Op het moment dat jij de beslissing nam te kortwieken was dat op dat moment de beste optie voor je. Af en toe is het nodig dat ze iets ingedamd worden.

En er is geen vogel overboord. De veren zitten er na de volgende rui weer aan, dus het is niet onherstelbaar.

Geniet terwijl lekker van je boefies.

Groetjes, Nel :)

Lin

Hey,

Ach willen ze weer broeden. Is ook wel lief omdat te zien. en wat sneu dat Beau nergens een vriendje vindt.

Groeten, Lin

carco

Hoi

Het gaat goed!
Hedwig vliegt bijna de hele kamer nog door en bijna naar boven:en toch heeft dit haar goed gedaan.Ze stapt vrij gemakkelijk op en ik kan nu veel meer met haar doen:kroelen, aaien,bijna alles!
Noo-Noo stap ook goed op en bij haar merk ik dat de conditie vooruit gaat. Het is dus wèl waar dat gekortwiekte valken een betere conditie krijgen. Normaal na een paar rondjes vliegen gaat haar snaveltje al open en begint ze te hijgen en vandaag voor het eerst niet.
Maar Lin..het is ook normaal heel leuk dat Harry en Charlie een nestje willen beginnen, maar bij hun juist niet, want om de ene of andere reden worden er geen levende jonkies geboren uit de bevruchtte eitjes, en daarom vind ik het zo zielig voor ze want ze zijn heel erg hecht. Vandaag viel Harry me weer aan daardoor en zaten ze heerlijk boven op elkaar.Één keer raden wie kwam toekijken...Spongebob ;D Zo is mijn dagboek ook begonnen met een foto van Harry en Charlie met een toekijkende dochter :P Nog steeds niet verleerd dus.
Noo-Noo heeft bij Derrick gekroeld op mijn schouder :o
En iets bij Beau ::)
En is het lesbische vriendje van Spongebobo ::) ::)
Oh Noo-Noo toch!! ::) ::) ::)
Die wilt van een heleboel walletjes tegelijk eten geloof ik.  ;D
Alhoewel bij Beau en Noo-Noo was het meer aangekoekte pap eten wat er nog steeds op.