Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

bobbie

Bij de megabacterie worden geen voedingsstoffen opgenomen, maar dan zie je meestal wel, als je goed kijkt, onverteerde zaden in de ontlasting.

Gr, Nel

Caroline

Lastig die eigenwijze koppeltjes van jou.  :-\

Hopelijk gaan de beide koppeltjes nu wel wat doen, nu ze apart zitten van de rest.

Balen dat Harry nog niet veranderd is ... 2 zo'n mooie meisjes en dan niet kunnen kiezen.  :P

Geef mijn meisje maar een dikke knuffel van me.  :-*

Groetjes vanuit Veghel!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

*Manon*

Lekker verwend kereltje die Harry van jou  :P :P :P

Misschien moet je er nog een paar popjes bij zetten.. heeft hij nog meer keus  :P

carco

Citaat van: *Manon* op 19 januari 2011, 09:12:17
Lekker verwend kereltje die Harry van jou  :P :P :P

Misschien moet je er nog een paar popjes bij zetten.. heeft hij nog meer keus  :P

Wha dan wordt hij nog gekker  :P
Fuller vindt het maar niets in de kweekkooi, maar heel jammer dan.
Ik denk dat ik ze er even nog een maandje in houdt en dat ze dan nog een maandje de volière in kunnen. Als de blokken er dan in gaan zet ik ze apart. Maar dan kunnen ze in ieder geval nog even vliegen.
Kom ik vanmorgen de volière in gaat Yari helemaal uit zijn dakpan ;D
Quido kan zo heel mooi fluiten ( Laurel en Hardy) en Yari kan dit ook sinds een tijdje. Quido fluit eigenlijk niet meer, maar Yari zat vanmorgen zichzelf uit te sloven voor Yasha  ??? En zij reageerde hier nog op ook. Ze hebben me zeker gehoord dat ze wat moeten gaan doen dit jaar  ;D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

;D ;D ;D

Zou wel leuk zijn als ze eindelijk wat gaan doen.  :D

Groetjes van Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Kom ik vanmorgen de volière in om de valkjes naar buiten te doen: zijn Yari en Yasha aan het wippen   :o  ;D Ik viel bijna om van verbazing  :D Hoeven ze misschien niet eens apart in een kweekkooi straks.

Caroline

Jeetje, wat een verrassing, leuk voor je!!  :D

Groetjes en kusje voor Chaya.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Behalve de valkjes heb ik sinds een klein jaar ook 2 kakariki's Donald en Daisy. Geweldige vogels en voor de duvel niet bang.
Helaas is dat laatste, denk ik, ook de rede dat het 2 brokkenpiloten zijn.
Ze zitten overal op en in en willen overal met hun lange snavel bij zijn.
Zo heeft Donald al eens een zeer pootje gehad ( hoe het gekomen is weet ik niet) en heeft Daisy vorige week klem achter de kast gezeten en heb ik haar daar met veel moeite achter vandaan kunnen krijgen omdat de kast aan de muur vast zit.
Gelukkig hebben ze daar toen niets aan over gehouden, tot vandaag...
Ik was boven in het washok en ik weet dat Donald daar altijd op de kast zit. Daisy zat op een beeld aan de andere kant. Ze zijn alleen zo snel dat ze niet altijd te volgen zijn.
Ik deed de deur open en eigenlijk meteen weer dicht ( niet eens helemaal want ik gaf de deur een zet met mijn arm) toen ik een hoop gepiep hoorde  ??? Donald zag ik nog op de kast zitten . Zie ik Daisy vanuit mijn ooghoek wegschieten. Ze vloog heel snel weg en dacht in eerste instantie nog van dombo: kijk dan ook uit.
Ik ging verder met soppen van de badkamer ( een verdieping lager) en zie ineens allemaal bloed op het traphekje zitten  :-\
Toen ben ik Daisy natuurlijk gaan zoeken om te zien wat ze had. Ik hoefde beneden alleen de bloedsporen maar te volgen om haar te vinden. Zie ik in eerste instantie bloed aan haar snavel en dacht ik van hoe kan dat nu? Tot ik goed keek en ik haar linkerpoot los zag hangen  :'( :'(
Gelijk alle vogels in de kooi gezet en dr. Bastiaanse gebeld.
Ik werd door de assistentes meteen met hem doorverwezen en ik kon direct komen.
Daar kom ik nu dus vandaan.
Daisy haar pootje wordt op het moment geamputeerd  :'( en ze moet een nachtje blijven. Ik word door hem opgebeld straks hoe het gegaan is.
Pf.. ik hoop maar dat alles goed gaat en dat Donald een gehandicapte vogel accepteert.
Kan er ook nog wel bij  :(

Rianne

Jemig, wat zul jij geschrokken zijn toen je Daisy zo zag! Een schrale troost, of eigenlijk geen troost denk ik, maar ze zal zich goed kunnen redden met 1 poot. Ik hoop dat het allemaal goed is gegaan met de operatie. Sterkte ermee!

Larissa

Hey Carco

Tjeetje wat zul jij geschrokken zijn toen je Daisy vondt
Hoop dat de operatie goed is gegaan en dat Donald zijn maatje ook nog lief vindt met 1 pootje

Sterkte

groetjeS Larissa

Caroline

Jeetje, wat verschrikkelijk meid ...  :'(

Ik ga heel hard duimen voor je dat het goed gaat komen en dat ze zich kan redden met één pootje en Donald haar accepteert.

Denk aan jullie.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hey Caroline,

Nogmaals heeeeeeeeeeeeeeeeel veel sterkte, ik ga helemaal duimen voor lieve Daisy....en Donald zal zijn vrouwtje vast ook wel met 1 pootje accepteren... :-* :-* :-*

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

..Neline..

Joh, wat een verhaal..  :-\ Ook ik hoop dat de operatie slaagt.

Sterkte  :-*

Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

carco

Hoi

Ik heb inderdaad zelf gebeld iets over 7en.
Ik wilde toch wel weten hoe het gaat met Daisy.
Ze zit er rustig bij: het pootje is er afgehaald tot de elleboog. Er zitten 2 hechtingen in en ze heeft antibiotica gehad.
Morgen bel ik rond half 11 terug, dan kan ik dr. Bastiaanse gelijk zelf aan de lijn krijgen en hoor ik wel of ze naar huis kan.
Het zou fijn zijn als ze met het stompie nog iets kon doen   :-\
Arm ding   :'(

Ook nog een beetje leuk nieuws.
Yari en Yasha krijgen de smaak te pakken geloof ik   ;D
Maar wat zijn geelwangen toch raar. Ik kom net het nachthok weer binnen: dit keer om het invlieggat dicht te doen. Zit Yasha met haar vleugels wijd om Yari heen te draaien. Hij er maar achter aan.
Maar ws. omdat ze vanmorgen van het touw naar beneden stortten ging zij in het invlieggat zitten. Daar kan het tenslotte ook toch
Na afloop liep ze weer met haar vleugels wijd weg. Hoe zo omgedraaide wereld: de geelwangen zijn gewoon geëmancipeerd en verleiden de man   :P