Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

carco

Hoi Angelique

Geen dank ik heb het graag gedaan.
En Maurice wilde gelijk een tekening maken voor Melanie, maar of ie er ooit komt :-\ Hij speelt liever met auto's en heeft ze al trots laten zien thuis :)
De valkjes hier zullen Kiko wel even missen:vooral spongebob die haar evenbeeld zag.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

angelina

hoi,

Nou zeg die lijken idd op elkaar.
hihihi net of ze in een spiegel keken.

Greetz ,angelique

Love birdies

valkchico

Hallo caroline,

Wat fijn dat het allemaal gelukt is met Kiko. Hij zal het vast heel fijn krijgen daar (bij Angelique).
Maar heb ook gelezen dat jij hem ook al even snel verwent hebt ;), Nu had ik ook niet anders verwacht hoor!

geniet van je vliegers en van de komend tijd (kerst enzo)

gr Esther

carco

Hoi

Ik word op het moment knetter van Derrick, die bezorgd me nog eens een hartverzakking
Die denkt dus te kunnen vliegen en gaat er dan als een straaljager vandoor. Rechtuit en knetterhard..tegen het raam. En dit minstens 10 keer op een dag.
Dan stort ie neer achter de bank en als ik hem dan pak doet is het gewoon weer terwijl ik er naast sta.
Er zit nu dus weer een open plekje tussen zijn neusdop.
Verdorie, ik wou dat hij eens wat beter kon vliegen nu :-\
Zodra ik naar boven ga of naar de wc zet ik hem maar in de kooi, hij blijft dan ook netjes zitten, want hij is de enige die niet uit zichzelf de kooi uitkomt.
Wel zag ik vanavond dat hij Spongebob probeerde te versieren??
Zou hij het nu eindelijk leren een ander dan Charlie achterna te zitten? Misschien komt het wel door de klap op zijn kop.
En later floot hij naar Noo-Noo en Hedwig!!
Kan hij het beste Hedwig nemen want bij die andere 2 maakt hij ook geen schijn van kans, die zijn zo lesbisch als wat ::) :P
Simone en Maurice hebben gisterenavond op school kerstfeest gevierd en bij Maurice mochten we erbij zijn in de klas.
Errug leuk al die enthousiaste smoeltjes.
Vandaag mocht Maurice uitslapen en speelgoed meenemen en vanaf nu hebben ze 2 weken vakantie. Alleen arme Jeroen moet morgen nog naar school tot een uur of 2.

marilyn

hoikes caroline

die derrick van jou is me er ééntje geloof ik !!! gans de tijd tegen het raam vliegen !!! straks vliegt hij zichzelf nog dood  :-\ kan je het raam niet wat afschermen ofzo ? want een raam is echt wel dodelijk voor een vogel hoor !!! ik kan het weten want ik heb eens een aga gehad en die is zich dood gevlogen tegen het raam  :'( of dat te maken heeft met goed vliegen of niet ??? ik denk het niet eerder met de drang naar open lucht .

groetjes marilyn

carco

Hoi

Bij hem is het wel een kwestie van niet goed kunnen vliegen omdat hij gekortwiekt is en het nu terug aangroeit.
Maar afschermen van het raam:ja we hebben geen gordijnen en ook geen mogelijkheid om ergens iets vast te maken helaas.
Ik heb me al rot geprakiseerd helaas, en aangezien hij zo'n rottige start gemaakt heeft en waar ik Derrick vandaan gehaald heb hij tegen de muur van de volière aangevlogen is en hij daar heel ziek van geworden is baal ik nu heel erg en ben inderdaad nogal bang voor herhaling. Ik probeer hem steeds te snel af te zijn, maar dat valt niet mee ::)

angelina

Hoi Caroline.

Jeetje wat vervelend als Derrick steeds tegen het raam opknalt.
Ik kan me voorstellen dat je je lam schrikt. En het gevoel daarna ook wnat ergens ga je je nog rot voelen ook. Ondanks dat het een actie is van de vogel zelf.
Abu zat vanmiddag op mijn schouder toen de bel ging van de benedendeur en wilde er niet af dus ik dacht oke blijf dan maar zitten. Maar eenmaal in de gang wilde meneer zelf terug vliegen en normaal gaat dat altijd goed. Aleen vandaag niet. Nou vloog hij niet hard tegen het raampje boven mijn slaapkamerduer maar toch hij deed het wel.
En dan voel ik me rot want ik had gewoon zo wijs moeten zijn hem toch van mijn schouder te halen.

Ik wilde je al vragen naar de kerstviering maar ik als het al. Het was leuk. Melanie moest vanavond optreden met een musical.
En ze genoot zichtbaar van alle aandacht want ze was teleurgesteld dat het maar zo kort duurde.
De lieverd en ik dacht nog wel dat ze terug zou krabbelen als ze al dat publiek zou zien.
Grappig hoor om je kind zo enthousiast bezig te zien.

Nou ik kom snel weer buurten.

Groetjes, Angelique

Love birdies

marilyn

hoikes caroline

je hebt idd een probleem maar gekortwiekt of niet hij vliegt toch steeds in de richting van een raam volgens mij aangezien hij een 10tal keer per dag zo'n duik neemt  :-\
ik vind het echt jammer voor jou dat je gans de tijd in angst moet zitten als hij uit de kooi mag . ik hoop dat je op de één of andere manier toch een oplossing vind want zo kan het niet doorgaan hé  :-\

groetjes marilyn

carco

Hoi

Je hebt helemaal gelijk over dat raam hoor.
Maar ik denk ook dat het een kwestie is van de anderen achterna vliegen. Want wat die kunnen kan hij ook (denkt ie).
die scheuren soms als een idioot door de kamer, maar die kunnen wel keren omdat ze goed kunnen vliegen en meneer wilt er dan achteraan.
Misschien iets van stickers proberen.
We hebben 2 ramen naast elkaar en dan een tuindeur en het is altijd hetzelfde raam waar hij tegenaan komt: heel vreemd het is wel de grootste trouwens.
Soms lijkt het ook wel eens of de anderen het erom doen, dan wordt er door één valk een gil gegeven en gaan ze allemaal als een gek vliegen:ja en Derrick kan dit natuurlijk niet :-\

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

marilyn

hoikes caroline

tja dat kan ook dat de anderen hem plagen, jammer voor derrick :-\ het is wel een beetje normaal dat hij met de anderen mee wilt vliegen maar hij leert het wel van zodra zijn vleugels weer normaal zijn  ;) in elk geval ik hoop dat jij niet teveel meer moet verschieten, dat hij wat minder tegen het raam aan vliegt.

groetjes marilyn

Caroline

Hele fijne feestdagen en een voorspoedig 2006 vol valkenvreugde!!

Liefs van Ed, Caroline, Sanne, Thomas en Jasper.

:-* :-* :-* :-* :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Hoi

Gisteren ging het losvliegen met Derrick gelukkig iets beter.
De valken waren wat minder druk.
Hij is 2 keer tegen een klein raampje aangevlogen waar een plant voor stond en daar viel hij dus in.
Voor het grote raam had ik ook een plant gezet: geen gezicht, maar nood breekt wetten.
Ik heb van alle valken een kroelfilmpje gemaakt en zal proberen die te bewerken.
Alleen van Noo-Noo niet omdat dat de enige is die niet van kroelen, door mij dan, houdt.
Daar heeft het kortwieken toen niet echt bij geholpen die blijft wat bang. Wel vloog hij gisteren weer uit zichzelf naar me toe.
's Avonds toen ze weer terug in de kooi zaten zag ik Noo-Noo Beau kroelen :o ;D
Ik weet dat Beau Noo-Noo erg leuk vindt, maar die heeft alleen oog voor Spongebob tot nu toe. Wie weet!!
Ik heb trouwens mijn allereerste bewerkte filmpje gemaakt die nu staat te uploaden, maar straks wel klaar zal zijn.
Nog niet van de valken, maar van Brutus. Hij is zó lief al zeg ik het zelf!!
Je kan hem in mijn dagboek vinden bij mijn andere dieren straks.

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Petra en Cheeky

Hele fijne kerstdagen & Gelukkig Nieuwjaar toegewenst, hier vanuit Amersfoort:

Veel liefs van Cor & Petra