Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

carco

Geplukt? Lijkt maar zo  ::) En in beide blokken  >:(
In het ene blok doet Damali het en in het andere blok doet Hagrid het.

Ik heb de eitjes weggehaald en gelukkig zitten Hagrid en Hedwig overdag niet zo veel meer in het blok,alleen vannacht nog wel samen. Wat ze daar nog te zoeken hebben  ???

Derrick en Damali zitten met de nacht niet meer in het blok, maar daar gooi ik overdag Damali er nog wel eens uit.Dus dan wordt daar het plukken ook wat beperkter (hoop ik)

Nu vast een nieuwtje!

Zoals de meesten wel weten(of misschien ook niet) stond ik op de lijst voor een bonte bleekmasker voor Noo-Noo bij Marlies.
Voor mij was in ieder geval de vereiste dat de split ino er in zat.
Maar omdat het er niet op lijkt dat er dit jaar nog een bonte bleekmasker bij zit deed ze me een ander aanbod waar ik geen nee tegen kan zeggen.

Ik had juist voor mezelf het idee al geopperd Spongebob en Noo-Noo maar te laten zoals ze zijn. En Hans had al te kennen gegeven dat er in zo'n grote volière toch zeker wel wat meer valken in kunnen toen ik een im van Marlies kreeg.

Of ik interesse had in haar lutino bleekmasker man!
Uh ja echt wel dus! Maar dan moest ik daar wel een pop bij hebben. Nu had zij die ook wel(een cinnamon opaline bonte witmasker), maar die vond ik wel erg veel op Hedwig lijken. De combi daarentegen vond ik wel erg leuk.

Toevallig had ik van de week contact met Kirsten omdat ik voor iemand een bonte witmasker zoek en zij vertelde me een opaline bonte witmasker te hebben zitten:niet tam.Een zusje van Damali.
Nou ,daar had zelf ik wel oren naar. Gisteren dus bij Kirsten wezen kijken.

Het mooie is dat èn Marlies èn Kirsten de vogels daar zouden willen houden totdat de volière klaar zou zijn hier.
Maar we halen ze toch maar op(volgende week) en dat zetten we ze beiden bij Esther in de volière.Als het bij mij klaar is zet ik ze dan apart in het nachthok.


Quido




Pearl

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

 :o Wow, geweldig, wat een mooi koppel heb je erbij!!  :D

Gefeliciteerd!!!!

Spannend hoor, nu moeten wachten tot de volière klaar is.

Balen dat je nu 2 plukkende koppeltjes hebt.  :-\

Groetjessssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Saar

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten!
Ze zijn schitterend :o :D
Groetjes Saar :-*

smiley

Hoi Caroline

Wat een geweldig mooi koppel heb erbij ,vooral pearl vind ik echt heeeel mooi ,die parels he' ik ben gek op vogels met parels zoals je weet. :-* :-*
Mocht de voliere te vol worden ,dan maak ik wel plaats hoor !!!! :P : ;)
Geen probleem ,nee hoor grapje !!! ;D ;D ;D ;D
Ze zijn in een woord  SUPER ,en ik hoop dat je erg mooie jongen van hun gaat krijgen .

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

*Esther*

Mooiiiii!

Wat zijn jullie plannen met de voliere?

gr Esther


ManjaV

Hey Caroline,

Wat een prachtige valkjes :D
En wat leuk dat ze al bij Esther terechtkunnen.

Groetjes,
Manja

PS Wat een lieve foto van de kleintjes :D


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Yvon

Hoi hoi

Voliere staat er nog niet en toch al mooie valkjes erbij aan het verzamelen.  ;D

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten !!  :D

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anke

Hoi,
Gefeliciteerd met je prachtige nieuwe aanwinsten!!
Nu nog even op de voliere wachten ;)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Yvon

Wat mooie valkjes zeg en fijn dat ze bij Esther terecht kunnen tot jullie klaar zijn.

Liefs

Mara

Peggy

Je hebt er een heel mooi koppel bij Caroline  :D Quido vind ik sowieso een stuk  ;)
Leuk dat je ze volgende week al gaat halen.

Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Aad en Sonja vd Meer

wow wat een mooi koppel heb je erbij ik begrijp dat je daar geen nee tegen kon zeggen gefeliciteerd en goed dat ze bij esther komen te zitten dan kan je toch veel contact met ze maken tot je eigen voliere af is .

geef ons kale donsje maar een dikke knuf lol

gr sonja

•=Bonnie=•


Dordse valkjes_patty

hoi carolien,

allereerst gefeliciteerd met je nieuwtje.

we zien elkaar wel eens in de bas en kletsen we over jouw verenpaleisje.
je zal je wel afvragen wie is dat nou haha.
we hebben ooit samen 2 valkjes opgehaald ergens in apeldoorn HINT.

maar zal je vast wel weer keertje spreken.

groetjes uit DORD
Diego,Zero,Buster,Pim,Angel,Mandy,Lucky

Alle jonge valkjes zijn gereserveerd


Klik op de foto voor onze site   ;D


carco

Ik weet het: bij voorstellen had ik het meteen door.

Derrick heb k nog steeds hoor, jij Byoux (heette ze geloof ik)allang niet meer  :P

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




carco

Ik heb het helemaal gehad met Hargrid  >:(
De albino is nagenoeg kaal  >:(
Ik had van week de kleintjes uit het blok gehaald met de avond en Hagrid en Hedwig bleven gewoon in het blok zitten  ???
De dag daarna ging Hedwig weer het blok in, maar Hagrid op stok. Alhoewel? Hij vrat de jongen bijna op en die heb ik dus in een vervoersbakje gezet toen voor de nacht. De volgende dag heb ik bij hun direct het blok weggehaald en ze in een gewone kooi gezet.
Dit was gisteren. Met de middag moest ik toen naar een crematie en naar de tandarts,dus een aardige tijd niet thuis. Toen ik terug kwam zat de albino dus helemaal onder het bloed >:(
Omdat ik met de avond weer weg moest en geen tijd had toen de boel te gaan verbouwen heb ik de albino bij Derrick en Damali gezet.
Deze voerden haar trouwens ook gewoon  :D

Alleen ik merkte al dat Damali ook weer wat aan het plukken was en zij wel weer erg veel in het blok zat.Ook daar de kleintjes dus in eerste instantie het blok uit gehaald.

Vandaag dus flink aan het verbouwen geweest.
Eerst een extra kooi neergezet met de 3 kleintjes van Hagrid en Hedwig. Zij mogen alleen nog maar voeren en dan weer de eigen kooi in ( Ik kan ze niet scheiden in de woonkamer dus moeten ze samen blijven zitten) Ik laat Hagrid mee voeren totdat ik merk dat hij plukt en dat zet ik hem onmiddelijk in de andere kooi.
Daar zit hij nu ook en Hedwig is alleen aan het voeren.

Derrick en Damali zitten ook in een gewone kooi met hun koters. Ik denk dat daar het plukken wel snel weer zal stoppen.

De broedkooien zijn schoongemaakt en opgeborgen:heerlijk voor nu :)

Pollie zit trouwens weer met een ei :-\

Gisterenavond met Esther naar Marlies geweest  om de lutino bleemasker op te halen. Hij is echt mooi  :o
Dit is mijn eerste echte voliere valk die dus ook echt totaal niet tam is. Vreemd hoor. Gisterenavond  hebben we Quido gelijk bij de andere in de volière gezet bij Esther wat ook meteen goed ging.
Vanmorgen kreeg ik een mooie fotoreeks van hem toegemaild van Esther  :D
Marlies bedankt weer voor je gastvrijheid: we vonden het erg gezellig!


Quido  :D


Bontje:zit al weer aardig in de veren.


opaline witmasker man,veertjes komen ook hier weer terug


kale kip  :'(


oudste cinnamon opaline witmasker


albino


jongste cinnamon opaline cinnamon witmasker

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!