Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Anke

Hoi,
Fijn dat ze toch het broeden weer hebben opgepakt :)
Ik duim mee dat er toch mooie donsjes uit zullen komen!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Caroline, ik sluit me aan bij Anke, duim duim duim. Grtjs Ann ;D ;D

carco

Pff:ik dacht dat ik toch eigenlijk wel een beetje de baas was over de vogels, maar vandaag hebben ze me toch weer laten zien dat zij soms de beslissingen nemen hier ::)

Vanmorgen toen ik van het voetbalveld kwam was het dus weer net als donderdag: Hedwig was van de eitjes en gilde de hele boel bij elkaar met als respons de rest uit de volière  :-\
Hagrid kwam op een geven moment ook en weer gingen ze niet meer terug.
Ik heb ze toen maar laten vliegen en ben de broedkooi helemaal schoon gaan maken, maar had de eitjes nog even laten liggen(ik zie trouwens nergens leven meer in, heel jammer want ze waren al best ver ontwikkeld volgens mij)

Daarna heb ik ze bij de rest in de volière gezet(dit was ook hun eerste gang om daarheen te gaan) met het idee dat als Derrick en Damali uit de broedkooi zijn ik deze boven zou zetten en ze het daar dan nog eens mochten proberen omdat ze dan wat rustiger zitten.

Hedwig leek best te zitten, maar Hagrid dacht er anders over:die bleef gillen.
Ik heb ze toen na een paar uur maar weer even uit de kooi gehaald samen en toen gingen ze dus aan de broedkooi van Derrick en Damali hangen  ???

Afijn:stokken weer in de broedkooi gedaan en even een krant op de grond gelegd en H en H weer de kooi ingedaan om te zien wat ze gingen doen. Uh, ja onmiddellijk het blok weer in samen dus ::) En ze zitten nu weer te broeden.
Gek wordt je van die 2. Etensbakken dus ook maar weer terug gehangen.

Ik laat ze nu maar gaan en ook zitten zodat ze toch direct voor een 2e ronde mogen. De eitjes die komen leg ik dan gelijk bij Esther neer (net als toen met Harry en Chinta die ik bij Punkie en Pollie gelegd heb) ,zij krijgen nepperds en tegen de uitgerekende datum dat de eitjes uit zouden moeten komen kunnen we altijd bekijken of we ze terug leggen of niet.

Ze houden me in ieder geval bezig zo ::)   :-X

Van Spongebob en Noo-Noo is gewoon absurd: zitten elkaar echt de hele dag door te voeren  ???

Groetjes: Caroline.

Klik op het plaatje voor onze site!

Anke

Hoi,
Tjonge wat een gedoe weer bij jou :-\
Jammer dat je in de eitjes geen leven meer ziet.
Misschien maken ze het nog af. Dan hebben ze in iedergeval weer een leerervaring erbij voor de volgende keer :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi , dat is nogal een gedoe he met die twee, zo een beetje voor de gek willen houden he! Gelukkig hoef je je niet te vervelen dan he! Hopelijk gaat de tweede ronde van hen beter he meiss, ik duim hier alvast hoor! Gekke valkjes ook  ;D ;D  GRTJS Ann

Caroline

Hè getsie, wat jammer nu.  :-\

Hopelijk gaan ze het een keer goed doen saampies.

Fijne zondag.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Tijdens het broedseizoen hebben wij mensen helemaal niks te zeggen en moeten we maar hopen dat ze alles goed doen.  ;)
Das wel balen zeg dat er geen leven meer in de eitjes zat.  :-\
Zijn ze toch te lang koud geweest.
Dat ze toch terug wilde is toch een teken dat ze hun broedperiode nog niet voorgezien houden.
Wie weet doen ze het de 2de ronde een stuk beter.
Ik hoop het zo voor je !!

En hoe gaat het bij D&D ??

Groetjesssssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Vandaag is het de :wij broeden wel-dag bij Hagrid en Hedwig  ::)
Ze denken echt geloof ik dat er nog jongen komen :-X

Ik heb vanmorgen een filmpje gemaakt van Spongebob die Noo-Noo aan het voeren is. Dit gaat zo'n beetje de hele dag door alleen dan doet Noo-Noo ook nog eens de vleugels wijd net als jongen doen die gevoerd worden.

Derrick en Damali broeden op maar 2 bevruchte eitjes: 1 van hunzelf en 1 van Hagrid en Hedwig: ik hoop wel dat het deze keer goed gaat  :-\

Anke

Hoi,
Geweldig.... en ook dezelfde geluidjes erbij ;D ;D
Groetjes Anke

*Yvon

Hoi hoi

Gekke valkjes !!  ;D
Vind je het dalijk niet zielig als je ze allebei aan een man wilt gaan smeren ?
Volgens mij ga je die 2 niet van elkaar af krijgen. ::)

Groetjesssssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Dierenfreackske

:D :D :D :D :D :D  leuk filmpje hoor, hihi!  Volgens mij ook niet  hihi  grtjs Ann

Caroline

Gekke wijven!!  ;D ;D

Ik ben ook benieuwd of daar nog een vent tussen kan komen hoor.  ::)

Ze zijn wel ontzettend close.  :-\

Wat voor mannen heb je in gedachten voor ze??

En dan jonge of broedrijpe mannen??

Ik ben wel heel erg benieuwd naar het donsje van H & H, hopelijk mag hij geboren worden.  :)

Succes!!!!  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Als ze binnen waren gebleven had ik er niet over geprakkiseerd om
Spongebob en Noo-Noo uit elkaar te halen: ik vind het wel best zo als ze maar gelukkig zijn saampjes.
Maar als ze naar buiten gaan ??? Ik bedoel wat gebeurt er als er blokken opgehangen worden, gaan ze dan samen in een blok? En dan? Er gebeurt dus niets:hooguit onbevruchte eitjes. Moeilijk hoor: ik weet nu eigenlijk ook niet meer waar ik goed aan doe  :-\ Ze zo gelukkig laten zijn of allebei proberen te koppelen..
Bij Noo-Noo denk ik nog wel dat het lukt omdat zij toch wel regelmatig kippetje gezeten heeft voor een man. Maar bij Spongebob heb ik de grootste twijfels: zij gedraagt zich inmiddels zelf helemaal als man  ::)

Dus ja: ik kan wel wat moois voor ze uitkiezen, maar willen ze het inderdaad wel?
En de mutatie die ik gereserveerd heb moet ik toch wat speciaals tegenover zetten. Lukt het niet moeten er dus weer 2 poppen bijkomen  ::)

En wat voor mannen ik wil?

Uh ze moeten nog geboren worden in ieder geval en voor Noo-Noo wordt dat deze: bont split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X1:  cinnamon gepareld} {X2: lutino}   :D Ben ik helemaal verliefd op, nu zij nog  ::)

En voor Spongebob wordt dat een cinnamon opaline geelwang  ;D

Hagrid en Hedwig zitten nog steeds te broeden trouwens en Hagrid doet het zelfs helemaal alleen als Hedwig uit het blok is:lijkt me alleen een beetje te laat nu  :(

carco

Het is ongelooflijk!
Net met mijn oren gespitst tegen het blok gekluisterd gestaan , want ja je weet maar nooit. Ze zitten zo vast in het blok samen. Hoor ik toch piepen  :o :o  ;D ;D
Nog eens luisteren, maar echt hoor. Ik mijn lampje gepakt om te spieken, maar dit vonden ze niet zo leuk geloof ik. Ik heb wel gezien wat ik wilde zien want het eigen 1e eitje is bezig met uitkomen  :D

Nu allemaal duimen dat het toch nog goed gaat komen.

Caroline

:o Gaaffff!!!!

Jeetje wat spannend.  ::)

De mannen voor Noo-Noo en Spnogebob zijn inderdaad prachtig!!

Moeilijk hoor.  :-\

Ik denk dat ik ook voor 2 mannen ging hoor .... je weet inderdaad nooit, er gaat toch niks boven een echte vent.  :P

Mocht het niet lukken, inderdaad 2 nieuwe poppen erbij .... hè bah, vervelend nou.  ;D

Succes met je piepei!!

Ik duim heel hard. 

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.