Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

En hoe gaat het hier ??
Hebben H&H al een 2de eitje ?
Doet Hagrid nu ook goed zijn best ?

Hoe gaat het met Lola ?
Is ze al helemaal opgeknapt ?

Wat een boel vragen he ?  ;) :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Hagrid en Hedwig hebben inmiddels 3 eigen eitjes en 2 eitjes van Harry en Chinta.
Ik weet nu al dat het niets gaat worden helaas :-\
Zo goed als Hedwig het alleen deed zo denkt ze nu geloof ik dat Hagrid het overdag maar moet doen en dat kan je nu net vergeten  :(
Toen gisteren het 3e ei moest komen wilde ik het eigenlijk al weghalen met het idee het bij Derrick en Damali te leggen als die weer eitjes hebben straks. Maar gisteren leek het ineens goed te gaan en heb ik ze het voordeel van de twijfel gegeven.
Maar elk volgend eitje wat ze nu nog legt haal ik weg en bewaar ik.
Ik ben vandaag nogal veel weggeweest, maar steeds als ik thuis kom zit Hedwig niet in het blok en Hagrid wel. Maar zodra hij mij hoort komt hij dus het blok uit en wordt hij helemaal wild:niet meer van plan de eerste tijd terug te gaan.
Ze zijn er dus ook veel te vaak en te lang uit. Trouwens als Hagrid er wel inzit zit Hedwig maar te roepen naar hem  :-X
Hagrid houdt nu wel de eitjes goed bij hem, maar wat hij verder er mee doet weet ik niet.

Wel balen , maar ik had niet anders verwacht eigenlijk.
Ze hebben elkaar wel echt ontdekt hoor:want ze zitten nu steeds te kroelen en zijn nog steeds niet uitgewipt :-X

Chico (het pareltje) is donderdag eindelijk verhuisd nadat ze door had hoe ze eens zelf moest eten. Ze is wel heel erg lief  :-*

Van Lola heb ik niets meer gehoord nadat ze weer op stok zat, dus ik neem aan dat dat goed gaat nu.

Derrick en Damali zijn weer druk bezig voor een nieuwe ronde, en ik hoop maar dat het dan wel goed gaat  :-\

Chinta heeft in totaal 3 eitjes gelegd(waarvan 2 in de voerbak in de volière) en 2 liggen er dus bij H en H. De andere probeer ik nog te bewaren voor bij Derrick en Damali.

In de volière zijn ze allemaal in de rui geschoten en vrij rustig allemaal.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Anke

Hoi,
Ach wat jammer dat Hagrid en Hedwig het broeden niet samen oppakken :(
Hopelijk kan je de eitjes bij een pleegkoppel onderbrengen.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Caroline, ik vind het ook erg jammer van Hagrid en Hedwig,  hopelijk gaat er toch nog een lichtje branden daar met hen , ik duim in ieder geval ook.  Grtjs Ann

carco

Ik heb het 3e eitje weggehaald bij Hagrid en Hedwig en daar ook een eitje van Harry en Chinta voor gegeven.
Het 4e eitje lag er 15 maart en is ook weggehaald om straks bij Derrick en Damali terug te leggen.
En vanaf het 4e ei zitten ze dus strak te broeden  :D
Vanmorgen toch maar eens geschouwd en nu lijkt het alsof de 2 eigen eitjes en het eerste pleegei van Harry en Chinta bevrucht zijn  :D
Ik ben benieuwd of ze het vol gaan houden: ik heb ook geen idee wanneer de eitjes dan evt. uit zouden kunnen komen ook  ???

Bij Damali lijkt het ook niet lang te duren voor het eerste ei er weer ligt.

Anke

Hoi,
Wie weet gaan ze het toch nog leren ;D
Spannend,spannend,spannend!!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Caroline,  jaaaaaaa, zou heel erg leuk zijn hoor!
Komt vast wel goed he! Grtjs Ann

*Yvon

Hoi hoi

Weer een hele eitjesruil maar wel een goed broedende H&H .  ;D

Groetjesssssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Hermien

18 maart 2009, 23:37:08 #4629 Last Edit: 22 maart 2009, 22:52:39 by Hermien
Die vogels worden niet blij en zingen straks in rij:

"Ei, ei, welk ei is er van jou en welke van mij?"

;D   ;D   ;D   ;D

carco

Alle 5 de eitjes die bij Hagrid en Hedwig liggen zijn zo te zien bevrucht  :D
Hedwig neemt het leeuwendeel op haar qua broeden, maar soms doet Hagrid het zelfs helemaal alleen! Het moet alleen niet te lang duren naar zijn zin want dan komt hij haar halen 8)

Bij Derrick en Damali liggen nu 2 eitjes en 1 ei van Hagrid en Hedwig. Zij broeden gewoon weer goed.Het blijft voor mij een raadsel waarom de vorige eitjes niet zijn uitgekomen: ik hoop dat het nu beter gaat  :-\

Harry en Chinta blijven ook maar aan de gang:zijn in een hoekje van de volière een nestje aan het bouwen en Harry jaagt iedereen de kooi door  ::)

Morgen komt er een valkje terug van Punkie en Pollie van het allereerste nest wat ze nog bij mijn moeder gehad hebben. Deze gaat voorlopig even naar Esther om Chico gezelschap te houden.
Het vrouwtje van Rocky schijnt nogal veel allergieën te hebben en nu moet Rocky voorlopig voor 1 of 2 maanden uit huis geplaatst worden,op advies van de huisarts, of de klachten verminderen. Zo ja, dan moet Rocky definitief herplaatst worden  :-\
Esther heeft de mensen aan de telefoon gehad en sterk het voorgevoel dat ze niet meer terug gaat naar haar oude huisje. Ze wordt met kooi en alles gebracht en gaven als laatste te kennen dat ze toch wel veel herrie maakt  :-\
We zullen wel zien.

Het gaat om een popje van juni 2008.

Volgens mij een heel lief beestje  :-*

Dierenfreackske

Hoi Caroline, wat fijn dat het zo goed gaat met Hedwig en Hagrid , en dat ze goed broeden hoor! Grtjs Ann

Anke

Hoi,
Fijn dat het broeden goed gaat :)
Jammer dat het popje hoogst waarschijnlijk herplaatst moet worden.
Ze ziet eruit als een schatje :)
Groetjes Anke

Caroline

Wow, wat een ontzettend gaaf nieuws over Hedwig en Hagrid.  :D

Wat ben ik trots.  ;D

Fijne zondag.

:-* voor Hagrid.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

bobbie

Hoi Caroline,

Je lijkt wel een eierboer!!! ;D :P Ik ben benieuwd wat er allemaal geboren gaat worden en bij wie na de eierdans. :D

En een terugplaatser. Wees maar blij dat het valkje jullie kant weer op komt. Altijd beter dan dat het de handel in gaat.

Groetjes, Nel :)