10 augustus 2025, 10:14:14

Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Gefeliciteeeeerd met het 2de donsje bij P&P !!!  ;D

Miss   ::) word je minder gek als je niet meer zou schouwen bij H&C.  ;) :D
En gewoon rustig afwachten op gepiep. :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Nou net werd ik anders ook weer gek  :-[
Ik schrok me rot bij Punkie en Pollie. Die kwamen even het blok af (schrokken van mij of zo? ) En toen ik keek zag ik een donsje op de rug/zij liggen. Ik dacht dus echt dat die dood was., dus ik pak hem het blok uit. Gelukkig niet dus  :D Gekke beest: ik kreeg bijna een hartverzakking  ::) Geeuwen dat ie deed! Achter elkaar. En dat zit me dan gelijk niet lekker met mijn voorgeschiedenis steeds  :(
Ik denk doordat P en P het blok uitstoven hij ondersteboven gekukeld is of zo. (Tenminste dat hoop ik dan maar)

Enne hoe kan ik nu gepiep horen bij H en C als er vlak bij een tikkende klok staat  ::)
Trouwens de kinderen hebben ook zo'n leuk nintendo spelletje waarbij het net is alsof je een kleintje hoort piepen ::)
Hoe verzinnen ze het.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Yvon

Volgens mij zit je je eigen helemaal gek te maken daar !!  ;) ;D
Zet alles uit en stil als je gaat kijken.  ;D

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

carco

carco

Ik vind het in de eerste week toch altijd zo'n ramp om nestcontrôle te doen doen  :-[
Ik heb net pas gekeken omdat ik het vanmorgen nog te vroeg vond toen ik ze eten gaf.Ik had al wel voeren gehoord trouwens hoor ;)
En pa en ma zijn ook allebei zo happig om van de kleintjes en de eitjes af te gaan, maar niet heus ::) Ik moet ze er echt onder uit vissen. En één zat natuurlijk onder pa en de ander onder ma ::)
In ieder geval maken ze het goed en zijn ze allebei al flink aangekomen :D
In de eitjes kon ik niet kijken want die stopten ze gelijk weer terug natuurlijk.
Ik vind trouwens dat ze weinig extra's eten: bij mijn moeder aten ze alles, hier alleen zaadjes. Niet eens trosgierst of brood of zo. Misschien komt dat nog wel? Ik heb dus het eivoer maar door het gewone voer gemengd zodat ze dat toch binnen krijgen.

Bij Harry en Chinta heb ik me een dag verkeken  :-[
Ik bedacht me gisteren ineens dat het eerste eitje 's avonds laat gelegd was en het wel eens kon wezen dat het 2e eitje 3 dagen later gelegd is.Aangezien ik alles netjes heb opgeslagen kon ik dat zo opzoeken. En inderdaad daar is het nu pas dag 19 voor.
Ik heb dus goede hoop dat die gewoon uit gaat komen.

Anke

Hoi,
Fijn dat het goed gaat met de donsjes :)
Ik duim voor donsjes bij Harry en Chinta!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Hermien

Jij zult wel een 'piep' tussen je oren hebben......  :o   ::)   :P   ;D

♪ Marlies

Gefeliciteerd met je donsjes. :D

Caroline, laat je niet gek maken hoor.Oook niet door die meiden hier. :P

*Yvon

Hoi hoi

19 okt, 10:15
Het eerste ei van Yaron en Lizzy ligt bij Punkie en Pollie
Stond erop mijn hyves.  :D
Deze zou dus ook 1dezer dagen uit kunnen komen.  ;D

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

carco

2-Ling donsje geboren!

Bij Punkie en Pollie lagen er ineens 4 donsjes vanmorgen  :D
Ik had gisterenavond al een beetje een vermoeden omdat ze ineens zo ontzettend veel gingen eten.
Het 1e en het laate eitje van Yaron en Lizzy is uit. Dat kan ook best want de laatste was bij Yaron en Lizzy al een dag warm gehouden.

Bij Harry en Chinta nog steeds niets  :(

Caroline

Gefeliciteerd met je geelwangtweeling.  ;D

Balen, bij H & C nog steeds niks maar .... zij hebben toch ook pleegeitjes?? ALs er genetisch een foutje bij Harry zit zouden deze pleegeitjes tuurlijk wel uit moeten komen. Toch??  ::)

Misschien komt er toch nog niets, ik duim.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Met de 4 van Punkie en Pollie lijkt het goed te gaan en ook de 5e is (geloof ik) onderweg.

Ik had me voorgenomen niet te kijken vandaag bij Harry en Chinta, maar omdat ze er vanmorgen allebei even af waren heb ik het natuurlijk toch gedaan. Ik zag in het eitje dat uit moest komen een deukje en hoopte dat het kleintje dat gedaan had natuurlijk. Maar vanmiddag nog eens goed gekeken en het lijkt er op dat pa en ma ook dit eitje beschadigd hebben  :-\  :'(
Wat nu? Alleen het 6e en het 7e eitje  lijken dus nog goed te zijn, maar die zijn pas over een dag of 6 aan de beurt en blijven Harry en Chinta nog zo lang zitten + wat doen ze met de overgebleven eitjes?
Nu wil ik het zo gaan doen, en ik hoop dat het een goede oplossing is.
Àls het laatste eitje bij Punkie en Pollie uitkomt leg ik dit bij Harry en Chinta neer. De 2 eitjes die nog goed zijn laat ik door Punkie en Pollie uitbroeden en geef H en C daar voor in de plaats 2 nepeitjes.
Zo kan ik meteen zien of ze inderdaad goed voeren en kunnen ze de eitjes niet meer slopen. Doen ze het goed krijgen ze als de laatste eitjes uitgebroed zijn de donsjes weer terug. Zo niet dan ben ik bang dat Punkie en Pollie een heel groot nest hebben straks. Maar ik zie dit als enige manier om de overgebleven eitjes veilig te stellen.
Ik hoop tenminste dat Punkie en Pollie dan nog op de eitjes blijven zitten want dan zijn de grootste jonkies al ruim een week.
Maar een andere oplossing weet ik zo gauw niet te bedenken.

P.S. Caroline H en C hebben geen pleegeitjes: de ene van Yaron en Lizzy was onbevrucht en heb ik al weggehaald.

Anke

Hoi,
Gefeliciteerd met de tweeling ;D
Tjonge wat een gedoe met het broeden van H&C.
Ik hoop dat je wisseltruuk het juiste resultaat op zal leveren.
Ik duim voor je!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Oh, oké, had ik niet goed opgelet, sorry.  :-[

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.