Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Mara

Kaatje

Hoi Carco,

Groetjes Rick, Karin en de valkjes  :D

Caroline

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Fijne jaarwisseling.

Liefs van Ed, Caroline, Sanne,
Thomas, Jasper en Sophy.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hey Caroline,

Zo...eerst even een gelukkig nieuwjaar wensen! Ik wens jou en je gezin echt een heel bijzonder 2008 toe!

Waarbij ik hoop dat:
* Hedwig geen eitjes meer legt zonder dat ze een mannetje heeft ;D
* Harry en Chinta een koppeltje zijn;
* Beau Damali vergeet en alleen nog maar oog voor Spongebob heeft
* Hedwig zich niet meer plukt
* En dat het je lukt om Noo-Noo handtam te houden...of iig dat ze blijft opstappen...maar dat lukt vast wel! :D
* Oh ja...en ik hoop dat Derrick en Damali weer hele mooie kleintjes voort gaan brengen!

Natuurlijk heb ik nog heel veel andere wensen voor je...maar ik hoop dat dit er voor nu eventjes genoeg zijn. ;D ;D ;D ;D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

imv

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ivy

Hoi Caroline.

Gelukkig 2008!

Groetjes, Ivana en de schatjes!

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

carco

Ik kon vandaag Noo-Noo eindelijk eens wegen  :D
Het viel me nog mee, want ik dacht dat ze veel zwaarder was. 114 Gram.
Eigenlijk was het best zielig want ik wilde haar in de kooi zetten toen ze wegvloog en (denk ik) op de tv. wilde landen. Maar omdat we een andere tv. hebben stortte ze achter de tvkast op de grond. Ze stapte toen netjes op en ik kon zowaar mijn hand over haar rug leggen zodat ik haar beet had, en ze beet me niet eens  :D
Ik denk dat ze toch ietwat onder de indruk van de ''val'' was. Maar het kwam voor mij wel eens mooi uit.

Hier waren de valken vandaag ook behoorlijk druk met het heen en weer geroep, toch de storm  ???
Gelukkig lieten ze zich wel gemakkelijk de kooi inzetten.
Bij dametje Hedwig weet je dat tegenwoordig maar nooit, want gisteren had ze totaal geen zin. Ze wilde wel, want ze zat steeds bovenop de kooi naar beneden te gluren en voor de deur te kijken. Helaas, pindakaas ze moest toch echt opstappen voor ze de kooi inkon. En dan heb ik de langste adem hoor  ;D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

carco

Inmiddels heb ik ze allemaal gewogen.

Mooi gewichten verder.

Hedwig: 106 gram
Derrick: 99 gram
Damali: 98 gram
Spongebob: 92 gram
Beau: 91 gram.

Hedwig heeft nog steeds geen eitje gelegd, wat ik eigenlijk al wel verwacht had, omdat ik toch een verdikking zie en ze weer wat afstandelijker is naar mij toe. Dat is ze altijd als ze broeds is dan mag ik haar uit de kooi niet kroelen en peert ze hem steeds  ::)

Noo-Noo zat van de week kippetje voor Derrick  ??? die boven haar zat of in het luchtledige.

Spongebob zat weer kippetje voor mij wat direct een reactie van Beau opleverde die het geluidje mee deed en bij haar kwam neuzen. Ook Noo-Noo kwam in een sneltreinvaart aan gevlogen.
Die 2 (Spongebob en Noo-Noo) zijn weer 2 handen op ene buik tegenwoordig. Nog steeds een driehoekverhouding met Beau geloof ik  :-X

3 Broedse dames dus beneden  ::)

Beau zit zich in de kooi weer te verlekkeren aan Damali waar ik dus niet echt blij mee ben  >:(

Derrick en Damali leven alleen voor elkaar en heel af en toe als ze op hun kroelstokje in de kooi zitten mag ik dus ook nog kroelen  :D

Harry en Chinta begin ik echt zat te worden boven nu. Er wordt op het moment veel geroepen en gegild en overal waar Chinta haar snavel kan inzetten doet ze  >:( Ik heb vandaag de spiegels van de kaptafel dichtgeklapt in de hoop dat ze niet meer daar gaan zitten.
Maar ze zijn zo lief verder , vandaag vloog Chinta voor het eerst uit haarzelf naar me toe terwijl Harry in de kooi zat: dat vond ik wel erg leuk natuurlijk  ;D

Volgende week komt er een logeetje hier voor ruim 2 maanden!!
Een wildkleurpop van een ''kennis'' die op vakantie gaat naar Nieuw Zeeland  :o
Hans tankt altijd bij dezelfde BP en daar kwamen de valkjes eens ter sprake. Zij had er 3 en nu inmiddels nog maar 1.
Normaal als ze met vakantie gaat gaat de vogel naar haar dochter, maar dat kon nu om de één of andere reden niet en toen stelde Hans gelijk maar even voor dat ik het vast wel goed vond als ze hier kwam  ::) Ik wist dit trouwens al een aantal maanden hoor. Zij is hier al eens wezen kijken en ik daar ook al.
Het is een popje dat ook regelmatig eitjes legt, dus kan ze gezellig naast Hedwig gaan zitten  :P

Nog even off-topic:

Simone had zaterdag regiokampioenschappen in Alphen a/d Rhijn, en ze heeft weer een superwedstrijd gedraaid en mag nu door naar Amsterdam naar de districtwedstrijden.
Nu mag ze dat bijna ieder jaar, maar dit keer had ze een medaille gewonnen omdat ze 5e geworden was (van de 47 meisjes die er mee deden). Ik ben dus wel supertrtos op d'r dat begrijp je wel.
Zeker omdat ze 30.7 punten had en degene die 1e geworden is had er 30.9! Dus een verschil van 0.2 punten!!
Ze hoopt nu dus heel hard dat ze eens doormag voor de NK (maar dat is wel erg hoog  ::) )

Enkele foto's van Noo-Noo, waar je goed kan zien dat ze cinnamon is en een visgraatmotief in de staart heeft  :D

Zo zit mevrouw tegenwoordig in de lamp en dan heerlijk aan de voegen van de te steenstrips knabbelen  ::)

De cathi's mochten ook weer eens beneden komen kijken:

Caroline

Leuke foto´s en wat een gaaf gezicht, die visgraat.  :D

Simone, gefeliciteerd meid, echt geweldig!!  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Noo-Noo wordt steeds mooier.  :-* :-*
Allemaal broeds maar zonder resultaten ??  ;) :D
Wanneer doe je H&C naar beneden ?
Zal het miss een stukje stiller worden.  ::)
Als er nou maar geen man verliefd wordt op jouw logeetje.  8) ;D ;D

De cathi's staan er ook weer mooi op.
Daar gaat het dus gelukkig ook goed mee.  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Mara

Hoi Carco

Mooie foto's weer!! Ik blijf de cathi's ook prachtig vinden.

Mara

ManjaV

Hey Caroline,

Leuk verhaal en leuke foto's :D
Ik ben benieuwd of Harry en Chinta een echt koppeltje zijn geworden. Krijgen ze meteen een blok als je ze naar beneden doet?

Groetjes,
Manja

carco

Vanmorgen was het dan zover: Juultje zou gebracht worden.
Om kwart over 11 kwam ze met haar hele hebben en houwen  :)
Het was al duidelijk dat er een ei dwarszat. Net Hedwig zo'n eierleggende kip  :P
Damali wist niet hoe snel ze op de kooi moest gaan zitten om te kijken wie er in zat  ;D
Ook Hedwig kwam snel overvliegen, maar was nog wat bang.
als 2e kwam Beau kijken die haar wel héél erg interessant vond  :P
Nog wat later zat de kooi van Juultje zo'n beetje vol  :D

Toen ik terug kwam van school om Maurice op te halen had mevrouw dus haar ei al laten vallen van de stok af: helemaal aan gruzelementen  ::)
Ze zit er alleen nog steeds bij of ze een ei moet leggen.
Ik heb dus als eerste haar spiegeltje uit de kooi gehaald. Geen idee of ze daar iets mee doet, maar voor het geval dat.
Het is wel een ontzettende lieverd zeg  :-*
Op het moment zit ze te dutten in de kooi, en hoop ik maar dat ze straks een beetje normaal gaat zitten  :-\
Ze zit gelukkig wel op 1 poot en is goed alert.

Juultje : wat een gele kop hè?

ManjaV

Hey Caroline,

Wat een lieverdje om te zien! :D En inderdaad een geel koppie! ;D
Wat apart dat ze net nu eitjes moest gaan leggen. Ben benieuwd of er nog een eitje volgt. Ze zat verder toch alleen he, bij haar eigenaar, dus geen kans dat ze bevrucht zijn toch?
Hoe lang blijft ze ook alweer?
En hoe is het momenteel met Hedwig gesteld?

Groetjes,
Manja