Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

carco

Ik dacht gisteren al te zien dat Derrick wat veertjes bij de kleintjes eruit trok.Dat was ook een rede voor me om het blok weg te halen.
Nu deed ie het weer en zag ik toch iets bij Shai achte op zijn koppie >:(
Ik heb er gelijk uierzalf opgesmeerd en nu maar hopen dat hij er af blijft en niet net vlak voordat ze zelfstandig zijn de jongen nog even kaal gaat plukken ::)
Hij is ook de enige nog die voert dus ik kan hem niet terug zetten in de volière. Anders moet ik ze alleen tijdens voertijden maar in de kooi zetten. Nou ja eerst maar kijken of hij niet verder gaat dan dit.

Nog een nieuwtje: mijn schoonmoeder mag morgen naar huis :o
Ik snap er niets van, want ze kan helemaal niets volgens mij!
En ze wilt naar haar eigen huis en niet hierheen.
Morgen dus hulp gaan regelen ::)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Hey Caroline,

Nou, ik ben benieuwd of Derrick verder gaat plukken, de reden zal wel zijn dat hij toch nog in de stemming is voor een nieuw nestje en daarom de jongen weg wil hebben...?

Goed nieuws over je schoonmoeder! :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

23 september 2007, 14:55:58 #3167 Last Edit: 23 september 2007, 23:47:18 by carco
Het lijkt er op dat het een eenmalige actie was van Derrick: hij is gelukkig niet verder gaan plukken.Ik heb wel een extra kooi klaar staan voor mocht het nodig zijn dat ik Liron en Shai apart kan zetten.
Ws. is het inderdaad gekomen doordat de eitjes bij Damali nogal dwars zaten.
Ze heeft vrijdag het 2e ei gelegd en ook deze is ondergebracht bij Pino en Goofy.
Deze 2 maken er een potje van op het moment, dus ik hoop dat het allemaal goed gaat bij Irene :-\
Ze toont niet dat ze vandaag nog een ei zou moeten leggen, daar is ze veel te relaxed voor, dus hopen dat het nu klaar is.
De kleintjes gaan goed. Ik had ze er allemaal uitgelaten en Liron en Shai op de volière gezet. Liron heeft niet gevlogen en Shai heeft zichzelf ontkuifd (nou ja bijna :P ) die vond het plafond te laag.
Ook gaan ze steeds meer in de etensbak zitten en ik zie ze ook echt de zaadjes pellen.
Het gaat nu echt hard! En knuffelen vinden ze allebei geweldig :-*

Spongebob heeft juist geen zin meer om te kroelen, dat vind ik wel erg jammer, zo heb ik maar weinig kroelvalkjes over buiten de kooi. Op het moment is dat alleen Hedwig.

Boven natuurlijk Chinta en als Harry zin heeft die ook. Die heeft wel mijn tanden vandaag even gepoetst ;D

Mijn schoonmoeder heb ik vrijdagavond uit het ziekenhuis opgehaald: die was voor het gemak maar even '' vergeten'' te zeggen dat het alleen voor het weekend was en vanavond weer terug moet ::) Lekker gemakkelijk: Hans en ik hollen wel voor haar >:( Ik kon dus als eerste even boodschappen halen want er was niets in huis.

Gisteren tegen de avond had Jeroen weer wat hoor ::)
Hij had een kauwgompje in zijn mond. Dit zijn nieuwe met een pepermuntje er boven op. Wat denk je? Breekt er een stuk van zijn kies af en konden we fijn even naar de tandarts.
Kan er ook nog wel bij :censuur
Er zit nu een noodvulling op en morgen moeten we onze eigen tandarts bellen voor een gewone vulling er in te laten zetten.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Hey Caroline,

Wat vervelend voor Jeroen zeg! Daarbij schrik je ook nog eens als zo een kies afbreekt.

Gelukkig dat Derrick niet meer plukt zeg! Echt heel fijn. En die Shai, hij wilde hoger dan het plafond gaan. ;D Ja, soms doen ze dat he als ze nog zo klein zijn.
Het gaat inderdaad hard nu, met het eten e.d.

Gelukkig heb je Hedwig nog als kroelvalkje. Bij mij wisselt het zich ook af. De ene keer die, de andere keer die. Alhoewel Calimero en Dreamy wel graag willen.


Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Yvon

Hoi hoi

3 van de 8 zijn kroelers,niet slecht toch ?  ;)
Misschien dat de nietmeerkroelers allemaal weer bijtrekken als ze zien dat de kroelers gekroeld worden ?  ???
Nou kan Manja ze dalijk toch uit elkaar houden,1 korte kuif en 1 lange kuif.  ;D

Fijn he,als er niet alles verteld wordt ?
En dat alles bijna op het laatste nippertje,zodat je nog kan haasten ook.
Maar goed,het is voor een goed doel moet je maar denken.
Schoonmoeder even lekker een weekendje thuis,lekkerder voor haar dan in het ziekenhuis,toch ?  ;) :D

Ahhhhh,die Jeroen !!  :-\
Hopelijk kan hij morgen pijnloos zijn goede vulling gaan halen. :)

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Ook hier weer een beetje bij gelezen en gebladerd,  ::) vanaf nu ga ik alles weer keurig bij houden hoor.  ;) :D

Nog bedankt voor het kadootje voor Sophy, er lief van jou en Irene.  :-*

LEuk dat de beide mannen naar Manja gaan, kun je ze lekker blijven volgen.  :D

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Niet veel nieuws te melden hier, behalve dat de valken erg druk waren door Liron en Shai die heel graag wilden vliegen.
Liron kan dit inmiddels al heel goed en Shai nog wat minder.
Ze houden allebei erg van kroelen en ik verwacht wel dat ze volgende week zelfstandig zijn.
Liron is het nu al bijna, wordt zo goed als niet meer gevoerd.

Van Beau kreeg ik een kunstkop vandaag, die stalkt Damali zo ongeveer. Ook toen D en D al eerder in de kooi zaten dan hem kon hij het niet laten steeds boven op de kooi te gaan zitten of aan de tralies te hangen:blh..niet leuk.
Ik snap niet dat er steeds op bezette popjes wordt afgegaan: ik heb dus grote twijfels inmiddels dat hij iets met Spongebob gaat doen, dat arme beest werd door de hele volière gejaagd door hem . Het leek wel of hij zich op haar wilde af reageren.

De eitjes die bij Irene haar koppel liggen lijken allebei , helaas, onbevrucht te zijn. Ik weet ook niet hoe dat nu steeds komt,maar ik vind het best balen. Nou ja ''haar'' eigen eitjes doen het gelukkig goed.

Jeroen is inmiddels uit de mitella, ze zijn in het ziekenhuis tot de conclusie gekomen dat zijn schouder toch alleen zwaar gekneusd was en nu moet hij er zo veel mogelijk mee bewegen, wat natuurlijk nog veel pijn doet.
Volgende week maandag moet hij naar det tandarts voor zijn kies.

Mijn schoonmoder ligt weer in het ziekenhuis en moet daar nog even blijven: haar calciumgehalte in het bloed is nu te laag :-\


Damali is helemaal verliefd op haar zoons, gaat zelfs kippetje zitten voor ze ???


Allemaal op stok naast elkaar: beetje onscherp zo dichtbij, maar toch leuk.


Maurice met Shai, Derrick ,Brutus en stukje van de konijnen.
Ik zeg niet wie Derrick of wie Shai is :P


Groetjes: Caroline.






Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon

Hoi hoi

Citaat
Maurice met Shai, Derrick ,Brutus en stukje van de konijnen.
Ik zeg niet wie Derrick of wie Shai is  :P

Zal ik dat maar doen dan?
Op Maurice z'n hoofd zit Derrick en op z'n hand dus Shai.  ;D
Leuke foto's.  ;D
En het gaat dus helemaal goed bij jou.  :-\  :D
Helaas geen jonkies meer voor jou dus ?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Volgens mij zit Derrick het hoogst!!  :P

Gave foto!!

Aha, Yvonne is me net voor.  ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

imv

Ja, da's nu nog te zien aan het staartje  ;D
Derrick op het koppie  8)

Eitje 2 van D en D ligt er nog... heb weinig hoor.. maar wie weet.. er zit 1 rood streepje in (geen ader).. ik wil even kijken of daar misschien tòch iets zit..

Groetjes,
IRene

Mandy

Zo dat zijn mooie grote valkjes geworden! :D
Zien er goed uit hoor, leuke foto's. ;D
En wat een pech/zorgen verder allemaal om de kids en schoonmoeder, sterkte ermee. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

ManjaV

Hey Caroline,

Wow..ik vind die foto van Shai, Liron, Damali en Derrick en geweldig. Zo leuk om te zien hoe ze met z'n viertjes op het stokje zitten. :D Dat vond ik ook altijd zo lief bij Mikki, Perly en Dreamy.
En wat grappig dat Damali zelfs kippetje zit voor Liron en Shai. ;D Misschien omdat ze op Derrick lijken? :D
Leuke foto's zijn het geworden zeg.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

ManjaV

Hey Caroline,

Daar ben ik alweer ;D
Het was erg leuk vanochtend om Liron en Shai even te zien. Liron lijkt het meest op Derrick en Shai op Damali, qua postuur dan, ik vind dat heel grappig om te zien.
Het zijn echt schatjes. :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Sinds vandaag wil ik proberen om Derrick en Damali in de volière te houden. Zo kan ik tenminste echt zien of Liron en Shai wel goed eten. Van Liron weet ik het wel zeker, maar zodra Shai Derrick in de buurt weet gaat hij net zo lang krijsen totdat hij eten krijgt :-\
Dus toch apart met de hoop dat er niet een paar door het lint gaan.

Ze zijn nu echt een plekje aan het zoeken bij de rest: de andere 4 hadden zo een eigen stekje en ineens komen daar natuurlijk 2 ''vreemden'' bij en dat zal wel weer wennen zijn.
Vooral Derrick is nog steeds niet zo lief tegen de rest en Beau en hij willen wel eens wat snavelen. Ik hoop dus niet dat het nu echt vechten wordt nu ze bij elkaar zitten.
We zien wel.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Hey Caroline,

Nou, ik ben ook heel benieuwd hoe dat zal gaan. Ik denk wel dat het goed gaat, dat hoop ik tenminste. Hier bekvechten ze ook wel eens.
;D ;D
Ik ben benieuwd of Shai nu echt zelf al eet. Perly at ook al lang zelf, maar bleef toch nog af en toe bedelen. :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki