Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Wat lees ik nu dan allemaal ?? ??
Jeroen pijn in z'n schouder en je schoonmoeder moet onderzocht worden.  :-\

En de beide herenvalkjes uitgevlogen.  ;D
Nog even en je ziet ze al zelf eten.  :D

Groetjes Yvon

oja,miss tot dinsdag.  ;) ;D

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Hihi Yvon dat zag ik ze al  ;D
Liron zat aan het trosgierst te knabbelen en Shai zag ik in de etensbak graaien die nu op de grond staat.

Met mijn schoonmoeder gaat het hetzelfde: alleen is de koorts sinds vandaag eindelijk gezakt.

Liron en Shai zijn dus sinds vandaag allebei definitief uitgevlogen.
En zitten nu saampjes op de grond terwijl pa en ma in het bok zitten.
Ik denk dat morgen het eerste ei er weer ligt bij D en D.
Nu weet ik dus eigenlijk niet wat ik er mee moet.
Ik wilde dus het blok eraf halen en mocht er een eitje komen zou ik die bij Irene haar koppel onder leggen.
Nu twijfel ik eigenlijk of ik ze niet tòch nog een ronde zou laten doen.
Ze hebben dan toch 3 rondes gehad in totaal alhoewel er tussen de eerste ronde (met de dode donsjes) en deze wel ruim 1,5 maand tussen zat.
Maar zou het niet teveel worden voor ze?
En ook met Charlie in mijn achterhoofd of ze het wel aankan.
Moeilijk, ik ben er nog niet over uit :-\

Groetjes: Caroline.

Klik op het plaatje voor onze site!

*Yvon

Hoi hoi

Ik denk dat ik D&D lekker rust zou geven.  ;)
Ze hadden al niet een goede start,ab kuur gehad en een nestje daarna groot brengen,zijn toch dingen die een hoop energie vergen.
Ik zou ze lekker in de voliere doen en B&S een kans geven.
Maar dat is mijn mening.....  ;)

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

imv

Bij mij kan er altijd een ei bij!  ;)

ennehh ..
:-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*
Nogmaals bedankt dat Max bij jou mocht logeren. Echt balen dat Jeroen dan ineens helemaal niet uit de voet kan en Max alsmaar tegen hem blijft blaffen  >:(
Ik bedacht me ineens dat dat echt door die mitella komt, want laatst was ik bij jou, en was jij nog niet thuis en sprong hij hartstikke vrolijk om Jeroen heen en kon hij hem ook gewoon aaien. Misschien is daardoor ook ineens de angst voor Hans gekomen, want hij heeft Hans ook al eerder gezien, gewoon zonder problemen..
Echt balen!

Ik hoop dat de pijn bij Jeroen snel zakt.

groetjes,
IRene

ManjaV

Hey Caroline,

Wat leuk he dat Liron en Shai zijn uitgevlogen. Het zijn echt twee lieverdjes.  :-* :-* :-* En Liron was al van het trosgierst aan het eten he? Shai ook?
Geef ze maar weer een knuffeltje van mij. :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Yvon

Hoi hoi

En hoe gaat tie hier met het jonge grut ??
Heeft Jeroen nog veel pijn en de koorts bij je schoonmoeder al weg ?

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Gisterenochtend gelukkig nog geen ei bij Damali dus heb ik als een speer het blok er af gehaald. Ik denk wel dat er nog één komt, maar een volgende ronde krijgen ze niet meer.
's Middags lekker met de kleintjes op schoot gezeten onder het wakend oog van Derrick. Noo-Noo kwam een paar keer bij me zitten , maar dat mocht dus niet die werd steeds weggejaagd.
Overdag zitten Liron en Shai nog op de grond, maar in de avond komen ze tot leven en gaat Shai steeds op stok zitten. Liron doet het nog niet, maar die zie ik steeds in de voerbak en Shai wilt liever gevoerd worden.

Vandaag met foto's maken merkte ik het eers al aan Liron dat hij wegwilde, en ja hoor ineens vloog hij een stukje ;D Tegen het raam natuurlijk ::)
Daarna was Shai aan de beurt en die ging er dus ook vandoor tegen het andere raam ::) Alleen bleef ie er naar toe gaan, en als ik hem pakte vloog Derrick me aan die me ineens knetterhard onder mijn lip pikte:jeetje ik bloedde als een rund zeg :o
Nou ja, hij is in ieder geval een hele goede vader.
Liron zat al terug, dus toen ook snel Shai maar terug gezet.
Gekke Liron zit nog niet eens op stok, maar kan al wel vliegen :D

Hedwig is ook weer bezig met haarzelf: daar liggen vandaag of morgen ook weer eitjes van.Beau wilde er van de week opkruipen, maar toen schrok ze d'r wezenloos en ging er snel vandoor.Volgens mij schrok hij ook, want hij ging maar snel weer naar Spongebob toe. En nu reageert hij dus totaal niet meer op haar ::)

Liron, snaveltje wordt ook steeds donkerder.

Shai

Shai en mama Damali

Papa Derrick en Shai wat me ook een paar happen uit mijn handen kostte, want voordat hij opstapt moet hij je eerst even te grazen nemen:schatje :P

ManjaV

Hey Caroline,

Het is echt weer genieten van de foto's! Leuk zeg. Ook om Derrick en Damali er bij te zien. Wat is Derrick fel zeg!
Derrick en Damali zijn echt superouders.
Ik hoop dat het met je lip snel weer beter gaat.

Ach, tegen het raam gevlogen...misschien moet je de gordijnen even dichttrekken of had je die juist niet? Hihi...
Ze leren het snel genoeg denk ik.

Groetjes,
Manja

*Yvon

Hoi hoi

Het gaat goed met de kleine grut.  :D
Ik moest wel even goed kijken wie Derrick was op de foto.  ::)
Is het misschien geen idee om toch iets op je raam te plakken of iets op te hangen?
Ahhh,Hedwig miss weer eitjes leggen.  :-\
Toch wel fijn dat Beau weer snel naar Noo-Noo ging.  :D

Xie je morgen !! ;)

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

imv

Hoi hoi,
Hoe gaat het hier?? Is er al een ei bij Damali of Hedwig?
En hoest met je lip.. ik moest eigenlijk wel lachen om je SMS over het monster maar lees nu dat het eigenlijk niet zo leuk was  :-[ :-X
Enneh.. hoe gaat het met Jeroen?

groetjes,
Irene

maveef

carco

Vanmorgen de kleintjes en Derrick en Damali met zijn 4tjes in de gewone kooi gezet.
En wat ik dacht klopt dus wel: ook Liron zit nu gelijk op stok :D
In de broedkooi kost dat toch wel wat meer moeite omdat de tralies verticaal zitten.
En ik hoop ook dat Derrick en Damali zo met treden stoppen en dus met eitjes leggen.Damali is nog heel erg dik dus 1 eitje zal er nog wel aankomen in ieder geval.

Liron is een heerlijke rustige kroelkous, die ik geloof ik maar zelf ga houden :P (nee hoor geintje Manja) Shai is ook erg lief, maar die wilt het liefste vliegen geloof ik en zat ook gelijk in het deurtje van de kooi om het luchtruim te kiezen :) Ik heb toen snel het deurtje maar dicht gedaan. Het vliegen laat ik ze voorlopig maar even in het donker doen ivm de ramen.

Ik had vandaag ook een stunt hoor:Simone moest haar 2e injectie halen tegen baarmoederkanker. Ik had al een afspraak staan bij de huisarts en een briefje voor school geschreven en meegegeven. Zegt Simone gisterenavond ineens: "Had je die prik niet moeten halen bij de apotheek?"Slimme ik inderdaad ik zou zo naar de ha gegaan zijn zonder injectie ::) Die moet je nl. eerst bestellen en dan zelf meenemen. Hihi nu moet ze volgende week :-X

Met Jeroen lijkt het iets beter te gaan, de pijn zakt wat, alleen het nadeel is dat hij dus ook die arm steeds wilt gebruiken wat dus niet de bedoeling is.

Mijn schoonmoeder heeft gisteren een MRI-scan van de galwegen gehad om te kijken of ze niet eerst al de steentjes kunnen weghalen.
Ze hield vocht vast en de bloeddruk was veel te hoog.
Wat ik ook niet zo vreemd vind want daar heeft al jaren medicijen voor terwijl nu alles ineens was gestopt. Plastabletten kreeg ze inmiddels, en ze zouden nu toch maar met de arts overleggen of ze de tabletten voor de hypertensie weer moest gaan krijgen ::)

ManjaV

Hey Caroline,

Ja, Shai is wat meer haantje de voorste he? ;D Leuk is dat toch altijd om te zien dat elk valkje zo zijn eigen karaktertje heeft. :D
Goed idee om ze maar in het donker te laten vliegen, voor je het weer bezeren ze zich.  :-\ Zo te horen willen ze wel erg graag, vooral Shai. En Liron zo een lekker kroelvalkje, dat belooft wat :D
Ik ben benieuwd of er nog een eitje bij Damali komt.

Groetjes,
Manja

carco

Je was te snel met reageren: ik heb nog wat foto's ;)

Met zijn 4en in de kooi.

Op stok: voor Liron en achter Shai.

Liron

Shai

Op het moment zitten ze allebei met de kop in de veren te slapen op stok :-*

ManjaV

Hey Caroline,

Ach wat lief..in het verenpakje gedoken...:D Ik vind het zo leuk om te zien hoe ze daar parmantig op het stokje zitten. Ze zijn alweer gegroeid en toch kan je zo goed zien dat het nog kleine valkjes zijn.
Echt geweldig om te zien.

Groetjes,
Manja