20 september 2025, 00:35:25

Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

carco

Hoi
Zo sta ik eindelijk weer eens even bovenaan :)!
Ik ben al een tijd op zoek naar een goed broedblok en kon er steeds niet aankomen.
In eerst instantie ( dit was zelfs nog in de andere kooi), hadden we een broedblok aangesmeerd gekregen waarvan het invlieggat te klein was.  :(
Nu zitten ze in de kamervolière en zijn Harrie en Charlie al weer een geruime tijd an het paren en een nestje aan het zoeken: en volgens mij leek het ietwat donkere plekje onder het badje hun wel wat. :-/
Ik had dus zoiets van nu moet er snel iets gebeuren anders beginnen ze weer op de grond en met nog 3 andere valken die op hun neus mee kijken lijkt me dat geen goed plan.
Weer even een ander broedblok gekregen van forse afmetingen en even in de kooi gezet om te kijken wat ze er mee deden.
Ze gingen wel steeds voor het gat zitten, maar het leek me toch niets.
Eindelijk op internet gevonden ( op marktplaats) wat ik zocht: een aparte kooi met een broedblok eraan.
Vanavond opgehaald , flink uitgemest en gedesïnfecteerd, en nu maar kijken wat ze er mee gaan doen.
Ik hoop dat het werkt, want het is een flink ding in de kamer wat niet ècht mooi staat.
Maar ja voor het goede doel zullen we maar denken en is het is maar tijdelijk.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

carco

Hoi

Zo vanmiddag weer even stressen om Harry in zijn ''nieuwe'' kooi te krijgen.
Waarom is hij toch als enige altijd zo lastig wat de kooi ingaan betreft? >:( >:( >:(
Mijn oudste zoon zou wel even helpen en liet Charlie er ook gelijk weer heerlijk uitvliegen: nog eens  >:( >:( dus.
Maar eindelijk had ik hem dan toch, even mee naar de gang genomen om hem rustig te krijgen, en dan is ie weer zo lief aan het kroelen met je: slijm, slijm: daar kan je toch niet boos op blijven ::)?!
Harry en Charlie hebben samen even gekroeld, en naar gaatjes gezocht op de bodem van de kooi, en nu zit de ene op de ene stok, en de andere op de andere stok: zover mogelijk bij elkaar vandaan en met de ruggen naar elkaar toe :-/. Hoezo maffe bessten: zo gebeurt er natuurlijk niets :)

carco

Hoi
Poe, poe: geduld is een schone zaak.
Harry en Charlie zitten nu ruim 2 weken apart en wat gebeurt er?
Voorlopig dus nog helemaal niets!!
Gisteren zat Harry wel even bijna helemaal in het broedhok: maar ja dus niet helemaal :): de grond is vééél interessanter!
Veel paren zie ik ze ook niet, wel heel veel kroelen, maar daar komen geen kleintjes van :D!
Vandaag vond ik het weer even heel zielig: ze zaten met zijn tweeën in de volière en toen moest ik ze er weer uit vissen: terwijl ze natuurlijk weer bovenin  de kooi zaten zaten.
Even wilde ik ze laten zitten.
Maar volgens Paul duurde het bij hem 2 maanden voor een nestje zich aandiende, dus vooruit dan maar.
En als ze eenmaal apart zitten heb ik ook niet idee dat ze het erg vinden: zo gaan ze in elkaar op.
Ik vind het wel moeilijk hoor om vol te houden!!

carco

12 januari 2005, 19:36:30 #123 Last Edit: 12 januari 2005, 19:39:11 by carco
Hallo allemaal
Vandaag weer een aantal foto's getrokken.
Het broedhok is nog steeds niet interessant, ik laat ze nog maar een week zitten en dan ruim ik het geloof ik maar weer op, alhoewel het wel rustig is, dat Harry niet bij de anderen zit, omdat die nogal overheersend is: misschien toch de enige man? En dus de baas?

de broedkooi niet leuk dus!!

nee we zoeken een gaatje achter de t.v.!

valt er nog iets te eten hier??

carco

nog wat foto's:

Zo dit was het weer even voor vandaag.
Groetjes: Caroline

carco

Hallo allemaal
Ik dacht het saaie weken zouden worden nu de tamste van allemaal aan het broeden zijn.
Meestal volgt de rest namelijk pas met bij je zitten als Harry en Charlie er al zijn: maar gelukkig viel dit reuze mee en genoot Maurice vanmorgen met volle teugen.
Alleen wat er met Spongebob is?
Die heeft niet veel zin meer om bij je te komen: je kan er wel alles mee doen, maar het lijkt wel of ze d'r maatje mist( Charlie)
Ze zaten nl. altijd te kroelen samen en Charlie had de laatste tijd natuurlijk alleen oog voor Harry en nog apart in een kooi ook gezet worden.
Het wordt tijd dat Spongebob een maatje krijgt voor zichzelf!

ep

hoi carolien als je weer online bent kijk ff bij im.
ik hoop dat alles goed gaat bij je valkjes.
petra

bobbie

He Caroline,

Je staat zo ver weg met je dagboek dat ik jou eens even naar voren haal. Ik zocht me een hoedje.

Vertel eens, waarom wil je een bonte man?
Moet het een jonkie zijn?

Ik ben gewoon benieuwd en ik wil je weer eens op pagina 1 zien  ;D

groetjes, Nel :)

carco

Hoi Nel

Ik denk, huh wie reageert er nu op mijn dagboek na die lange tijd, maar was jij:leuk ;D.
En waarom ik een bonte valk wil?
Vind ik gewoon mooi:hihi.
Enne nog even verder uitleggen.
Vorig jaar hebben we een kamervolière gekocht en hadden het aantal valken tot 5 laten groeien en daar wilden we er nog één bij.
Maar dit moet na ons overschot aan poppen dus wel een man zijn.
Ja en dan begint de zoektocht.
Kweker hier, kweker daar, volgens mij ken ik alle kwekers in Nederland nu ;D.
Maar goed ik wilde dus een bonte, maar na overleg thuis wilden de rest eigenlijk een bonte witkop man.
en je gaat de mutaties na die je hebt voor het geval je evt. gaat kweken.
En dan komt er toch wel mooi spul uit.
Ik heb nu nl. een lutino geparelde pop(ws. split bont),
een pop cinnamon witmasker gepareld ook split bont, en
een albino pop split fallow.
dus ja een witmasker ertegenover is ws. toch wel mooier.
maar een gewone bonte is ook niet verkeerd natuurlijk en had ik er dus al weer 2 in gedachten :-\.
In ieder geval heeft 1 kweker nu jongen ziten waarvan er 1 zeker een bonte witmasker is, maar we kunnen nog niet zien of ie parels krijgt(dan is het een pop, en krijgt Karin: Kazoo de eer)
En zo heb ik er nog een paar achter de hand (waaronder Mandy).
En Nel het hoeft niet persé een jonkie te zijn, maar wel tam, omdat ze allemaal tam zijn en ze binnen zitten en zo gezellie zijn allemaal.
Net als bij iedereen hier.
Dus weet je nog iets:meldt het me gerust.
En ik hoop dat ik weer wat reacties in mijn dagboek krijg ;)
Zo, ben je helemaal weer op de hoogte, en de rest ook.

Lin

Hey,

Ik ben een dagboekverslaafde maar volgens mij heb ik hier nooit gereageerd.Vanaf nu ga ik ook hier kijken want ik snap niet dat ik dit gemist heb. Had je alle dagboeken al nagespit op bonte valkjes?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

carco

Hoi Lin

Gezellig dat je hier een kijkje komt nemen.
Ik heb ook heel lang niet geschreven omdat het broeden steeds op niets uitliep en na 3 rondes en 1 dood jonkie verder heb ik Harry en Charlie weer bij de rest gezet, en hebben ze een broedverbod gekregen :'(.
Dus daar was ik eigenlijk een beetje down over en had niet zo'n zin om al die mislukte rondes op te schrijven met steeds weer dode jonkies in de eitjes terwijl pa en ma zo hun best deden.
Maar ik zal nu beter mijn best doen ;)
Ik heb heel veel dagboeken gevolgd en volg ik: ook die van jou natuurlijk ;)
En o.a. die Van Essie, Anita, Lique ,Nel en nog veel meer.
En ik wacht pas een jaartje ofzo en het eind is hoop ik in zicht hoor!
En ik moet ook wel een beetje tevreden zijn met de lieve valkjes die ik heb.
Maar goed als je iets in je hoofd zet, en je hebt een vriendin die ineens ook valkverslaafd is èn 2 poppen heeft en dus ook 2 mannen erbij wilt..
Ja dan ga je samen heel veel zoeken en heel veel mails schrijven.
Elkaar ook een beetje gek maken natuurlijk: het wordt ook een beetje een sport.
Maar tot nu toe...niets.

Lin

Hey

Nou dan wachten we gewoon totdat het een keer wel lukt zou wel leuk zijn als het goed gaat. Ik blijf je dus volgen zoals ik al zei.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

gonnie

Hoi Caroline

eindelijk heb ik je weer gevonden , ik wist alleen je naam caroline nog maar niet cargo , ik maar zoeken in de dagboeken naar Caroline , maar die is er niet , wel cargo , ik vind het wel sneu voor je dat beau een popje is , verdorie je zoekt al zo lang , maar het kan deze zomer toch nog wel , dat je iets vind ,laten we het maar wel hopen . veel sucses

Groetjes Gonnie

bobbie

Hoi Caroline,

Niet indutten hoor. Heb je nog wat te melden over je birdies? En foto's, natuurlijk willen wij foto's.

Groetjes, Nel :)

carco

Hoi Nel

Kijk maar naar je im en bij aanschaf: straks weer volop nieuws ;)