5 augustus 2025, 07:04:02

Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Mandy

Hahha wat een maffe beestjes zijn het toch hé. :P

En leuke foto's hiervoor, bijna het hele trapje vol met valk. :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

carco

Hum: vreemde vogels die vogels hier.
Was ik eerst overtuigd dat Spongebob een man was, maar dit volgens het tabel van jullie op het forum niet kon en het een pop moest zijn, begin ik toch weer te twijfelen. :-/
Van de week hoorde ik het al, maar nu dus weer: er geeft me toch één een fluitserenade weg! Dat ik echt zoiets heb dat dit een man moet zijn!
Volgens mij gaan de hormonen opspelen, en het gekke is dat Noo-Noo achter hem aanrent als Spongebob zo druk doet. ::)
Maar Noo-Noo doet nog wel koppiekrauwen met Hedwig en niet met Spongebob (juist ja, ik snap er niets meer van)
Na de rui heeft Spongebob gewoon zijn parels behouden en wordt steeds geler, maar aan het gefluit en gedrag nu weer...
Leuk een lutino en albino, vooral als je het geslacht wilt weten!! :D
Nou Mandy: de reservatie blijft staan, en het is maar goed dat het pas volgend jaar is misschien moet het toch alsnog een pop worden ( had ik de bonte toch nog zelf kunnen nemen :'( )
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

carco

16 september 2004, 19:49:38 #107 Last Edit: 16 september 2004, 19:59:24 by carco
Wat zijn het toch een lekkere kroelbeesten, ze zaten boven op het traphekje en eerst Hedwig meegenomen naar mijn dochter haar slaapkamer, toen terug en Noo-Noo gehaald ( Hedwig bleef ook netjes zitten), en daarna Spongebob erbij: heel leuk is dat toch.
Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen, om ze niet apart te nemen en eens flink met ze te kroelen, zodat ik weet dat ik iedereen gehad heb die dag.
De ene keer is dat in de gang, en de andere keer in een slaapkamer zodat ze echt rustig bij me zitten en niet de woonkamer door sjezen.
Toch makkelijk zo'n kamervolière: van de week ben ik 3 keer op en neer naar de gang gereden met 1 valk erop omdat ze het vertikten  de kooi in te gaan, en aangezien ik niet boven bij de kooi kan en een trapleer moet pakken om de vogels weer te pakken :D.
Ging dit wel leuk: steeds de gang in, valkje pakken, deurtje open, valkje erin, deurtje dicht en weer terug ;D
Vandaag ging het iets makkelijker, er zaten er 3 op ( en al 2 erin), en ze bleven tot de rit naar de gang zowaar alle 3 zitten!
Hum, en van Hewig ga ik me steeds meer afvragen of Esther niet gelijk heeft en het toch een man is: ze gaat steeds meer fluiten, alleen de parels verdwijnen nog niet. :-/

carco

17 september 2004, 20:44:44 #108 Last Edit: 17 september 2004, 20:45:28 by carco
Hèhè, vandaag eindelijk wat foto's genomen van Hedwig en Noo-Noo samen.
Dat viel nog niet mee: ze zitten steeds op mijn rechterarm en ik ben links: dus hoe maak ik een foto met mijn linkerhand als het knopje van de camera rechts zit :-X?
Dan maar op de tast, gewoon toestel voor hun neus houden en knippen maar: één was nog aardig gelukt, zie hier het resultaat.

Dus maar even mijn mobieltje gepakt, dit ging iets beter, want dat knopje zit links ;)
Kijk maar lief hè?

Marije

Wauwie!!!!!!!! :o
Wat een bjoeties van een valkjes zeg!!!!!!! :-*
Ben jaloers......wil ook een witmasker cinnamon geparelde!!!!!!! ;D Komt nog wel... :D
Groetjes,

Paul

Hoi Caroline,

Wat een schatjes heb jij ook zitten :-)
Ik vind een albino wel iets speciaals hebben en hier is het ook een van de aanhaligste of dat nu aan albino's ligt weet ik niet maar het is ook een schatje.
Mijn Albino heet ook Hedwig en dat kan bijna niet anders he als je Harry Potter gezien hebt :-)

Groetjes, Paul

carco

18 september 2004, 15:20:50 #111 Last Edit: 18 september 2004, 15:21:21 by carco
Hoi Paul

Ja lief hè: zijn ze allemaal hier hoor.
Maar mijn albino heet Noo-Noo, en de geparelde cinnamon witmasker heet Hedwig, die was hier namelijk iets eerder en kreeg voorrang :)
Maar inderdaad naar Harry Potter vernoemd :D.
groetjes: Caroline.

carco

Vandaag zowaar met Harry apart gezeten, dit gebeurt nooit!
Hij is wel heel tam, maar bang voor handen. Nu had ik hem en ben naar de ''kroelgang'' gegaan: en zowaar steeds op mijn hand gezeten!! :)
Ook nog even wat foto's gemaakt van Spongebob.
Vooral die waar Maurice haar helemaal verliefd een kus geeft vind ik erg leuk.

Joyce28

leuke foto's
mooi om te zien,hoe kinderen ermee bezig zijn he  :)

carco

20 september 2004, 18:35:25 #114 Last Edit: 21 september 2004, 01:01:16 by carco
Ja maar hij is ook weleens ontdeugend hoor, loopt ie met een pistooltje erachter aan te rennen en vindt het dan heel gek dat ze wegvliegen :D.
Maar over het algemeen is hij er erg lief voor hoor.

Paul

Hoi Caroline,

Ik had inderdaad op de plaatjes in je handtekening kunnen zien dat Hedwig niet de albino was :-)
De laatste foto's zijn ook heel leuk en het is altijd fijn de ze zo goed met je kinderen omgaan alleen vinden ze achterna gezeten worden met een pistooltje vaak wat minder :D

Groetjes, Paul

carco

22 september 2004, 00:33:45 #116 Last Edit: 22 september 2004, 00:37:03 by carco
Wat ik nou zo gezellig vind is dat als ik heerlijk languit op de bank ga liggen, zonder iemand om me heen : het beestenspul er één voor één aankomt.
Eerst Charlie, dan Harry, dan Spongebob, en dan wisselend Noo-Noo en Hedwig, en bijna altijd in die volgorde.
Zowaar ging Harry vandaag weer mee naar de gang ( wel onder verleiding van een lolliestokje :D, maar goed), en daar weer op mijn hand geoefend, heel leuk, en dan van dichtbij valt het me weer op hoe mooi hij eigenlijk is en wat een prachtige lange staart hij heeft.
Daar dus ook maar weer een plaatje van getrokken, en morgen Charlie dan maar doen: hebben we iedereen weer gehad.

carco

22 september 2004, 19:30:52 #117 Last Edit: 22 september 2004, 19:34:38 by carco
 >:( >:(
Grr....
Vandaag hangt er zeker storm in de lucht: ze deden alles wat ze niet mochten doen: boven op de kast aan de snoeren knagen van de boxen,aan andere snoeren van andere boxen knagen en ga zo maar door.
Ze waren er vroeg uit vandaag, maar ook weer vroeg in de kooi ( nou ja van 9.00 uur tot 14.00 uur, valt wel mee toch).
Nog wel zoals beloofd Charlie even op de foto gezet, en mijn dochter ging even mee naar de gang met Hedwig en wilde daar ook een foto van maken: Hedwig moest alleen niet veel van Simone hebben :-/: ik denk dat ze er tè weinig mee bezig is, Maurice kan er meer mee doen, die raakt ook niet gelijk in paniek als ie even iets niet wilt en Simone wel, dan wordt ze zenuwachtig en dit voelen ze toch aan.

Mijn allerliefste kroeldoos: Charlie.

Mijn iets mindere, maar zeker niet minder lieve, kroelkous: Hedwig.

carco

Zo ik moest even goed zoeken naar mijn dagboek! :P
Vandaag een digitale keukenweegschaal aan mezelf cadeau gedaan en iedereen natuurlijk gewogen.
Mijn vermoeden klopte bijna , want ik dacht al wel dat Spongebob de lichtste was, maar dacht dat Noo-Noo het zwaarste was en dit klopte dus niet.
Alleen volgens de gegevens moet ik wel erg zware valken hebben en naar mijn inzicht valt het best mee.
*Harry: 111 gram!!! ( maar ik vind dit dan ook een heel forse en grote vogel, is volgens mij niets te zwaar)
*Charlie: 101 gram ( gaat net dus)
*Spongebob: 87 gram
*Hedwig: 89 gram
*Noo-Noo: 107 gram ( en die is volgens mij wel te dik, maar wat kan ik er aan doen? op rantsoen zetten?)

Harry en Charlie waren vandaag aan het paren, dus ik ga toch eens kijken of ik een kooi op de kop kan tikken waar ze tijdelijk inkunnen, als ze een nestje willen beginnen.
Misschien dat Charlie daarom iets dikker is dan normaal.
Ach Noo-Noo vandaag zo lief: hij is de enige waarmee ik in de wc ga kroelen, omdat hij in de gang te druk is en naar de andere valken wilt en ze dan hoort.
Ik had de kooi de gang ingereden en de deur vast opengezet ( wcbril natuurlijk naar beneden) en wat doet de schat hij :
vliegt er uit zichzelf al in!!
En het is niet zielig hoor, want we hebben een vrij ruime wc waar het gewoon licht is! ;)

allemaal op een rij op het traphekje

carco

24 oktober 2004, 19:01:07 #119 Last Edit: 24 oktober 2004, 19:03:45 by carco
Een druk weekje geweest hier.
We  hadden 2 logees : het zusje van Spongebob, Calimero.
En het zusje/broertje van Hedwig: Pica.
Heel vermoeiend, overdag konden ze er al niet uit, omdat er aan de badkamer wordt gewerkt, en 's avonds deden vooral Pica en Calimero alles wat niet mocht.
Ik heb wel een aantal leuke plaatjes geschoten.

Het hele spul bij elkaar.

Calimero en Pica

Hedwig links en Pica rechts.

Het viel in het begin niet mee om ze uit elkaar te houden: ik hoop dat ik de goede mee terug heb gegeven :D.