Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

carco

13 februari 2004, 01:05:54 Last Edit: 8 oktober 2012, 23:14:32 by carco
Heeft Charlie 5 januari de ''prikpil'' gehad omdat ze eieren  bleef leggen, gisteren lag de eerste er dus alweer!!
Het is niet te geloven met dat beest! Het heeft dus niet echt gewerkt: oftewel de dosering was te laag. Voor de zekerheid even contact opgenomen met degene waar mijn valken vandaan komen om te vragen of de hormonen voor de evt. kuikens geen kwaad kunnen, maar dit is niet zo. Het nestje is (als de eieren uit gaan komen) 3 maanden later, dus ik laat het maar zo en zie wel wat er van komt.
Aan de ene kant vind ik het heel leuk, maar aan de andere kant... weer die spanning van gaat alles goed: laten ze geen jongen doodgaan( zoals bij het eerste nest). We zien het wel weer: ik hou jullie in ieder geval op de hoogte hoe het gaat.
Ik had juist eindelijk een adres gevonden waar ze een witmasker gepareld hadden en die wilde ik er als enige bij hebben, maar laat ik nu maar even wachten: lijkt me namelijk nu niet bevordelijk een nieuweling in de kooi.
Misschien is er wel één van de jongen te ruilen tegen één van het forum t.z.t.?
Groetjes: Caroline.


Klik op het plaatje voor onze site!




BIRDIE

Hoi Caroline,

Gezellige boel bij jou zeg :D ;)!

Trouwens, wat is een 'prikpil' eigenlijk? Kan een vrouwtje dan geen eitjes aanmaken ofzo? Nou het heeft in ieder geval niet geholpen, maar goed. Ik hoop in ieder geval dat alles goed gaat met de jonkies!

Groetjes,

Annemarie

carco

Hoi Birdie

Het is de bedoeling dat bij de prikpil de behoefte tot eieren leggen verdwijnt: wat dus inderdaad typisch niet geholpen heeft nee.
Ja gezellig hè: het jonkie zat echt zo mooi aan ze te trekken terwijl ze bezig waren:ze gaan gewoon door!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




giovanni

tof dat ze eraan begonnen zijn
hier nog ff wachten

grtjs

Stijn dc

hoi

leuk dat je kleintjes gaat verwachten, maar wel jammer dat die prikpil niet heft geholpen. waarom heeft ze dat gekregen?

SDC:D

carco

Hoi Stijn

Ze heeft de prikpil gekregen omdat ze van oktober tot december al 16 eieren had gelegd, dit leek ons niet zo bevordelijk voor haar gezondheid, vandaar.
Vanmiddag lag trouwens ei nr 2 er, en wel lachen het jonkie wat nu net 2 maanden is probeert ook op het ei te broeden, maar ze kreeg het ei niet onder haar buik en pa die net op de eieren zat liet het wel toe: was echt koddig om te zien.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Speedy

 :D :D wat een leuke foto, "papa ben je klaar, ik wil ook ff" hahahahahaha ja joh, ik wist niet eens dat vogels ook al aan de prik pil kunnen? jeetje wel zielig lijkt me in zo een klein lijfje een prik te moeten krijgen.
Ja ze heeft zeker al veel eitjes gelegd zeg.
Ik heb er nu voor het eerst 4 liggen, nou ja 3 goeie en 1 skittle eitje  ;D
Even afwachten nog of ze bevrucht zijn dus.

Groetjes,
    Trudie

Stijn dc

dat zijn inderdaad veel eitjes die ze heeft gelegd. maar nu mag ze uitbroeden, of niet?

SDC:D

carco

Gisterenavond laat lag toch eitje nummer 3 er: ik kwam uit de schuur en zag ze net gaan staan op hele hoge poten: echt een vers ei dus!!
Ze broeden er goed op (meerendeels de pop), overdag gaat ze er even uit om haar behoefte te doen op de trap: en qua grootte lijkt dit wel een hondendrol!!
Daarna vliegt ze wat en gaat dan weer terug haar kooi in.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Speedy

Hoi Caroline,

Dus de prikpil heeft niks geholpen dus, maar kan dit dan toch geen kwaad voor het jong? als het eitje dus bevrucht is.

Groetjes,
   Trudie
(ik ben zo blij, zo blij, 3 eitjes zijn zeker weten bevrucht hier, trallalaalalaaaa)

carco

Hoi Trudie,
Nee het moet geen kwaad kunnen voor het jong voor het jong, ze heeft gewoon te weinig hormonen ingespoten gehad ( en ik wist dat die kans erin zat omdat de minimale hoeveelheid gegeven is), en het hormoon is gewoon alweer uitgewerkt, dus het lichaam alweer uit!
Ik denk wel dat ze bevrucht zijn aan de eieren zelf te zien, maar heb dus niet zo'n goede zaklamp dat ik erin kan schijnen.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Speedy

Ok gelukkig maar, nu maar hopen dat het ook bij jou goed gaat, net als bij mij, ik zit ook vol spanning nu joh..heb nu eindelijk geizen of ze bevrucht zijn.
En wel met een heel klein penlite lampje. Mijn man had die gelukkig nog, heeft ie altijd mee.
En ik hoefde nu niet eens aan de eitjes te komen.

Groetjes,
   Trudie

BIRDIE

Hallo Caroline & Trudie,

Toch wel heel erg leuk voor jullie hoor, dat jullie valkjes eitjes hebben :)! Ben heel blij voor jullie en ik hoop dat alles goed gaat. Ik wil zelf ook graag een nestje, maar dat kan pas over 1,5 jaar als ik op mezelf woon ???.

Houden jullie ons een beetje op de hoogte?

Groetjes, Annemarie

carco

Daar was dan vanmiddag eitje nr 4. Ik dacht al dat ie niet meer kwam. Overdag als de kooi open staat vind ik dat er weinig op gebroed wordt, maar verder zijn ze er niet vanaf te slaan. Ei nummer 1 en 2 zijn in ieder geval bevrucht (ik heb even een mooie zaklamp gekocht) Nummer 3 begin ik langzaam iets te zien en nummer 4 ligt er natuurlijk maar net.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Stijn dc

hello

wat leuk dat er al twee eitjes bevrucht zijn. Ik denk wel dat ze dan alle vier bevrucht gaa nzijn. Dit gaat wel heel erg snel allemaal. veel succes ermee! :D

SDC:D

p.s. vind je het goed dat ik dit topic naar de dagboeken verplaats?