5 mei 2025, 22:39:08

popje legt haar 8ste ei!

Gestart door Whitney, 26 januari 2013, 22:11:52

« vorige - volgende »

Whitney

:-[ hallo, mijn popje blondie legt vanuit haar stokje een ei, flats die ei op op de bodem. Je ziet dat ze helemaal uitgeput is en ik vind het maar zielig  :-[ :-[. Ze heeft misschien daardoor ook gebraakt [ voordat ze haar 8ste ei legte]. Wat moet ik doen? Ik geef de vogels al auomatisch eivoer [ bevat eivoer, garnaaltjes, stukjes gedroogd fruit] , grit en gewoon zaad. Ze staat nu voorover gebogen en knijpt haar oogjes dicht.... de eitjes zijn onbevrucht.
Ik ben niet heel actief op het forum, het kan daarom zo zijn dat je na een lange tijd pas een privébericht van me terug krijgt.

mijn excuses

smiley

hoi

Ik zou haar zo snel mogelijk een prikpil laten geven bij een goede vogelarts ..
Die zal haar ook wel een calcium prik geven ...niet te lang wachten want door uitputting en calcium gebrek kan ze dood gaan !!
Ook het braken is niet goed ....

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Whitney

Citaat van: smiley op 28 januari 2013, 00:52:05
hoi

Die zal haar ook wel een calcium prik geven ...niet te lang wachten want door uitputting en calcium gebrek kan ze dood gaan !!

Groetjes Conny

bedankt voor de info, het gekke is dat ze nu weer op de been is en dat ik op die dag tot vandaag geen tijd heb om haar naar de dierenarts te brengen, idd. geef ik haar wel wat krachtvoer en ben ik van plan om later weer een mineralenblok o.i.d. te plaatsen.

ps. wat houd een prikpil in?
Ik ben niet heel actief op het forum, het kan daarom zo zijn dat je na een lange tijd pas een privébericht van me terug krijgt.

mijn excuses

olympus

ik heb ook een popje en die heeft onlangs 3 eitjes gelegd
is verder gezond
kan ik op een of andere manier die eitjes laten uitbroeden of is dat niet mogelijk
mvg jean

olympus

Citaat van: olympus op 13 maart 2013, 09:55:07
is verder gezond
kan ik op een of andere manier die eitjes laten uitbroeden of is dat niet mogelijk
mvg jean

Larissa

Citaat van: olympus op 13 maart 2013, 19:38:01
Citaat van: olympus op 13 maart 2013, 09:55:07
is verder gezond
mvg jean

Hoi,

Zit er een man bij, zo nee dan zijn ze niet bevrucht en kunnen ze dus niet uit gebroed worden.
Wel 30 dagen laten liggen om te voorkomen dat ze uit geput raakt door het elke keer nieuwe te leggen
Zo ja dan zal ik me maar eens eens goed inlezen wat er allemaal bij komt kijken bij kweken met valkparkieten.

Citaat van: poco/phoebe op  1 februari 2013, 22:49:40
Citaat van: smiley op 28 januari 2013, 00:52:05
hoi

Groetjes Conny

bedankt voor de info, het gekke is dat ze nu weer op de been is en dat ik op die dag tot vandaag geen tijd heb om haar naar de dierenarts te brengen, idd. geef ik haar wel wat krachtvoer en ben ik van plan om later weer een mineralenblok o.i.d. te plaatsen.

ps. wat houd een prikpil in?

Hoi Poco,

De prikpil is het zelfde als bij de mensen, alleen dan voor vogels.

Sepia, Mineralen blok altijd er in hangen, zelfde als grit en maagkiezel.
Wat je ook kunt verstrekken is gekookte macaronie/spagehtie/ meergranen rijst, noten rijst. Dit is ook goed voor de valkjes.

Groetjes