8 mei 2025, 02:07:58

tam maken van een 2 jaarig jong

Gestart door jeremy123, 16 januari 2013, 12:24:58

« vorige - volgende »

jeremy123

hallo,

ik heb een vraag ik krijg binnenkort een valkje van 2 jaar en die bij zijn eigen baasje redelijk tam ik heb zelf ook nog een valkje van bijna een jaar die is handtam.
is het dan mogelijk dat het valkje van 2 jaar nog handtam wordt ??? ??? ???

alle reacties zijn welkom

DianaM

Ik heb het toevallig vanmorgen gevraagd bij n dierenwinkel, die hadden erge leuke valkjes zitten van ca 10 maanden en wat ouder. Die waren niet tam. De man van de winkel vertelde mij dat t met heel heel veel geduld wellicht wel kan, zeker als er al n valkje is die wel goed tam is. Dan kan hij afkijken. Maar daarentegen kan t tamme valkje ook afkijken bij de minder tamme en dat na gaan doen.
Ondanks dat ik er superlieve valkjes heb gezien heb ik toch besloten wanneer ik er 1 bijneem een jonge handtamme te kopen of n wat oudere tamme.... succes!

Larissa

Als een valkje redelijk tam is dan blijft hij dat, ook bij de nieuwe eigenaar.
Je zult alleen wat meer aandacht er aan moeten geven zodat hij jou ook gaat vertrouwen.

Zelf nu 1 tam koppel over genomen van iemand en deze zijn na een tijdje ook tam geworden richting mij.

Groetjes

Yens

Hallo,

ik heb ook een handtam valkje. Ik weet haar leeftijd niet maar ze is wel volwassen en ik heb haar erg vlug handtam gekregen. Nu vliegt ze nooit van mij weg. Alleen als ze op tafel zit gaat ze misschien eens vliegen. Het ligt aan Het karakter en verleden van je valkje. Zo te zien zal het geen probleem zijn als ik je bericht lees.
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko