Sinds gister is chico een killer-parkiet???

Gestart door mick28, 8 januari 2013, 12:54:54

« vorige - volgende »

mick28

Ik heb 3 valkjes in 1 kooi ,ongeveer al een half jaar gaat dat goed. 2x pop en 1x mannetje ''chico''
Gister waren ze alle 3 buiten de kooi .
Zaten samen ,en ineens uit het niets begint chico ,ongekent agressief ,het zwakste popje aan te vallen.
(ik heb 1 zwakker popje want ze is helaas gekortwiekt door de schrale handelaar.Zwakker van conditie ,want ze vliegt niet zelf.Voor de rest een erg leuk valkje ,die vooral vogel is)
Hij vliegt ook achter haar aan en als hij de kans krijgt blijft hij constant aanvallen.
Bijt mij nu ook ,nadat ik ze uit mekaar heb gezet bijv ,en wil ineens niet meer terug naar de kooi ook...pfff...
Chico komt bij een goede kweker vandaan ,was het vriendelijkste en tamste vogeltje van alle 3.
Heb chico nu in een aparte kooi gezet ,omdat het niet anders is helaas.
Hoe kan dit???

carco

Kan het zijn dat je man een oogje hebt op je andere pop?
Klik op het plaatje voor onze site!

mick28

Bedankt voor jou reactie.

Hij kan het wel met haar vinden en vliegen vaak samen...
Maar als zij om aandacht vraagt bij hem ,pikt hij haar ook erg agressief .
Heb dus ook 2 dagen inmiddels ,geprobeert om chico met het andere vrouwtje ,in 1 kooi te laten.
Betrapte hem 2 keer op veren trekken ,dus heb hem weer alleen gezet.
Had dit niet verwacht ,vreemd en best wel sneu eigenlijk.

ps:De agressie naar het zwakkere popje is echt onkgekent.
     Sta er echt van te kijken ,dat hij ook zelfs achter haar aanvliegt om aan te vallen. Hij wil haar serieus verwonden.Wist niet dat ,dat in de aard van een valkje zou zitten.

carco

Dit is inderdaad best vreemd :-\
Dat veren trekken bij de andere pop is dit om aandacht te trekken denk je of was het echt agressief naar haar toe?
Klik op het plaatje voor onze site!

mick28

Tja ...wat zal ik zeggen....
Hij is alleen lief wanneer het hem uitkomt ,maar dat is sinds kort.
Voorheen werd hij nog weleens weggepikt door de vrouwtjes .
Niet zo agressief natuurlijk ,en daarna was er weer vrede inde kooi.
Het zwakke popje en chico zijn allebij nu ongeveer een half jaar oud.
Het vliegende popje is een maand of 9.
Mischien heeft het met zijn hormoontjes te maken ofzo ,hij deed vandaag ook voortdurend stoer en macho ,met zijn borst naar voren en vleugels in de lucht ,rondjes lopen en vliegen :-)

Hij blijft evengoed een schat van een beestje :-)
Mischien dat ik met de tijd het zwakkere popje een beter thuis ga geven.
Wil haar eerst laten aansterken tot ze in ieder geval haar :-(afgeknipte:-( vleugels terug groeit.