Mijn valkparkiet heeft iets met zijn vleugels!

Gestart door maria, 12 januari 2003, 15:25:20

« vorige - volgende »

maria

Hallo allemaal.

Ik haalde mijn valkparkiet net uit zijn kooi en liet hem even vliegen, maar toen hij weer ging zitten zag ik dat aan de ene vleugel allemaal korte veren zaten. Die grote zijn eraf. Toen zou hij zijn vleugel weer inslaan zeg maar, maar dat lukt niet goed. Die vleugel steekt nu meer uit dan die andere. Dus heb ik em maar weer in de kooi gezet zodat hij zich niet meer zou bezeren, maar toen ging hij gelijk weer onder zijn veren wroeten om het zo maar te zeggen en hij deed dat ook bij zijn andere vleugel waar nu ook al een lange veer losser lijkt te zitten. Ik ben erg ongerust. Hij is nog maar 3 jaar. Hopelijk weet iemand wat dit kan zijn. Ik kan nu niet naar de arts maar wil graag weten wat er aan de hand is.

hartelijke groeten aan iedereen

ps heel graag zo snel mogelijk bericht.

Ralf

Hoi Maria,

Ik weet niet wat het kan het zijn,
Als hij nou een paar maanden was maar 3jaar dat zou geen veren wisseling kunnen zijn.

Heel veel sterkte met je valk en ik hoop dat je gauw antwoord krijgt op je vraag.

Groetjes Ralf

cisca

Hallo.
Momenteel verliezen mijn valkjes ook alle veren maar die zijn gewoon hevig aan het ruien ,Ik heb al heel wat slagpennen uit de volliere gehaald.
Ook al is een valkje al drie jaar ruien doen ze toch hoor.
Probeer wat vitaminen te geven zodat hij iets meer weerstand krijgt en als het de rui is kun je ook ruidruppels halen.
Maar als je het niet vertrouwd dan naar de dierenarts gaan.