mijn valkparkiet knaagt de verf van de kooi!

Gestart door Nina, 26 oktober 2003, 18:21:34

« vorige - volgende »

Nina

Mijn valkparkiet zit sinds een aantal dagen in een nieuwe kooi. Veel groter dus veel meer ruimte. Hij is zelfgemaakt, alleen ik heb hem geverfd, en nu knaagt hij de verf van de tralies af. Ik ben bang dat dit slecht voor hem is en dat hij er ziek van wordt...
Hij doet dit al 3 dagen en hij vertoont nog geen ziekteverschijnselen en is even vrolijk als anders. Dus op de korte termijn geen problemen, alleen kan dit op de lange termijn slecht voor hem zijn of valt dat wel mee, en poept hij het gewoon weer uit.

Nina en Plukkie

Kolkkie

Hoi Nina,

Op de korte termijn kan het ook al zeer ernstig zijn.

Ik weet niet wat coor een verf je hebt gebruikt, maar het is zeer ongezond voor een valkje. Hij kan na een paar keer ervan eten al vergiftigd worden en doodgaan.
Dit het is ten zeerste aan te raden om je valkje in een andere kooi te zetten, en bij de andere kooi de verf er af te halen.
Verf op waterbasis in minder giftig als gewone verf, maar alles verf die je valkje binnen krijgt heeft ernstige gevolgen voor danwel de korte als lange termijn!!!

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

sousou

hoi,
mijn parkiet doet het ook wel soms maar soms kan het ernstig zijn! :o

groetjes:soumaya ;D