27 april 2024, 22:17:51

Samen in een kooi

Gestart door toby+dobby, 19 september 2003, 02:28:34

« vorige - volgende »

toby+dobby

Hallo,
Misschien dat iemand mij kan helpen.
Ik heb een valkje van 2 jaar. In juli heb ik er eentje bij gekocht, deze is net als de andere erg tam geworden, en erg lief tegen de andere.
Maar de valk die we al hadden wil er niets van weten.
Ik wil ze graag samen in een kooi hebben, maar het ziet er nog niet naar uit dat die oudere dat goed vind. Ze valt alleen maar aan als de nieuwe te dichbij komt.
Wat moet ik doen?
help
Groetjes Susan ???

Paul

Hoi Susan,
Je oudere valkje ziet zijn kooi als zijn territotium en hij verdedigd dat.
Je zou kunnen proberen als ze buiten de kooi aan elkaar gewend zijn om ze een tijdje in een vreemde kooi te zetten zodat ze beide op vreemd terrein zijn en je hebt kans dat dat beter gaat dan.
Later kan je ze dan weer in de oude kooi zetten.
Veel succes en groetjes, Paul

giovanni

Ik heb ook datzelfde probleem gehad, en ik liet ze gewoon doen en nu is dit al zééééér sterk geminderd, ze zitten zelfs al met hun kopjes laag tegen elkaar  :)  ;D Gewoon gduld hebben. Ik kreeg ook als tip dat je de natuur niet altijd is zoals je wil --> koppeltjes moeten ook van elkaar houden

luukluuk

ik heb er ook 3 in een kooi zitten ,2 had ik er al ,en toen kwam er nog eentje bij ,maar ze bekijken hem nog niet zo erg
ook een beetje zielig ,maar ze doen niet echt lelijk tegen hem
ik denk dat ze zeker aan elkaar gaan wennen hoor ,
gr Margot

sousou

hallo,
het is soms niet zo verstandig om 2vogels in een kooi te doen
OMdat: ik het ook hebt gedan maar wat er gebeurd was vechten en daarom kan je ze soms uitelkaar doen!
groetjes:soumaya :-/