11 mei 2025, 22:06:15

Ziek/Gewond?

Gestart door WendysPinoValk, 8 november 2012, 11:13:56

« vorige - volgende »

WendysPinoValk

Heey allemaal,,

Ik heb hier een valkje van ongeveer 5 maanden en was altijd actief en vloog er graag.. Nu is dat sinds een paar dagen veranderd. Ik heb het gevoel dat hij ziek is of gewoon echt niet lekker in zijn vel zit.

Hij is stil slaapt tegenwoordig op de grond wat hij daarvoor ook niet deed, zijn veren staan bol, voelt warm aan, komt  stil bij je zitten en heeft bijna geen evenwicht meer als je met hem beweegt.

Ook houd hij zijn ene pootje steeds in getrokken en ik zie ook dat hij deze liever niet gebruikt. De poot voelt ook warm aan.

Ik weet even niet wat ik moet doen, hij ziet er echt een beetje zielig uit.. heb 2 foto's van hem bijgevoegd..

misschien hebben jullie een oplossing voor mij of hebben jullie dit al eens meegemaakt en weten wat te doen, want ik vind hem zo erg zielig! :-\

groetjes wendy

carco

Op de 2e foto zie Perry er wel goed uit, op de eerste foto vind ik hem er niet goed uit zien.
Is het alleen het pootje waar die last van heeft? Kan het zijn dat die ergens tegenaan gevlogen is of zo?
Ik zou het in ieder geval door een vogelarts na laten kijken, want het op de grond zitten en bol zitten is zeker niet goed.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

WendysPinoValk

Nee nergens tegen aan gevlogen.. Hij is nu al een paar daagjes zo rustig.. daarom maak ik me ook zorgen want zo is zijn karakter helemaal niet.. hij houd juist van lekker los vliegen maar nu wil hij alleen maar bij je zitten.. En dan met zijn oogjes dicht met bolle veren. Dat warm aanvoelen? kan dat koorts zijn?  ???

carco

Misschien een ontsteking? Dat voelt ook warm aan.

WendysPinoValk

dierenarts denkt aan vitamine tekort?.. zegt dat jullie iets

Rianne

Nee daar denk ik niet aan. Het is niet het pootje met de ring die warm aanvoelt?

WendysPinoValk

geen ringetje om dus nee :(

Tamara8

Hee,

Een beetje late reactie, maar beter nu dan nooit.
Gaat het al beter of nog steeds hetzelfde?

Mijn valkje had in mei dit jaar het zelfde gedrag wat jouw valkje toont alleen zat zij op 2 poten. Ben na 1 dag direct naar de VA gegaan en bleek dat ze lood in haar maagje had! Dat bleek dodelijk te zijn en bleek er net optijd bij te zijn.

Als ik jou was zou ik naar de VA gaan. Valkjes zijn zwakke dieren als ze ziek zijn en kunnen er snel aan overlijden!

Heel veel sterkte.

WendysPinoValk

hij heeft het niet gehaald :(.. hoe komt er lood in het maagje en waarvan kan dat komen dan..

carco

Ach arme: sterkte :'(

Misschien in je vitrages?
Deze staan er om bekend dat er een loden randje onderin zit en dat is zeer giftig   :(