15 mei 2025, 23:57:34

valkparkiet op kooi

Gestart door R-Mean, 30 oktober 2012, 09:03:03

« vorige - volgende »

R-Mean

hallo,

Wanneer ik mijn valkparkiet chico uit zijn kooi haal wil die alleen maar op zijn kooi zitten. als ik hem daar weg wil halen wordt die agresief en loopt die achteruit en piept die. als ik hem op mijn vinger laat zitten vliegt die weer op de kooi.
Ook bijt die altijd in de tralies.

enig idee wat dit is ?

m.loes

lotteeeu

heb je de vogel al lang? misschien is het inderdaad nog een beetje angst dat hij heeft :)

Birdie

angst of hij wil zijn eigen territorium verdedigen

trieneke

Citaat van: R-Mean op 30 oktober 2012, 09:03:03
hallo,

Wanneer ik mijn valkparkiet chico uit zijn kooi haal wil die alleen maar op zijn kooi zitten. als ik hem daar weg wil halen wordt die agresief en loopt die achteruit en piept die. als ik hem op mijn vinger laat zitten vliegt die weer op de kooi.
Ook bijt die altijd in de tralies.

enig idee wat dit is ?

bij mijn vogel rockey, is dat een beetje ook zo , als ik hem op z'n kooi zet wilt die alleen maar op z'n kooi zitten en als ik hem bijvoorbeeld wil oppakken wilt die dat niet en bijt die mij en gaat die soms blazen en dan word ik boos op hem en ga ik tegen hem zeggen dat die normaal moet doen maar nu heb ik gelezen dat je het gewoon moet negeren als die bijt dat doe ik ook en dan doe ik hem voor "straf" in z'n kooi maar het helpt gewoon niet !!! en ik kan dus ook echt gewoon niks met hem doen omdat die niks wilt doen heel irritant! ik ben zelf nog 12 en ik heb een kleine kamer en daar heb ik rockey en z'n vriendinnetje sweety in (samen in 1 kooi , kunnen niet zonder elkaar ;s heel irritant) en een hamster maar het probleem is ook mijn kamer is heel klein en het liefst wil ik natuurlijk dat de valkjes naar boven kunnen in de woonkamer maar dat mag niet van me moeder dus ze zitten haast de hele dag in hun kooi vooral als ik naar school moet ! en ik weet echt niet meer wat ik moet doen kunnen jullie asjeblieft helpen ? :-\

Birdylover

Vroeger ging mijn valkje als ik hem wou pakken ook blazen, hij liep naar achter en ''schuilde'' achter zijn kooi. Maar nu komt het veel minder voor. Hoe oud is je valkje? Want als je hem pas hebt of een paar maanden moet hij misschien wennen aan je. Maar dit is mijn tip; Je moet hem een paar minuutjes voor straf in zijn kooi zetten als hij zich misdraagt en hij niet op je vinger wilt en als hij zich de volgende keer gedraagt, dan kun je hem belonen met b.v. trosgierst of iets wat hij heel lekker vindt. Zo deed ik het met mijn valkje.

Hopelijk kun je iets met deze informatie!