Hoe kan ik hem groenten en fruit laten eten? help!

Gestart door lotteeeu, 3 oktober 2012, 20:14:31

« vorige - volgende »

lotteeeu

Hallo , ik heb mijn valkje nu een jaar. en hij eet nog altij geen fruit ,hij wilt het echt niet eten heb al op vele manieren geprobeert ,gewoon uit de hand ,in zijn bakje leggen, ... het werkt niet!

hebben jullie tips?
of hoe hebben jullie ze dat geleerd ?

alvast bedankt :)

sepke

Probeer eens een stuk fruit b.v. een stuk appel tussen de spijlen v.d. kooi te steken. Misschien gaat de valkparkiet er dan van eten. Verder toch blijven aanbieden. Bij mij eten ze het ook niet dagelijks terwijl ik het toch elke dag blijf aanbieden.
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

lotteeeu

Nee dan gaat hij ook niet proeven heb dit al veel geprobeerd !

toch bedankt

mariska79

Jij heb het hier over fruit, maar heb je ook al eens groente geprobeerd?? fruit zijn ze bij mij ook niet gek op maar groente... Als ik er mee aan kom lopen zitten ze met z,n alle voor het deurtje. Boontjes, sla (met mate) komkommer ect. Het vreemde aan mijn vogels is dat het wel groen moet zijn  ;D
In bakjes en door de tralies heeft hier ook geen zin, de valkjes vinden het leuk om op de bodem te scharelen

lotteeeu

ja heb ook al wat groenten geprobeert ,het lijkt soms wel of hij bang heeft van de kleur !
maar ik ga zeker nog blijven proberen

toch bedankt:)

charlgo

Als het bijvoorbeeld een appeltje is wrm eet je er zelf geen stukje van? mischien denkt je valkje van ow ik kan het wel eten.
Mijn parkietje wou namelijk ook pas een stukje eten doen ik het zelf at ;)

lotteeeu

Dit heb ik ook al geprobeerd , maar werkte ook niet !
maar ik ga dit zeker nog wel eens probere want ik had wel het gevoel dat hij wel wou maar nog niet echt durfde!

bedankt! :)

mariska79

ik heb gister zelf vogelkoekjes gemaakt, met stukjes banaan appel en komkommer er in,  ze smulde er goed van. misschien ook wel een leuke tip voor jou :D

http://www.valkparkiet.com/nl/files/voedingkoekje.htm