16 mei 2025, 19:56:48

Op mijn hoofd zitten!

Gestart door Franula, 26 september 2012, 17:19:21

« vorige - volgende »

Franula

Mijn valkje Pim zit de laatste tijd regelmatig op mijn hoofd. Hij vindt mijn hoofd sowieso interessant, want ook knabbelt hij wel eens aan mijn haar en bril, als ik dichtbij hem kom.
Pim is niet handtam, want hij blaast naar mijn handen en heeft daarom nog nooit op mijn vinger gezeten (ook niet op mijn schouder trouwens).
Ik zou dat wel heel leuk vinden, maar weet niet of dit nog gaat lukken, want Pim is al 2 jaar en aan komen vliegen. en ik heb hem al 2 keer moeten pakken met mijn hand, omdat hij niet meer zelf terug naar zijn kooi kon komen.
Heeft het nog zin om tijd te steken in tam maken of helpt het om een tam vrouwtje erbij te kopen?

Francien

charlgo

er een valkparkiet bij kopen helpt volgens mij niet of mischien wel ;) maar het valt altijd te proberen want volgens mij kan je oude ze ook tam maken

miep

de kans is dat het tamme vrouwtje dan ook niet meer tam wordt, maar het kan ook andersom werken.

dat is een gok, en anders zit je met twee niet tamme vogels.
ik zou er dan en tijd in steken, en dan misschien een ander wel tam vogeltje erbij, en als je ziet dat die tamme minder tam wordt in een apart hok doen zodat die tam blijft.