14 mei 2025, 15:44:45

Wat mankeert Henk???

Gestart door lizzoe, 20 september 2012, 10:23:11

« vorige - volgende »

lizzoe

Hai allemaal!
Wij zijn gisterenavond naar de dierenarts geweest met ons 7-jarige parkiet.Dit was weinig bevredigend..want volgens haar was er niks met hem aan de hand!?

Dit is het verhaal:
Henk is dus 7 jaar.Hij is sinds een maand niet fit.Hij zit op de grond en fluit niet meer.Hij eet en drinkt wel.Hij heeft geen diarree.Hij slaapt de hele dag...behalve als hij eet.Ik vind zelf dat hij magerder is (ookal zegt de dierenarts van niet).Ik heb van de dierenarts de tip gekregen om brinta,en eikracht en gewoon voor met elkaar te mengen.En limonade door zijn drinken te doen.
Ik heb zelf het idee dat hij iets van een beroerte oid heeft gehad.Hij had een tijdje terug dat hij uit het niets heel raar schrok,en uit de kooi vloog.Toen ik hem pakte zat 1 oogje dicht en had hij een slap pootje.Maar dat herstelde heel snel.

Ik hoop dat ik wat tips kan krijgen.Ben zo bang dat hij pijn heeft!Groetjes

milaja

denk dat hij een tia heeft gehad.
dan heeft hij waarschijnlijk toch een hersenbeschadiging opgelopen.
heb dat ook eens bij een parkietje gehad,alleen trok dat niet meer bij helaas.
als dit het geval zou zijn heeft hij geen pijn.
de tip kan je proberen maar van brinta kan hij diaree krijgen.
door het drinken kan je wat roosvice doen.
vrees alleen dat het niet gaat helpen maar dan heb je in ieder geval wat geprobeerd.
heel veel sterkte ermee

lizzoe

Ik ga het maar idd proberen.Ik ben gek met het beessie,daarom wil ik dat hij niet lijdt!! :-\

Patrick

7 granen pap van de Aldi is goed voor vogels en zou zelf geen Brinta geven.
Wat ook eventueel zou kunnen is de mueslie met fruit van de Lidle (zitten niet van die krokante brokken in) deze kan je ook mengen door het eivoer heen zonder risico. Beide geef ik zelf regelmatig tijdens de kweek met valkparkieten en doen het er bijzonder goed op.
Roosvicee is enkel voor de smaak en vitaminen maar je kan ook rode,gele of oranje paprika geven (in de groene zit te weinig) of witlof.
Blijft Henk afvallen dan zou ik toch wat ontlasting  op sturen naar www.vogelziekenhuis.nl (staat adres en telefoonnummer bij) om te laten onderzoeken voor de zekerheid.

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl