Update vogels clamydia(papegaaiziekte)

Gestart door kuiserke, 2 september 2012, 12:24:42

« vorige - volgende »

kuiserke

Update vogels Clamydia Papegaaiziekte
Ik ben nu ongeveer een 20 tal dagen medicatie aan het geven, Soludox 15% met kalkarmwater.
Het kleintje dat ik heb binnengehaald leeft nog, in het begin heb ik hem moeten dwingen om te eten.
Opgerold in een servet,  heb ik alles naar binnen moeten stampen.
Geloof me geen pretje ik was een uur bezig om hem 6 ml te geven,
nu krijst hij al en  begint nu zelfs al naar eten te vragen als hij me ziet.
Ik had deze week daar wel een probleem mee.... braken, diarree blijkbaar teveel aan medicatie... ???
ik had wel De richtlijnen van de DA gevolgd, direct gebeld en ik moest stoppen.
Nu moet ik hem één druppel Primperan (tegen braken) geven 2x per dag.
IK hoop dat het blijft leven, ik heb gezien dat hij trosgierst begint te eten en
dat hij ook met zijn snavel in het eetbakje zit.
Hij vliegt ook al  :)
Vandaag ga ik van vier voedingen naar 3 en kijken of hij eet, hij is nu ongeveer 7 a 8 weken....
Natuurlijk zat hij veel achter door de ziekte maar zijn gewicht is nu wel goed gekomen.
Hij woog maar 54 gram als ik hem uit de volière gehaald heb,
hij was zo klein daarom dat ik niet goed kan schatten hoe oud hij is.
Met de valkparkieten gaat het stukken beter, daartegen met de grasparkieten gaat het steeds nog niet goed.
Als je er naar kijkt zie je niks mar hun stoelgang is nog steeds slecht.
Ondertussen heb ik ook een paar kippen dood, die hebben het dus ook en staan al op medicatie.
Dat komt omdat ik steeds de afval van de vogels in het bos gaat gieten,
ze krabben daar zo graag in en eten de overschot van het graan ook op.
Mijn man Eric doet de kippen en ik de vogels om de besmetting zoveel mogelijk tegen te houden.
Nog 14 dagen medicatie ik hoop dat het dan over is, ik heb tot nu toe nog maar één grasje dood de andere doen het super.
Blijven duimen zou ik zeggen het gevaar is nog niet geweken.
Groetjes Anita- kuiserke

smiley

Hallo kuiserke

Ik ben blij dat het de goede kant op lijkt te gaan met je vogels .
Blijf voor je duimen dat ze er allemaal doorheen zullen komen .
Jullie doen enorm je best daar zal het niet aan liggen  ;)

Groetjes en succes

Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

kuiserke

Het gaat niet goed met het kleintje, opeens gaat hij terug achteruit. Dus toch maar weer begonnen met de antibioticum. Dat heeft hij blijkbaar niet genoeg van gekregen,  :'( ik ben er al zo aan gehecht geraakt . Als hij gedaan heeft met eten vliegt hij naar mijn pc, hij wilt daar mee zeggen ik blijf nog wat bij u en niet in de kooi. Ik ben hem aan het leren zaadjes eten en af en toe lukt dat wel. Eivoer dat lust hij niet al op alle manieren geprobeerd, trosgiert dat wel. In zijn kooi wil hij niet drinken kan ik nog iets doen weet er nog iemand raad....zijn stoegan is de nen keer normaal en de andere keer waterig wel zit er nog wat gebonden bij. De kleur is goed geel van de handopfok. Ik ben terug naar 4 voedingen moeten gaan want hij verloor gewocht mss zet ik het beter even bij de voeding...
knufs Anita