8 mei 2025, 18:17:19

Help me!

Gestart door Fatihacer, 16 augustus 2012, 13:44:15

« vorige - volgende »

Fatihacer

16 augustus 2012, 13:44:15 Last Edit: 16 augustus 2012, 13:47:09 by Fatihacer
Ik heb gisteren een valkparkiet gekocht bij een kweker,
daar zag die er wel goed uit denk ik.
Ik heb hem daarna mee naar huis genomen vers voer en water gegeven en ook wat trosgiert.
Toen merkte ik opeens op dat de parkiet wat bol zat. Zijn ontlastingen zijn groen wit achtig.
Weet iemand wat ik moet doen?
De valk is erg rustig, hij speelt niet met zijn speeltjes, hij zit maar op de grond vooruit te kijken.
Hij zit vaak te bibberen alsof hij het koud heeft maar het is hier best warm. En hij trekt zijn buikje in en uit
Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

kaykiller

Citaat van: Fatihacer op 16 augustus 2012, 13:44:15
Ik heb gisteren een valkparkiet gekocht bij een kweker,
daar zag die er wel goed uit denk ik.
Ik heb hem daarna mee naar huis genomen vers voer en water gegeven en ook wat trosgiert.
Toen merkte ik opeens op dat de parkiet wat bol zat. Zijn ontlastingen zijn groen wit achtig.
Weet iemand wat ik moet doen?
De valk is erg rustig, hij speelt niet met zijn speeltjes, hij zit maar op de grond vooruit te kijken.
Hij zit vaak te bibberen alsof hij het koud heeft maar het is hier best warm. En hij trekt zijn buikje in en uit
Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

als ene valkje bol zit slaaptie meestal zitie op 1 pootje?
en bibberen en niks doen met zijn speeltjes en weinig eten is stress door het verhuizen een valkje moet op z'n minst 1 week of 2 weken wennen

Fatihacer

Hij slaapt met 2 voeten op de grond.
Ik merk nu dat hij niet altijd bol is, net was ie weer normaal,
maar nu weer gelijk bol.

kaykiller

Citaat van: Fatihacer op 16 augustus 2012, 16:06:18
Hij slaapt met 2 voeten op de grond.
Ik merk nu dat hij niet altijd bol is, net was ie weer normaal,
maar nu weer gelijk bol.

alstie met 2 voeten slaapt dan zal ik gelijk de da bellen

animallovertje

ik niet.. een jong valkje slaapt wel vaker op 2 pootjes. verder heeft het valkje misschien erg veel stress beleefd aan de verhuizing waardoor die nu wat van slag is.

hoeveel rust geef je hem? laat je hem lekker rustig zitten? of zit je steeds voor de kooi om te kijken of het wel gaat?

jij kan het natuurlijk het beste inschatten. en als jij hem er ziek uit vind zien dan moet je naar de dierenarts gaan, maar ik denk dat het ook heel erg goed kan komen door de verhuizing en de stress die dat met zich mee brengt.
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------