3 mei 2025, 14:26:08

2de valkje erbij of niet? Dilemma

Gestart door Rocko, 5 juli 2012, 16:17:01

« vorige - volgende »

Rocko

Wij hebben een valkje: mannetje van 4 jaar oud.

Sinds een paar weken zijn we zo aan het twijfelen of we er een valkje bij halen.

Ons valkje is echt een baasje en mens gericht. Hij is tam en kan veel deuntjes (gaat dit niet minder worden met een nieuw valkje erbij??)

Tips?

Ook tips graag of we dan eventueel nog een mannetje erbij kunnen doen of liever een vrouwtje....

SolidRock777

Ik heb sinds zondag een nieuw vriendje bij Kaleb. En echt Kaleb is zo blij, hij is nu veel rustiger dan toen hij alleen was. Ik denk dat het verstandig is om er een valkje bij te nemen. Ze hebben dan echt wat aan elkaar, en hebben behoefte aan hun eigen taal en kroelen en gekroeld worden.
Echt Kaleb heeft daar zeker behoefte aan en bied steeds zijn koppie aan.
Ik denk niet dat het uitmaakt welk geslacht, behalve als ej wilt gaan kweken.
Met zijn tweeën zijn is echt goed voor valkjes.

Jasmijn

Ik had dit eerst ook en heb er een valk je bijgezet. Nu kunnen ze samen spelen en zijn ze niet alleen als ik er niet ben. Ik zou er wel een vrouwtje bijzetten want 2 mannetjes vechten sneller. Succes met je beslissing. Groetjes Jasmijn Twiedo&Dizzy

kaylee_83

Hallo allemaal,

Mijn valkje Falco is ongeveer 18 jaar, en ik merk de laatste tijd dat hij zich verveeld.
Ook heb ik gelezen dat als een valkparkiet alleen leeft dat het een kwelling voor hem is.
Het liefst haal ik morgen nog een valkje erbij, maar is dit wel verstandig?

De vorige eigenaar van mijn valkje heeft gezegt dat hij erg dominant is en als ik er een valkje bij zou halen, zou hij de hele dag gaan lopen schreeuwen om er bovenuit te komen.
Weten jullie misschien wat ik het beste kan doen?
Alvast bedankt.

Groetjes kaylee

Rissiejjj

Dit wat ik hier ga schrijven raad ik absoluut niet aan iemand anders aan. Je moet bij dit geval namelijk vooral in het begin met de neus erbovenop zitten en het gaat ook heel vaak niet goed!

Zo dat was de waarschuwing.
Ik lees hierboven namelijk dat 2 mannen snel vechten. Ik heb een jaar lang 2 ventjes bij elkaar gehad, nooit een gevechtje geweest. Na een jaar is hier Aimee bijgekomen, een popje, weer iets later is hier nog een een man bijgekomen. Ja jullie lezen het goed, 3 ventjes en 1 dame. Dit gaat meer dan perfect, in mijn geval dan. Maar bij voorbaad zeggen dat 2 mannen snel vechten is absoluut niet juist. Zolang ze niks hebben om om te vechten zullen ze dit ook niet snel doen. Bij alles moet je kijken naar het karakter van je diertjes.
Ik zeg er duidelijk bij dat mijn situatie niet voor iedereen geschikt is. Het kan zeker voor problemen zorgen, daarom moet je dit ook met veel beleid bij elkaar zetten.

Maar 2 mannen bij elkaar gaat prima en zonder popje in de buurt is de kans zeer klein dat ze gaan vechten.

Rianne

Het is zelfs zo dat 2 mannen ook een koppel kunnen vormen, dat gebeurd eerder dan dat ze vechten.

kaykiller

8 augustus 2012, 12:14:46 #6 Last Edit: 8 augustus 2012, 12:17:44 by kaykiller
Citaat van: Rocko op  5 juli 2012, 16:17:01
Wij hebben een valkje: mannetje van 4 jaar oud.

Sinds een paar weken zijn we zo aan het twijfelen of we er een valkje bij halen.

Ons valkje is echt een baasje en mens gericht. Hij is tam en kan veel deuntjes (gaat dit niet minder worden met een nieuw valkje erbij??)

Tips?

Ook tips graag of we dan eventueel nog een mannetje erbij kunnen doen of liever een vrouwtje....

ligt eraan alstie erg en aanhankelijk aan de mens is en dominant dan zal ik er geen bijhalen maar alstie dit niet is zou ik er gelijk eentje kopen